1rebox1 Geplaatst: 18 mei 2013 Geplaatst: 18 mei 2013 Ik heb bij CD een HD pakket. Sinds enige tijd krijg ik de melding service fout na het inladen van de HD lijst. De SD lijst werkt wel. Oorzaak?
ton2207 Geplaatst: 18 mei 2013 Geplaatst: 18 mei 2013 De oorzaak is onmogelijk te bepalen zonder verdere info. Wat heb je allemaal al gedaan om het op te lossen, werken andere HD zenders wel, werken de Sd zenders? Wanneer treedt het fenomeen op etc. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
1rebox1 Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Geplaatst: 18 mei 2013 Ontvanger staat inmiddels te koop. Heb het helemaal gehad met Rebox!
ton2207 Geplaatst: 18 mei 2013 Geplaatst: 18 mei 2013 ???? Je wilt dus niet geholpen worden. Jammer. 1 Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
1rebox1 Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Ik wil graag geholpen worden! Van alles uitgeprobeerd wat er op dit forum te vinden is. Maar elke keer als je denkt dat het apparaat gaat doen, wat hij zou moeten doen en het gaat weer mis, wordt ik daar behoorlijk pissig over. De Rebox 9000 HD PVR was niet het goedkoopste apparaat. Je mag toch verwachten, dat bij problemen je van Rebox support krijgt.Ook bij CD worden door de diverse mensen tegenstrijdige oplossingen gegeven. . Vandaar dat ik er helemaal geen tijd meer aan ga besteden en een andere ontvanger ga aanschaffen.
Henk1 Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 (aangepast) "Service fout" is een melding die je krijgt als de gegevens in de zenderlijst niet overeenkomen met de ontvangen stream. (inder voorbehoud, op mijn 8500 is dat zo) In de "Fast Scan" zenderlijst van CD kunnen ook gedateerde, al dan niet foutieve gegevens voorkomen: ik heb dat incidenteel meegemaakt. Verwijder een zender die "Service Fout" geeft uit de zenderlijst, en scan die transponder opnieuw in. Op welke zenders krijg je die melding ? Bij problemen met je Rebox ontvanger is je leverancier je eerste aanspreekpunt: Niet Rebox. Maar ik had beter eerst je laatste regel kunnen lezen .... verspilde moeite 19 mei 2013 aangepast door Henk1 Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | -> -> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin) Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz
ton2207 Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Wat ik meestal doe is de hele zenderlijst wissen en dan opnieuw inscannen. Je ziet dan ook dat namen van zenders ineens weer goed staan. Er blijft dus nog wel eens wat achter. Met de nieuwste firmware en loader en met de box regelmatig in deep sleep zetten, loopt het bij eigenlijk altijd goed. Het is inderdaad een duur apparaat en zonde om weg te doen. Met elke PVR is er wel wat, heb ik intussen ervaren en gelezen. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
1rebox1 Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 firmware: 1.11.30, loader : 1.54. firmware 1.11.44 geeft bugs op radio ontvangst de box staat elke nacht in deep sleep. ontvangst sterkte : 89 % en kwaliteit :90 % , duo quadro Lnb. De box is diverse malen aangeboden aan leverancier, maar kan geen defecten ontdekken. firmware geladen, fabrieksreset, box van stroom af, HD fastscan op beide tuners . De problemen met de box volgen steeds op een card update. Nu gaf CD aan dat gebruik van een CI slot de updates zouden verbeteren. In ieder geval dank voor jullie respons!
ton2207 Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Nog een paar vragen: zit je smartcard in het onderste slot? Heb je de zenderlijst al eens helemaal verwijderd en weer opnieuw ingescand (ik weet dat je de fabrieksreset hebt gedaan)? De firmware en loader die je hebt is OK. Verder nog een 'long shot': heb je de harde schijf al eens losgekoppeld en toen geprobeerd? Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
1rebox1 Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 smartcard zit in onderste slot. Zenderlijst via reset service data verwijderd en ook via zender manager. Morgen zal ik de harde schijf loskoppelen en alles nog weer eens instellen. Geef wel weer aan hoe de box reageert.
1rebox1 Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 Harddisk losgekoppeld (Seagate Barracuda 7200, 500 GB) Alles opnieuw giinstalleerd, lijkt tot nu toe goed te gaan! Bedankt voor de support!
ton2207 Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Kijk even of time shift continu aanstond bij je (toen de harddisk er in zat). Misschien dat je met deze op handmatig het probleem ook voor bent. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
1rebox1 Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 time shift staat altijd op handmatig. HD geeft opnieuw problemen, vooral Net5 en RTL8. Deze zenders blokken of geven service fout. Box weer op SD gezet en totaal geen moeilijkheden. Toch zou ik een aantal zenders graag in HD bekijken. Daar betaal ik ook voor! Bij het zappen geven sommige zenders service fout aan. Box uit via de afstandsbediening, dan weer inschakelen en ik heb beeld. Ga ik weer zappen dan op sommige zenders service fout. Kijk ik dan op ontvangststerkte is dat 89%. Misschien domme vraag: maakt DISEqC instelling nog wat uit? Astra 1(19.2) = 1 / uit, Astra 3 (23.5) = 2 / uit
ton2207 Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Als je de box een half uurtje aan hebt staan, geeft hij dan nog steeds problemen met de genoemde HD zenders? Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen