Ga naar inhoud


china ondersteund eu koopkracht


pukje

Aanbevolen berichten


China heeft de EU (en USA) in de tang.

Voelt niet fijn maar zat er aan te komen natuurlijk.

Als wij zelf "bijna" alles in China laten produceren (lekker goedkoop) dan verlies je hier arbeidskrachten.

Gevolg: minder koopkracht en we weten waar dat toe leidt.

Uiteindelijk komt er wel een kentering maar ik ben bang dat nog heel lang op zich laat wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie heeft wie dan precies in de tang?

Als we nu met z'n allen besluiten om niet meer in China te gaan kopen wie heeft dan het grootste probleem?

Oké wij zijn wat duurder uit maar verder?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs gehoord/gelezen (weet niet meer precies) de nedelandse import

buiten de EU komt voor 95% uit china .(onvoorstelbaar)

Wat is daar zo onvoorstelbaar aan?

Je krijgt relatief goede producten voor een erg lage prijs....  ik koop zelf regelmatig dingen via chinese shops voor een fractie van de prijs wat je hier betaalt... accu's , knoopcellen, tandenborstels, lampen, ...  alles werkt prima.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is daar zo onvoorstelbaar aan?

Je krijgt relatief goede producten voor een erg lage prijs....  ik koop zelf regelmatig dingen via chinese shops voor een fractie van de prijs wat je hier betaalt... accu's , knoopcellen, tandenborstels, lampen, ...  alles werkt prima.

Dat is volgens mij nu net het probleem "wij kunnen niet opboxen tegen china"

 

De producten die uit china komt moet ook betaald worden en waar komt het geld vandaan ? uit

de tegoeden van de eu waardoor de tegoeden afnemen (schulden) dus crises

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in theorie is dat zo... maar als producten uit eu landen te duur zijn, koop je ze als consument gewoon elders... zo eenvoudig is dat.

Datzelfde doe je ook binnen de eu. Een radio, tv, sat receiver, foto of filmcamera etc koop je toch ook niet in Nederland, maar in Duitsland of Engeland?  als een land zich uit de markt prijst, lopen de consumenten gewoon weg.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heet marktwerking ,maar werkt alleen bij eerlijke concurrentie.

 

Deed vroeger een land oneerlijk spelen moesten ze extra invoerrechten

betalen om de producten in een land de kunnen verkopen.

 

Konden vroeger de boeren hun aardapelen niet produceren tegen de

prijs van de aardappels uit italie werd gewoon invoerrechten geheven.

 

Maar nu komen uit brussel ook signalen dat voor china voor bepaalde

producten invoerechten komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat heet protectionisme volgens mij... Importheffingen zijn een laatste middel voordat men spartelend ten onder gaat... men wil mensen een onnatuurlijk hoge prijs latren betalen voor bepaalde producten, die elders dus blijkbaar gewoon goedkoper geproduceerd kunnen worden...  Nu doen ze dat nog steeds met auto's. Die koop je in Zweden stukken voordeliger, maar Nederland heft een hoop belastingen zodat die auto toch gewoon duur wordt... "uitvlaggen" zoals je met schepen doet, gaat ook niet zo eenvoudig met auto's... protectionisme dus...  heel erg jammer!  Als men marktwerking zou toelaten, zouden de prijzen zich waarschijnlijk wel stabiliseren op een lager nivo. Nu zijn dingen kunstmatig duur... té duur.

Die importheffingen zijn de verkeerde weg. Als China het slim aanpakt krijgen ze de eu wel op hun knieen. De eu wordt net als de usa, een groepje dreigende mensen die wild om zich heenslaan.  Ik denk dat ze alleen maar aan korte termijnplanning doen, en niet even verder kijken.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je koopt daar waar het het gunstigste is dat is marktwerking

Maar als de spullen goedkoop zijn omdat ze gemaakt zijn onder slaaf toestanden moeten de concurrenten

ook onder slaaf toestanden produceren om mee te kunnen.

Nu is het al zover dat noodgedwongen binnen de EU slaaf toestanden gemaakt worden om

nog mee te kunnen (onder mom van bezuinigingen worden alle sociale zaken afgebroken )

De kleding industrie koopt geen kleding meer van slaven bedrijven  protectionisme ?

Zonnecollectoren worden onder productie prijs uit een slaven land op de markt gegooid (boetes) protectionisme ?

Tata's uit india komen hier niet op de markt omdat ze z.g. onveilig zijn protectionisme ?

Aardolie wordt kunstmatig hoog gehouden (ver boven productie prijs) protectionisme ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey...Pukje...moet je hier komen. Naar de Emiraten.

Hier werkt het gros van de inwoners voor een salaris van 700 - 1200 AED per maand. Dat is ca. €uro 180-220 PER MAAND!!!!! werken 6 dagen per week, 12 uur per dag. Accomodation is gratis. Bij om en nabij 40°- 45° C op straat.

En die mensen zijn blij en vriendelijk. Er is hier geen kriminaliteit.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey...Pukje...moet je hier komen. Naar de Emiraten.

Hier werkt het gros van de inwoners voor een salaris van 700 - 1200 AED per maand. Dat is ca. €uro 180-220 PER MAAND!!!!! werken 6 dagen per week, 12 uur per dag. Accomodation is gratis. Bij om en nabij 40°- 45° C op straat.

En die mensen zijn blij en vriendelijk. Er is hier geen kriminaliteit.

Let maar op dat komt hier ook nog en dat duurt geen 10 jaar meer

 

De zo genaamde rijke landen zijn niet meer rijk en vallen van hun kroon en hoe zijn de

rijke landen rijk geworden door de colonieen die ze uitgebuit hebben maar die potjes zijn

er niet meer en nu  slaan ze terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Pukje... je hebt altijd wel een antwoord, en ik wil niet zeggen dat wat je schrijft niet waar zou zijn, maar ik denk dat er veel dingen op een on-natuurlijke manier in de mensen hun hoofd getimmerd zijn hier in het "westen".

Tata auto's niet veilig... tja, het zal wel hoor... maar ik vraag mij af of mijn Lada die ik 25 jaar geleden had dan wel zo veilig was? Ik heb ook 200 000 km met dat ding gereden, en ik voelde me er prima in. Wat mij betreft wil ik gelijk een Tata of een Chinese auto kopen hoor... als hij maar goedkoop is in aanschaf en goedkoop wat betreft lopende kosten. Ik ben gelijk een klant.

Of kleding nu onder slaaf-omstandigheden gemaakt is... als ik heel eerlijk ben, maakt het mij niet uit, als de prijs maar laag is is het voor mij prima. Maar een echt lage prijs vind je vrijwel nooit in een eu land. Het verwerpelijke is dat de westerse bedrijven forse winsten maken over de rug van de slaven in Bangladesch etc...  als de kleding hier voor een echt lage prijs verkocht zou worden is het helemaal OK... want je hebt het verhaal van vraag en aanbod. En zolang er hordes mensen staan te springen om als slaaf te mogen werken is er niets aan de hand. Die werknemers worden niet gedwongen om dat werk te doen... nee, ze willen het dolgraag omdat ze blijkbaar net iets meer salaris krijgen dan bij bedrijven die gewoon voor de lokale markt werken.

Ik zie daar dus helemaal niets verkeerds aan hoor... behalve dan dat de goederen hier veel te duur verkocht worden.

 

Die boetes voor de photovoltaic cellen is inderdaad een vorm van protectionisme...  ik denk dat we allemaal beter af zouden zijn als we hier toegang zouden krijgen tot goedkope chinese cellen...

Hoge olieprijs... inderdaad ...  maar het gaat om geldgier... iedereen betaalt zich blauw aan nederlandse pompen, maar veel meer dan even mopperen hoor je niet....

je moet eens bekijken hoeveel ze in nederland voor een kwh electriciteit durven vragen :angry:  je komt aan meer dan 100% heffingen.... geldgier is het, probleem is dat je geen kant uit kan, en de bevolking betaalt als makke schapen...

 

Ik denk dat er over dit onderwerp nog uren gepraat kan worden... het schiet gewoon niet op.

Ik doe voor mezelf zo veel mogelijk om het goedkoop te houden... importeer zo veel als ik kan, als ik het op die manier goedkoper kan maken voor mezelf... dingen waar ik op grond van wetten (meestal oneerlijke, protectionistische wetten en regels) niets aan kan veranderen, probeer ik zo weinig mogelijk te gebruiken.

 

[edit: schrijffouten verbeterd]

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop geen produkten omdat ze goedkoop MOETEN zijn.

Ik kijk wel degelijk naar kwaliteit, vormgeving en orginaliteit. Probeer zoveel mogelijk Chinese rotzooi te vermijden. Helaas kan dat niet altijd en ben je wel gedwongen Chinese prut aan te schaffen.

 

Als we niet van die vakbonden hadden die voor iedere scheet de straat op gaan met stakingen...de lonen onnodig doen laten stijgen, dan krijg je de situatie waar we nu in zitten in W.Europa.

 

Kijk eens naar de Lufthansa. Het personeel staakt die luchtvaartmaatschappij volkomen naar de kloten. De LH kan nauwelijks het hoofd boven water houden en konkurren tegen vliegmaatschappijen uit het Midden Oosten zoals Emirates en GulfAir. Maar nee...staken is het gebod en de salarisen en andere voorzieningen zijn al helemaal niet slecht.

Of een oerdegelijke Duitse firma als Loewe is zo goed als pleite omdat ze al lang niet meer kunnen konkureren tegen Samsung & Co. Loewe een firma die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Prachtig design...een lust voor het oog. Ik geef ze nog een jaar en dan is ook die firma afgewikkeld.

 

Citaat: Die boetes voor de photovoltaic cellen is inderdaad een vorm van protectionisme

 

Dat is niet waar zolang in het land van herkomst niet gesubvensioneerd wordt. En dat doet China massief om op de Eurpese en Amerikaanse markt door te dringen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we niet van die vakbonden hadden die voor iedere scheet de straat op gaan met stakingen...de lonen onnodig doen laten stijgen, dan krijg je de situatie waar we nu in zitten in W.Europa.

Nee de vakbonden zijn het niet,hier is een zelfmoord proces bezig

 

De westerse bedrijven moeten opboxen tegen de lage lonen landen en de

bedrijven worden totaal niet geholpen alleen maar meer uitgezogen door o..a. de overheden.

 

De energie is onbetaalbaar en daar komt nog eens energie belasting op en de kyoto eisen

 

De bedrijven worden niet beschermt tegen oneerlijke concurrentie buiten de EU

 

De EU heeft een verschikkelijk overhead van de overheden (eu parlement,1. kamer,2.kamer,provincie bestuur,gemeente)

hier zitten onnuttige werkkrachten die kunnen ze beter in de productie zetten.

 

Speciaal voor nederland de onzinnige vele belasting regeltjes die onmogelijk controleerbaar/uitvoerbaar zijn

al heeft de belasting 3 keer zoveel personeel lukt het nog niet.

 

Als je vergelijkt hoe het 40 jaar geleden was en nu dan gaan je de ogen open

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...