Ga naar inhoud


minder mooi beeld met andere image


jubke

Aanbevolen berichten

na ruim 3 jaar newenigma2 gebruikt te hebben op mijn dm8k nu PLI erop gezet,alles prima werkend,maar ik vind de kwaliteit van het beeld duidelijk minder,is dat meer mensen opgevallen?

aangepast door Johan45
prefix toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites


De experts hier zeggen dat het niet kan maar ik vind de beeldkwaliteit met de originele firmware ook mooier dan OpenPli 3.0

Moeilijk een objectief oordeel te geven.

 

Maar...toen ik begin vorig jaar overstapte van CDS-gecertificeerde Homecast naar een Dream met OpenPli 2.1 vond ik dat een stap terug qua beeldkwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Experts zeggen: digitaal is digitaal. Daar kun je niet mee rommelen.

Wel is het zo dat de beeldinstellingen per ontvanger wisselen.

 

Kun jij je tv niet zodanig instellen dat jij toch redelijk uitkomt op de beeldkwaliteit die jij je denkt te herinneren?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer bij PLi uit de feed de plugin "Videoenhancement"  hiermee kan je alles instellen wat met beeld te maken heeft,

 

Standaard staat bij PLi de scherpte op nul.

inderdaad, als je wat speelt met de instellingen zal je zien dat je het beeld toch wat kan opwaarderen

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer bij PLi uit de feed de plugin "Videoenhancement"  hiermee kan je alles instellen wat met beeld te maken heeft,

 

Standaard staat bij PLi de scherpte op nul.

Ja,die heb ik erop staan,maar welke waardes moet je instellen,heeft iemand een voorbeeld??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,die heb ik erop staan,maar welke waardes moet je instellen,heeft iemand een voorbeeld??

ik kan je wel een voorbeeld geven(screenshot) maar dat gaat niet veel uitmaken omdat beeldinstellingen voor iedereen anders is

wat ik goed beeld vind kan jij ervaren als slecht beeld in visa versa

post-66958-0-96711400-1368957616_thumb.jpg

 

ik gebruik ook nog autoresolution

post-66958-0-85404900-1368957658_thumb.jpg

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ik ga je hier niet tegenspreken maar volgens mij kan een echte kalibratie enkel gedaan

worden door mensen die daar voor opgeleid zijn en met profesioneel meetapparatuur en dit moet

gebeuren voor elke ingang van de tv want elke weergave bron is anders.

Dit is ook tv afhankelijk ik heb bijvoorbeeld een plasma en deze zwart en wit waardes zijn quasi perfect.

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Mimisiku

Heb dezelfde ervaringen opgedaan sinds ik LCD en LED TV's in huis heb. Die krengen staan allemaal af fabriek op 'u heeft vast kabel in huis' stand. MPEG ruis filter op MAX, Randverbetering MAX. Alle digitale hulpmiddelen moeten UIT als je over echt HD beschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...