Ga naar inhoud

Welke Lnb op 88cm Triax

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

is het overigens mogelijk om een LNB zo los te testen ?

Als ik kan aantonen dat de LNB goed is kan ik terug naar dat bedrijf om een en ander recht te zetten

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Geplaatst:

Beste flashcs

Ik dacht dat toch wel aangetoond is dat de duo-lnb inorde is anders had jij nu toch niet de zenders van de Astra 19,2 en 23,5?

Was het een schotelmonteur van een grote Nederlandse winkelketen of van een dorp in de buurt?

Geplaatst:

Hallo

nee ik heb nu enkel 23.5  en astra 19.2  doet het dus niet !

het was een monteur uit roosendaal van een locale winkel.  Volgens hem is de LNB stuk,  maar ik begrijp van anderen dat als ik smorgens nog 19.2 kon kijken

en na plaatsing van de schotel enkel nog 23.5  dat het niet logisch is dat de LNB dan ineens stuk is.

groetjes

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Geplaatst:

Beste flashcs

Nee het was me niet duidelijk dat je nu alleen maar de Astra 23,5 hebt. Ik dacht dat je ze nu beide had.
Maar goed. Jij hebt een duo-lnb met vier aansluitingen.
Nu kan het zijn dat die monteur misschien de coaxkabels heeft losgemaakt en weer vastgezet zonder dat hij de stekker van de satellietontvanger uit het stopcontact heeft getrokken. Dan kun je mogelijk je lnb of je tuner beschadigen. Misschien is dat gebeurt maar dan gaat er meestal bij de lnb maar iets kapot aan één uitgang, nooit aan alle vier tegelijk.

Stel dat de coaxkabel nu op de eerste aansluiting zit, zet hem dan eens op de tweede of derde aansluiting, mogelijk dat dan wel alles werkt zoals het hoort. En, eerst de stekker eruit!

Geplaatst:

Beste Sprietje

de monteur heeft de box enkel met de schakelaar uitgezet, niet de stekker uit de muur gehaald.

Het is me op een gegeven moment gelukt om de 23.5 zenders te krijgen,  en gezien de regen heb ik het even zo gelaten.

Het is immers pinksteren en een dagje zonder astra 19.2 moet wel lukken.

nogmaals dank, en als het droog is ga ik het proberen met de wisselen van de coax kabels

groetjes en bedankt !

Geplaatst:

Als aan de achterzijde van de ontvanger een schakelaar zit is dat ook goed om hem daar mee uit te zetten. Uitzetten met de afstandsbediening is onvoldoende.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...