Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste techneuten,

Kan iemand mij vertellen hoe volgende komt??

Soms na stroomuitval/schakelaar uitzetten start de box ineens niet meer verder door dan het bootscherm. Ik moet de box dan geheel opnieuw flashen en dan doet ie het weer.

Als de stroom uitvalt gaat het opstarten  7 van de 10 keer goed en 3 x moet ik hem opnieuw flashen.

Dit is me al een paar keer opgevallen bij de et5x00, et6x00, et9x00 en 1x bij de et4000 in combinatie met de laatste bootloader en openpli 3.0. Bij openpli 2.1 gebeurde dit ook wel eens maar veel minder vaak.

Het lijkt erop dat de software bij stroomuitval op de 1 of andere manier corrupt raakt waardoor deze niet meer opstart.

Ik heb deze vraag ook bij mijn leverancier gesteld maar deze kende dit probleem niet meer na de laatste bootloader.

Wie o wie weet wat het kan zijn en hoe/of  dit te verhelpen is (zonder ups of zoiets)

gr Karel

Geplaatst:

Karel, je ziet de vorige thread, precies het zelfde probleem. Ik kom er niet verder mee.

Ik heb gedaan wat je in de vorige thread heb gezegd.

Eerst de stick voorzien van de 3 genoemde maps met daarin de 3 bootloaders.

Daarna de maps leeg gemaakt en in iedere map een PLI 3 image gezet.

De box aan gezet. Krijg de melding op het display dat er een image gevonden is op de stick. En of hij moet flashen.

OK in gedrukt en het flashen begint.

Na ongeveer 5 minuten komt de melding dat het flashen gelukt is en de box gaat in REBOOT.

En daar blijft hij in.

Geplaatst:

@Paysan,

Dan lijkt het een security board probleem te zijn. Als je in de ontvanger kijkt naar de batterij op een klein los printje. Is dit dan een zilveren batterij in een zwarte houder of een gele die op het printje is gesoldeerd??

Als het een zilveren in een zwarte houder is, dan is het hoogst waarschijnlijk een securityboard probleem (eerste serie securityboard) en zul je hem helaas op moeten sturen.

Geplaatst: (aangepast)

Ik lees net dat ie op REBOOT staan. Je kunt ook nog even proberen om de stroom eraf te gooien en na een paar minuten kijken of hij wel door wil starten.

Krijg je NA het rebooten wel het bootlogo??

aangepast door Kareltjevdh
Geplaatst: (aangepast)

Ja, het XTREND bootlogo komt op de TV zodra je BOOTING in het LCD display ziet.

En ik heb de stroom er af gehaald en 10 secconden gewacht.

Dan de stroom er op.   De blauwe LED op de ON/OFF knop van de ET9000 knippert een paar keer en dan komt het REBOOT.... op het display  en het XTREND  logo op de TV

aangepast door Paysan

Geplaatst:

Karel, je ziet de vorige thread, precies het zelfde probleem. Ik kom er niet verder mee.

Ik heb gedaan wat je in de vorige thread heb gezegd.

Eerst de stick voorzien van de 3 genoemde maps met daarin de 3 bootloaders.

Daarna de maps leeg gemaakt en in iedere map een PLI 3 image gezet.

De box aan gezet. Krijg de melding op het display dat er een image gevonden is op de stick. En of hij moet flashen.

OK in gedrukt en het flashen begint.

Na ongeveer 5 minuten komt de melding dat het flashen gelukt is en de box gaat in REBOOT.

En daar blijft hij in.

Van de week ook gehad met iemand met een et5000, precies hetzelfde

probleem, na stroomuitval, alleen nog het bootscherm, tig keer

geflashed, maar kwam niet verder dan het bootscherm, kon met ftp wel

inloggen op de box, hem hem maar naar de leverancier gestuurd, zoals

zovele met het niet door booten

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Wat doen die leveranciers dan wat wij niet kunnen?

Is dat nergens bekend?  Ik denk namelijk dat mijn leverancier op de fles is.

Weet anders iemand een ander goed service adres voor mijn ET9000?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...