Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn accu laad sinds 3 a 4 dagen niet meer op, teminste dat staat er op windows, hij is niet kapot en ik hoef hem ook niet te vervangen, heb de accu een jaar geleden bestelt en gebruik hem nu voor de 20 keer. niet vaak gebruikt dus. op windows zegt hij dat hij wordt opgeladen, maar hij blijft op 6 procent staan. is dit een fout van windows of is er wat met de accu aan de hand?

MVG Jeroen

Geplaatst:

Originele accu? Of (goedkope) namaak?

Zelf ook wel eens een accu voor weinig van ***geen-reclame*** gehaald, werkte in eerste instantie goed, maar na een half jaar wilde hij ook niet meer opladen (en ging hij nog maar een paar minuten mee).

Geplaatst:

Soms kun je de accu in de bios nog kalibreren, of zijn er tools te downloaden van de fabrikant waarmee je nog wat kan. Maar volgens mij is dat meer om te fine-tunen dan een dit soort fouten herstellen..

Denk toch echt dat de accu kapot is, heb je nog een andere accu om te proberen of die wel werkt in de laptop?

Geplaatst:

Die grapjes heb ik wel eens gezien als een accu lange tijd niet gebruikt is en langzaam leeggelopen was.

Schijnt dat je met speciale behandeling (lees apparatuur) de accu weer kunt reanimeren.

Kennis van me doet dat met loodaccu's. Maar hoe dat met laptopaccu's (LI-ION) gaat en of het uberhaupt kan weet ik niet.

Geplaatst:

Li-ion accu's hebben een begrensde levensduur. De klok begint te tikken vanaf het moment dat hij de fabriek verlaat. Meer of minder gebruik heeft relatief weinig invloed hierop. Als je pech hebt dat hij lang bij een importeur/winkel op voorraad heeft gelegen heb je er niet zo lang plezier van ondanks dat hij "nieuw" is. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

google eens naar batteryinfovieuw v1.20 en je komt iets meer te weten van je batterij (handig tooltje )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Denk er aan dat jouw accu nog in garantie is.

Zo een pack is intelligent, er zit een processor in en die "vertelt" Windows hoeveel hij geladen is.

Als je met een andere accu eens zou kunnen proberen zou je heel veel weten. Of jouw accu in een andere pc.

Wat je kan doen: haal de accu een nachtje uit de pc, kijk nadien of hij niet terug werkt.

Laat de accu een nachtje in de pc die uit staat maar aan het lichtnet hangt.

Laat ultiem de garantie gelden.

Geplaatst:

@theparasol: een loodaccu die te veel ontladen is, en dat doet hij ook als hij gewoon blijft liggen, sulfateert; er komen sulfaatkristallen op de platen en die bedekken ze zodat er geen vrij oppervlak overblijft. In het ergste geval drukken ze de platen krom en kunnen er kortsluitingen ontstaan.

Door korte stroomstoten onder hogere spanning kunnen de kristallen soms grotendeels verwijderd worden en door verder normaal gebruik komt de accu bijna helemaal terug goed.

Doe dit nooit bij Li-ion, die overleeft dit niet. Je komt eerst op de ingebouwde electronica terecht en die overleeft dit ook niet, gelukkig want anders zou je Li-ion kunnen ontploffen.

• Moderator
Geplaatst:

Meet eens de spanning op de accu. Is deze erg laag?

En je kan ook op de accu pinnen v.d laptop meten. Hier zal een spanning aanwezig moeten zijn.

Het kan de accu zijn maar ook het laad systeem v.d laptop. Een andere accu zou handig zijn om het laadsysteem uit te sluiten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

je kunt dit allemaal met het tooltje testen dat ik reeds heb aangeraden  batteryinfovieuw v1.20  effe google dus ( en het is gratis)

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...