Ga naar inhoud


Probleem met Vti image 5.1 in VU+ duo


flashcs

Aanbevolen berichten

Na  het opnieuw installeren van de box met de laatste VTI image valt het mij op dat de VTI menu knoppen niet meer openen,

Ik om wel in het VTI menu dmv de blauwe knop op de AB maar als ik bijv klik op de button "softcams"  of " software"  opent er geen nieuw keuze menu meer.

 

Ook niet als ik het via het Menu open of via > Menu > instellingen> VTI

 

Iemand hier ervaring mee ?  Met de vorige image werkte dit perfect .  Of vergeet ik iets vooraf te installeren ?

 

alvast dank.

 

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag is wat vaag of onduidelijk gesteld maar als ik het goed begrijp kun jij in het VTI panel geen Menu openen zoals Applicaties waarvoor Internettoegang noodzakelijk is.

Mijn eerste reactie zou zijn dat de VU geen verbinding heeft met het Internet omdat er schijnbaar geen lijsten met applicaties of Softcams in beeld komen.

Controleer eens jouw netwerk via Menu - Instellingen - LAN verbinding - Adapter instellingen en Netwerktest.

Kijk of in de Adapter instellingen de DHCP aan staat en zo ja of de VU een IP-nummer van de DHCP server heeft verkregen.

Voer daarna een netwerktest uit en controleer of alle functies op groen staan.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen heren,

 

wat een geweldig forum is dit toch !  

 

ik kan via mijn pc de box benaderen en in de netwerk test staat alles op groen.  Ik heb nog en witte AB met verse batterijen uiteraard.

In de etc>enigma> settings zie ik niets over afstandbediening,  welke moet ik hebben ?

 

kan ik hier zonder gevaar de settings kopieren ?

 

alvast dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen heren,

 

wat een geweldig forum is dit toch !  

 

ik kan via mijn pc de box benaderen en in de netwerk test staat alles op groen.  Ik heb nog en witte AB met verse batterijen uiteraard.

In de etc>enigma> settings zie ik niets over afstandbediening,  welke moet ik hebben ?

 

kan ik hier zonder gevaar de settings kopieren ?

 

alvast dank !

ik heb ook geen specifieke regel in de settings staan, omdat ik die code voor de afstandbediening niet heb aangepast

dus dat lijkt dan ook bij jou niet het probleem te zijn (was een vermoeden)

 

dan dus de volgende vraag? =>

had je MQB plugin geinstalleerd (multiquickbutton) ?

is die per backup en met een restore settings terug geplaatst, misschien echter zonder de plugin zelf ?

 

om te zoeken naar die fout is wellicht intensiever en kost meer tijd dan een hernieuwde image flash te doen via usb

echter dit maal zonder eventueel aanwezige backup te herstellen (restore > overslaan)

maw herbeginnen.

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Tonskidutch,  ik ga opnieuw flashen. 

 

 

overigens heb ik CCam 2.30 voor VTI erop staan en ccam.config.

 

wat ik bijvoorbeeld niet terug vind is de update button die zat eerst gewoon in het hoofdmenu

 

het VTI panel vind ik 3x terug :

 

- 1x onder de blauwe toets

-  1x in het instellingen menu

- 1x in het applicatie menu

 

welke moet je dan gebruiken ?  

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, gevonden !

 

wat betreft de AB en het opnieuw flashen;  ik ben vanaf zaterdagochtend bezig met de box en de schotel etc, en ik realiseer me net dat ik de box gister naar factory settings heb teruggezet en daarna heb geflasht. 

 

ik heb wel de Vu+player App op de ipad geinstalleerd,  zou dat er iets meet te maken kunnen hebben ?

 

Overigens werkt de AB met zappen en bijv de timer instellen wel perfect.

 

groetjes,

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

flashcs,

ik weet de ballen van die eppo's of app op een iPad of Android

ik wil er ook niet eens mee beginnen want ik heb het niet nodig

 

dus of er een samenhang is ? ik blijf je het antwoord schuldig

 

lijkt me eerder iets; dat fout is ingesteld in de basis en waarnaar het zoeken uren kan duren

 

apps downloaden / inrichten is (zoals men kan lezen in de fora) niet moeilijk, dus elke gebruiker moest dat kunnen verrichten.

misschien heb je enkel een plugin "openairplay"vergeten te installeren of de verkeerde genomen voor een ander image gecompileerd???

wie weet.

 

laat je beraden door die het wel gebruiken.

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...