Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Na 6 maanden gebruik geeft mijn VU+ Duo geen teken van leven meer.

Enkel de rode led licht op en er is geen reactie meer van de ontvanger.

Niks helpt nog, de ontvanger werd reeds een paar keer helemaal opnieuw opgestart, helaas.

Raar genoeg gebeurde dit na een softwarematige crash.

Bij het afsluiten vertoonde het beeld de tandwielen, waarna ze bevroren.

Is dit nu wel of niet te wijten aan kapotte hardware?

Hopelijk doen ze niet moeilijk bij <reclame verwijderd>  Ik stuur ze morgen een mailtje.

Betaalt de leverancier (VU+) trouwens de transportkosten terug bij reparatie in de garantieperiode?

aangepast door wiz
reclame verwijderd

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Geplaatst:

lijkt het beruchte elco probleem maar na 6 maanden.....normaal doet dit probleem zich voor na 2 à 3 jaar.

heb je al eens geprobeerd opnieuw te flashen, als hij dan niet reageerd zou ik zeggen retour.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Lijkt inderdaad sterk op dat elco probleem.

Ik vind het alleen raar dat dit zich voordoet na een probleem met de software (vastlopende tandwielen).

Een nieuwe flash wil ik gerust proberen.  Alleen denk ik dan, wat als de flash niet lukt en de leverancier zegt dat het een gebruikersfout is?

Heeft het herflashen van het geheugen geen probleem m.b.t. de garantie?

Geplaatst:

het lijkt mij toch eerder iets softwarematig te zijn.

Door er een andere image op te zetten doe je de box niet stuk, dus naar garantie toe zie ik geen probleem.

welke image heb je er eigenlijk opstaan?

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Reclame?  Hoezo?  Waar?  Door wie?

Ahzow, gewoon de naam mag ook niet meer worden vermeld...  Wel verregaand dit.  En dan nog een waarschuwing erbovenop...

Dat je geen reclame mag maken en links plaatsen, daar kan ik nog inkomen...

On topic:

Goed nieuws: de receiver is dan toch niet stuk.  Nadat de ontvanger een tijdje (ongeveer 6 uur) zonder stroom werd gezet is het dan toch gelukt om een doorstart te maken.  Alles is terug normaal: terug tekst op de display vooraan en terug reactie via de afstandbediening.

Ervoor hebben we wel 15 keer geprobeerd opnieuw op te starten d.m.v. harde boot.

Ken het zijn dat door de crash van het systeem restanten achterblijven in het geheugen die ervoor zorgen dat de gegenereerde fout voor problemen blijft zorgen en dat die fout slechts verdwijnt na het wegebben van alle stroom na een paar uur?

Geplaatst:

mogelijks had je problemen met de backup die je firmware maakt.maar ik zou toch op mijn goede zijn voor het elco probleem.indien je die moet opsturen zorg er dan voor dat er originele vu duo firmware opstaat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Weet niet hoe lang je hem voorheen zonder stroom had voordat je weer een powerup deed, maar meestal hou ik hem rond de 1 minuut spanningsloos.

Dan zijn alle restspanningen wel uit de condensatoren en zal er veelal ook wel een goede reset plaatsvinden.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...