Ga naar inhoud


cardsharing 2013: wat zegt de wet?


Raphie

Aanbevolen berichten


Dat zijn juristen die zoeken een orientatie punt

De preciese technische werk wijze is ook niet

belangrijk gaat om de uitwerking

 

zo staat er ook dat via WAN alles open staat voor iedereen wij

weten dat de wan alleen open staat voor bekende users en nog

niet eens te denken aan vpn.

 

Toch wel leuk dat ik van aanstaande juristen gelijk krijg met

mijn stellingen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

An Entitlement Control Message (ECM) sent by the satellite company works with the card in the receiver to allow you to tune to specific channels.    

 

 

ECMs, along with Entitlement Management Messages (EMM) sent by satellite companies, ensure that each receiver can only tune to the channels included in their subscription packages.

 

Of de technische termen de juiste lading hebben op dit vlak laat ik even buiten beschouwing, maar inhoudelijk dekt het denk ik wel een uitleg over wat mogelijk is.

Hou er wel rekening mee dat dit document is opgesteld in 2007, durf dus niet te stellen dat dit document nu in 2013 nog de hele lading dekt.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn we er dus en het mag dus gewoon niet.

 

Ik hoopte stiekem dat ik niet meer mijn kaart mee hoefde te slepen naar Noorwegen, maar ach, heb er toch 2 nu, dan kan vrouwlief maar geen Eredivisie Live kijken als ze in Noorwegen is.... denk overigens ook niet dat ze het echt zal missen. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wet is per heden nog het zelfde 

 

art 12 auteurswet onderdeel 4

 

Onder een voordracht, op- of uitvoering of voorstelling in het openbaar wordt mede begrepen die in besloten kring, tenzij deze zich beperkt tot de familie-, vrienden- of daaraan gelijk te stellen kring, en voor de toegang tot de voordracht, op- of uitvoering of voorstelling geen betaling, in welke vorm ook, geschiedt. Hetzelfde geldt voor een tentoonstelling.

 

 

pukje:zolang het zich beperkt tot familie-vrienden en zonder betaling is sharen gewoon toegestaan

 

en onder nummer 7 wordt nog eens benadrukt zolang het maar niet open is voor het publiek

keys en emu's op het net zetten kan gezien worden als openbaar maken

 

Onder het uitzenden van een in een radio- of televisieprogramma opgenomen werk door middel van een satelliet wordt verstaan de handeling waarbij de programmadragende signalen voor ontvangst door het publiek onder controle en verantwoordelijkheid van de omroeporganisatie worden ingevoerd in een ononderbroken mededelingenketen die naar de satelliet en terug naar de aarde voert. Indien de programmadragende signalen in gecodeerde vorm worden uitgezonden, is er sprake van het uitzenden van een in een radio- of televisieprogramma opgenomen werk door middel van een satelliet, indien de middelen voor het decoderen van de uitzending door of met toestemming van de omroeporganisatie ter beschikking van het publiek worden gesteld.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden en familie in een andere woning mogen ook meekijken zolang

het daartoe beperkt blijft en geen betaling gedaan wordt.

familie wordt geen publiek als ze mijn woning verlaten

verder is publiek een groot aantal mensen en een share naar 2 kennissen

kan je niet het publiek noemen

aangepast door pukje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden en familie in een andere woning mogen ook meekijken zolang

het daartoe beperkt blijft en geen betaling gedaan wordt.

familie wordt geen publiek als ze mijn woning verlaten

verder is publiek een groot aantal mensen en een share naar 2 kennissen

kan je niet het publiek noemen

En wie mijn vrienden zijn, bepaal ik ook nog altijd zelf.....!

Dus die hele wetgeving is niets waard.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie mijn vrienden zijn, bepaal ik ook nog altijd zelf.....!

Dus die hele wetgeving is niets waard.

Natuurlijk is de wetgeving wat waard het beperkt de provider in

het voordeel van de klanten.

Als de wetten er niet waren zou de provider kunnen eisen dat alleen de

abonnee mag kijken en verder niemand in huis,je zou zelfs kunnen zeggen

dat de beperking van de kaart (max 4) een beperking is van het

recht dat familie mee mag kijken.

Je betaald n.l. via de provider de auteursrechten voor de hele familie

en kennissen .

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

op het contact van je televisieaanbieder staat duidelijk dat je het enkel mag ontvangen op het adres die op het contract staat.jij mag dus het signaal op gelijk welke manier niet delen naar jezelf op een ander adres.ook al maken ze er reclame voor op vakantie adres,maar dan (ik ben niet zeker) heb je een 2de kaart voor nodig.

Sattv4iedereen,

 

Deze bepaling gaat niet op. Alleen al door het feit dat aanbieder expliciet in haar reclame uitingen en andere wervingsuitingen duidelijk aangeeft dat je me je abo zowel thuis als op vakantie via hun van tv en radio kan genieten. Deze en de bepaling dat je alleen binnen de NL grenzen gebruik mag maken zijn loze bepalingen door gedane uitingen bij reclame en andere wervingsuitingen. Zou aanbieder de contractnemer vervolgens wel aan deze bepalingen willen houden, dan zal in een procedure aanbieder volledig door het ijs zakken. Sterker dan zou er sprake zijn van het doelbewust misleiden van de consument. Dit laatste is feitelijk al het geval, doordat consument een contract wordt aangeboden waarin deze bepalingen zijn opgenomen.

 

Dus het spijt me, maar ik kan je stelling op genoemde gronden dus niet met je delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan in deze en eerdere discussies nog niets ontdekken waarom een CS aanbieder zich zorgen hoeft te maken.

Goed, zijn kaart wordt uitgeschakeld als CanalDigitaal er achter komt als de kaart voor wan sharing gebruikt wordt, en dat is het dan.

Maar een gerechtelijke vervolging zit er niet in, dat kunnen ze alleen maar verliezen naar alle waarschijnlijkheid.

En dan is de beer pas echt los .....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het spijt me, maar ik kan je s

 

Ik kan in deze en eerdere discussies nog niets ontdekken waarom een CS aanbieder zich zorgen hoeft te maken.

Goed, zijn kaart wordt uitgeschakeld als CanalDigitaal er achter komt als de kaart voor wan sharing gebruikt wordt, en dat is het dan.

Maar een gerechtelijke vervolging zit er niet in, dat kunnen ze alleen maar verliezen naar alle waarschijnlijkheid.

En dan is de beer pas echt los .....

 

>>>

Sattv4iedereen,

 

Deze bepaling gaat niet op. Alleen al door het feit dat aanbieder expliciet in haar reclame uitingen en andere wervingsuitingen duidelijk aangeeft dat je me je abo zowel thuis als op vakantie via hun van tv en radio kan genieten. Deze en de bepaling dat je alleen binnen de NL grenzen gebruik mag maken zijn loze bepalingen door gedane uitingen bij reclame en andere wervingsuitingen. Zou aanbieder de contractnemer vervolgens wel aan deze bepalingen willen houden, dan zal in een procedure aanbieder volledig door het ijs zakken. Sterker dan zou er sprake zijn van het doelbewust misleiden van de consument. Dit laatste is feitelijk al het geval, doordat consument een contract wordt aangeboden waarin deze bepalingen zijn opgenomen.

 

Dus het spijt me, maar ik kan je stelling op genoemde gronden dus niet met je delen.

 

Los van het feit dat CD via de reclame aangeeft dat buitenshuis en in buitenland gekeken mag worden

is in de EU overeen gekomen dat als in het eene eu land auteursrechten (kijkrechten) gegeven is die

autersrechten geldig zijn binnen de gehele EU dus recht van grenzenloos kijken binnen de EU

 

 

Johan merkt goed op dat over deze vraag nog nooit een procedure geweest is zodat

de rechter zich erover kan buigen omdat CD weet dat ze in het ongelijk gesteld worden

 

 

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan 45 en Pukje,

 

Jullie conclusies zijn controversieel naar algemene mening (gevoed door CD) echter het balletje gaat voor de NL-se situatie wel op. Er is idd dus ook nog nooit een straf rechterlijke vervolging geweest zowel tav aanbieders als afnemers. Sterker je zou kunnen zeggen dat er slechts sprake is van contractbreuk (zover het contract rechtsgeldig is). Want er is ook nog zoiets als onschendbaarheid van het eigendomsrecht. Oftewel ik heb een magazine gekocht, gelezen en vervolgens doorverkocht/weggeven. In de colofon staat dat ik hem niet mag opnemen in leesmap oid. Maar niets staat mij in de weg om hetgeen te doen ik heb geformuleerd. Nu is het magazine de kaart van CD met abbo. Ik heb betaald maar er is "restcapaciteit" wie heeft dan het recht om mij te beperken in het vrijelijk omgaan met mijn eigendom? Juist het contract, maar als blijkt dat het contract juridisch geen stand kan houden is het dus ongeldig/bestaat het niet. Nu het vrijelijk kunnen beschikken over een eigendom heel veel bescherming heeft in NL (gelukkig maar). Is het dus een heel lastig verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan veel woorden gebruiken en situaties (eigendom) wat er weinig mee te maken heeft.

 

Een in nederland ingezetene neemt een abo bij CD via dat abo betaald hij voor zich de auteursrechten

om legaal te mogen kijken.

 

De nederlandse auteurswet zegt zolang je het niet openbaar maakt voor publiek mag je

het met familie en kennissen delen.

 

sharen is delen dus gewoon expliciet wettelijk toegestaan

 

Aangezien de auteurswet van dwingend recht is mag daar contractueel NIET van afgeweken

worden (de leverings voorwaarden die de auteurswet aantast is relatief nietig)

 

Het is een heel eenvoudige zaak en duidelijk

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje,

 

Je vergist je ten aanzien van de vraag of het eigendomsrecht er wel of niet toe doet. Op zich bestrijd ik niet je stellingname. Het enige wat ik gaf was een extra argument om aan te geven dat aanbieder zich niet mag bemoeien op welke wijze een persoon zijn of haar abo gebruikt. Je kan je stellingname alleen op de auteurswet willen staven (die hier inderdaad primair er toe doet) maar het is ook goed om te weten dat er andere elementen een rol spelen waarmee je je stellingname extra sterk maakt.

 

Daarnaast gaf ik al aan dat een contract dat juridisch niet handhaafbaar is, uiteindelijk niet gehandhaafd kan worden.

 

Dus ja, ik ben het met je eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...