Ga naar inhoud


cardsharing 2013: wat zegt de wet?


Raphie

Aanbevolen berichten


Over de vraag of het mag of niet mag is niet eenvoudig te beantwoorden komen veel

onderdelen aan de orde.

 

1.de provider koopt programma's om die door te verkopen ,kijk je zonder toestemming

ziet de provider het als diefstal.

(ik zet een kluis met geld op het markplein en een persoon opend die kluis

met een sleutel en zegt dan het geld in de kluis is van mij)

 

2.Via de ether (sat) komt een tv signaal binnen via mijn schotel in het prive (woning)

in mijn woning mag ik doen wat ik wil ook hacken als het maar niet buiten mijn woning komt.

 

3.auteursrechten ,er is alleen auteursrechten verschuldigd als iets opgeslagen wordt en

aan derden verder gegeven wordt.

 

Je ziet je kan alle kanten uit maar het gebruik in prive kan de doorslag geven

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat, als ik dit zo doorlees en erover na denk, CD zichzelf een beetje in de vingers heeft gesneden.

 

Toen er geen beperking op zat konden ze het verbieden. Sharen.

 

Maar nu zeggen ze in feite 'je mag maximaal 4 SIDS per kaart gebruiken', En zolang dit niet voor commerciele doeleinde wordt gedaan en alleen ik (de betaler) deze 4 SIDS gebruik, in hoeverre ben ik dan in overtreding als ik dit share naar mijn verschillende boxen toe?

 

Ik heb het contract niet gelezen. maar tenzij ze nadrukkelijk aan hebben gegeven '4 sids per kaart per receiver', vraag ik mij inderdaad af in hoeverre het 'zelf sharen' nu is gelegaliseerd?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis sharen mag gewoon,de volgende situaties

situatie 1

Ik heb een kaartje van CD in de sat ontvanger in de woonkamer nu ga ik

naar de slaapkamer haal het kaartje uit de ontvanger en doe hem in de ontvanger van de

slaapkamer ,hier is niets mis mee.

 

situatie 2

Nu ben ik het beu altijd het kaartje te moeten meenemen en leg een kabeltje van 

de sat ontvanger slaapkamer naar satontvanger woonkamer resultaat het zelfde dus mag gewoon.

 

situatie 3

In de woonkamer staat de ontvanger met kaart en de slaapkamer een smarttv en stream via netwerk

vanaf de ontvanger in de woonkamer ,dit mag natuurlijk ook.

 

situatie 4

Nu is mijn slaapkamer niet in de woning maar op de camping en heb ook geen zin iedere keer de kaart

mee te moeten nemen zoals thuis naar de slaapkamer en doe het via het netwerk (peartopear/pointtopoint)

Dit mag dan natuurlijk ook

 

Situatie 5

Ik heb bezoek van kennissen en kijk tv via CD de kennissen mogen natuurlijk ook kijken (dat mag)

Nu ga ik naar mijn kennissen die hebben geen CD maar we willen voetbal kijken dus neem mijn

kaartje mee en gaan gezamenlijk voetbal kijken ,mag dat

 

situatie 6

Ik heb geen zin iedere keer het kaartje mee te nemen om bij de kennissen voetbal te kijken en maak een

peartopear verbinding naar thuis heb de zelfde situatie als 5 ,mag dat

 

Nu heb ik stapje voor stapje sharen legaal gemaakt of ?

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste heren en dames,

 

Waar is vastgelegd dat je alleen op het adres van het abo van je abo mag genieten? Nergens, dus als ik via een wan lijn van mijn eigen kaart geniet die thuis in de ontvanger zit en ik bevind mij op mijn vakantie adres op Schiermonnikoog of waar dan ook in NL dan is er niks aan de hand. Nu een stap verder. Ik bevind mij niet in NL maar op Mallorca of Hongarije dan is er nog niks aan de hand. Ik weet er is een bepaling in het contract hierover, maar door de reclame uitingen van aanbieder zelf en suggesties hierover bij het aanbieden van het contract dit aangaande is duidelijk dat deze bepaling door aanbieder is verlaten en niet meer terzake is. 

op het contact van je televisieaanbieder staat duidelijk dat je het enkel mag ontvangen op het adres die op het contract staat.jij mag dus het signaal op gelijk welke manier niet delen naar jezelf op een ander adres.ook al maken ze er reclame voor op vakantie adres,maar dan (ik ben niet zeker) heb je een 2de kaart voor nodig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om aan deze eeuwige discussie nu eens een eind te maken..........

 

Ik zou TS willen oproepen, om CD te bellen en dan te zeggen ....... ik doe aan WAN sharing. In dat geval krijgen we misschien een rechtelijke uitspraak en weten we allemaal waar we aan toe zijn.

 

Ik wil ook wel bellen, maar ja, ik doe niet aan sharing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Werking bij externe cardsharing tussen meerdere eindgebruikers zorgt voor een andere werking van de anti-cardsplit beveiliging. U dient er ook rekening mee te houden dat extern via internet delen van de smartcard (cardsharing) strafbaar is.

 

Ref: http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=5972

 

Hieruit is denk ik klip en klaar op te maken dat LAN share is toegestaan, maar WAN share in welke vorm dan ook strafbaar zal blijken.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eens in de vonnisen gedoken en (nog) niets gevonden over cardshare 

wel een vonnis tegen een website die streams aanbied van CD en CD heeft het proces verloren

ook een proces tegen een tijdshrift die uitleg gaf hoe CD te decoderen met software hier heeft CD proces ook verloren

verschillende vonnissen gevonden over hun bijna onleesbare leverings voorwaarden CD heeft hier ook vaak proces verloren

 

Als iemand een vonnis weet waar cardshare veroordeeld geworden is graag het vonnis nummer

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in Nederland ontzettend moeilijk om een buitenlands abonnement te krijgen op bijvoorbeeld Sky Italie, Sky Engeland of de Spaanse C+.

 

Kan dan goed begrijpen dat mensen aan sharing gaan doen. Wansharing gebeurt dus absoluut niet alleen met Canal Digitaal, geef nou toe: de Nederlandse TV word je nou niet echt vrolijk van.

 

Snap prima hoor dat het illegaal is, maar sharing is ooit als hobby begonnen voor velen: Jij deelt jou betaalde pakket met iemand anders die ook een betaalde pakket heeft.

 

Nu heb je de payservers, die het allemaal verkloten voor de mensen die sharing puur uit hobby doen.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een PDF uit 2007 die wel iets meer duidelijkheid zou kunnen geven inzake auteursrechten en cardsharing, wel iets gedateerd maar toch nog relevante info.

 

www.rechtenforum.nl/files/Auteursrechten_en_Cardsharing.pdf

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

een stukje uit die text

 

Als men er van uit gaat dat het lokale netwerk waarop de ECM wordt aangeboden een

thuisnetwerk[32] is, wordt ook aan het tweede vereiste, de voorstelling blijft beperkt tot de

vrienden- en familiekring[33], voldaan omdat de ECM alleen ter beschikking wordt gesteld

aan familieleden. Als voldaan is aan dit vereiste zal vrijwel altijd[34] ook voldaan zijn aan

 

pukje:dus sharen mag als het maar beperkt blijft tot vrienden en familiekring  :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...