blackeyes Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 (aangepast) hallo wie weet of je een draaibare schotel ook op een diseqc ken aansluiten ik heb namelijk alle aansluitingen van de schotels in mijn schuur op die diseqc's aangesloten (lekker alles droog) maar nu wil ik de draaibare waar ik mee bezig ben ook via de schuur aansluiten dan vermijd ik een extra kabel naar binnentrekken daar ligt al een vrije kabel die naar de woonkamer gaat en die ken ik nu niet meer naar buiten trekken of ken het ook met een koppelstuk ertussen??? wat is het beste??? het is een single lnb inverto black ultra op de diseqc hoeven geen andere aansluitingen (alleen die van de draaibare) dan nog een vraagje ken ik een vu duo op tuner b de t90 gebruiken met 8 lnb's met een emp centaurie en op tuner a dan die draaibare op usals op een triax diseqc ? 21 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 (aangepast) en zonder die uncommitted switch en alleen een koppelstuk ertussen? werkt dat dan op die vu duo met tuner b op de t90 en tuner a op die draaibare>? of moet er toch die switch tussen zitten?????? 21 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 (aangepast) er lopen 2 kabels naar binnen vanuit de schuur een voor de t90 en de andere wil ik gaan gebruiken voor die draaibare maar ik krijg ze niet meer naar buiten gewerkt (teveel werk voor de afvoerpijp helemaal los te maken en net die ene kabel weer naar buiten te werken) daarom mijn vraag of ik een gewone diseqc ervoor ken gebruiken of toch een koppelstuk dit ken allemaal binnen in de schuur dan aangesloten worden het is makkelijker voor een kabel van die draaibare naar binnen te doen als naar buiten...lol 21 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 ik verzin er wel wat op met een koppelstuk van de schuur naar de schotel(motor) vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Emekli Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 Hoeveel satellieten heb je op de t90?. Heb je twin LNB´s voor deze satellieten? Ik had het ooit zo: Tuner 1, 4 sats, de drie Astra´s en Hotbird, aangesloten op 4/1 switch Tuner 2, 3 sats, de drie Astra´s en draaibare schotel, aangesloten op 4/1 switch. Tuner 1 is dus simpel en tuner 2 ietsje waar je moet bij nadenken. Bij tuner 2 zet je de switch tussen LNB van de draaibare schotel en de motor. op aansluiting 4 (of A) van de switch doe je dan de LNB van draaibaar. De uitgang gaat naar de rotor, waar LNB staat, uitgang rotor naar tuner 2. De DiSEqC instellingen in het ontvanger menu moeten wel hetzelfde** zijn. Bijvoorbeeld: Astra 1 op 1 of A Astra 2 op 2 of B Astra 3 op 3 of C Alle andere satellieten, individueel allemaal op 4 of D. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
blackeyes Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 (aangepast) op de t90 zitten 8 lnb's en zijn aangesloten op een emp centauri 8/1 switch en dat werkt perfect nu heb ik nog een kabel vrij van de schuur naar de woonkamer waar niks op aangesloten zit dan ken ik die toch gebruiken voor naar de woonkamer te gaan en op tuner b de t90 gebruiken en op tuner a die draaibare instellen met usals daarom mijn vraag ken ik die op een aparte switch aansluiten en van daaruit naar de woonkamer op een vu duo?????????? of gewoon een koppelstuk (verlengen) gebruiken en dan weer naar buiten naar de schotel (motor) 21 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Emekli Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 Als deze kabel van huis naar schuur goed is, kan je best een koppelstuk gebruiken. Je hebt dan 2x een F-connector nodig en het koppelstukje. Dit moet wel binnen in de schuur zijn, zodat er geen vocht in de kabel komt. De kabel gaat dan van de LNB naar de rotor, vandaar naar je ontvanger, en een switch is NIET nodig. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
blackeyes Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 (aangepast) prima hartelijk dank ervoor dat moest ik weten de kabel is een beldenh125 en ligt pas 2 maanden en er ligt geen meter buiten ik heb alles zo gemaakt dat er geen druppel vocht op ken komen buiten maar waar vind ik bij mijn vu duo die usals instellingen wie ken me daar verder bij helpen? ik wil die draaibare op tuner a zetten 21 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 (aangepast) heb het al gevonden instellingen klaar nu morgen (als het droog is effe de schotel op die sirius krijgen en dan hopen dat het gelukt is ..lol 21 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen