Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeie dag, wij hebben voor onze nieuwbouw een Samsung UE46ES6710SXZG toestel met geïntegreerde receiver gekocht, en ook een 80cm sateliet op het dak laten plaatsen met 2 lmb's. (19.2E en 23.5E worden ontvangen) Bij het scannen van alle zenders vind ik jammer genoeg nergens de TVV programma's terug. Vooraleer ik een CI-card ga kopen zou ik willen weten wat ik verkeerd doe. Voor ons gezin is het een klein drama als we hier in onze nieuwe woonst geen Vlaamse zenders zouden kunnen ontvangen. Ligt het aan de TV, aan de receiver, of aan de lmb's? Alvast heel erg bedankt om ons een oplossing te bieden. Gr, Pate

Geplaatst: (aangepast)

Welkom op dit forum

Hoewel ik in de specificaties lees dat de Samsung UE46ES6710SXZG wel een DVB-S tuner heeft, zie ik dit typenummer niet in de lijst van gecertificeerde TV’s staan van CanalDigitaal, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf
Maar misschien dat de lijst van CanalDigitaal / TvVlaanderen niet uptodate is.

De eerste vraag is of je in het menu van de TV wel hebt ingesteld dat je twee satellieten kunt ontvangen. Hiertoe moet diseqc-1.0 ingesteld staan en dan Astra 19,2 op A en Astra 23,5 op B.
Heb je dit gedaan, dan zouden de Vlaamse zenders wel ingescand moeten worden echter als je geen CI-module en smartcard in de TV hebt, zul je de Vlaamse zenders niet kunnen bekijken.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

met een DVB-S tuner kan je geen TVV zenders meer ontvangen, je hebt een DVB-S2 tuner nodig, aangezien alle vlaamse zenders al in mpeg-4 zijn (met/zonder HD).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Empfangseigenschaften:

HDTV-Empfang

DVB-S2 (DVB-Satellitenempf.)
DVB-T (DVB-Terr. Empfang)
DVB-C (DVB-Kabelempfang)
analoger Kabelempfang

Dus ontvangst van DVB-S2 gemoduleerde zenders is wel degelijk mogelijk met dit toestel.

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Geplaatst:

en in de kanalenlijst kan je kijken naar 1. Alle zenders, 2. Vrije zenders, 3 gecodeerde zenders.

Ik heb geen CI doos en bij mij staat de TVV zenders wel in de lijst (ES6300)

filmpje met reclame voor webwinkel verwijderd.

aangepast door ceesv
reclame verwijderd.

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

van die vlaamse zenders wordt je ook niet vrolijk ;)  geef mij de duitse maar, en daar hoef je nog niet extra voor te betalen ook :)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Op youtube vind je in meerdere talen info over deze samsung 6710

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...