ronaldsl Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 Ik lees vandaag in de krant dat de Nasa het 3D printen van eten gaat onderzoeken, mede voor een reis naar Mars. Ik kan nog enigszins snappen, dat je iets van plastic kan gaan opbouwen met zo'n printer, maar eten ??? Dus over tig jaar hebben we allemaal zo'n printer thuis staan en hoeven we niet meer naar de super voor ons eten ? Ik snap er (nog) niets van. (en ik geef nu het printcommando voor een portie bitterballen met scherpe mosterd...........)
edje-ken Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 lekker. fax meteen even een portie hierheen edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
Gene 1225 Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 en wat te denken van dit bericht : Begin dit jaar slaagden wetenschappers er voor het eerst in om met een 3D-printer embryonale stamcellen te printen. Die cellen kunnen zich oneindig delen en uitgroeien tot bijna elke celsoort die in ons lichaam voorkomt. Op lange termijn kunnen ze orgaandonaties en dierproeven overbodig maken en de ontwikkeling van medicijnen versnellen. Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
ronaldsl Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 ik snap er niets van ? hoe kun je nu eten printen, een pizza en idd stamcellen ???? zoals ik al eerder zei, een plastic voorwerp snap ik nog enigzins
Alventali Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 De uitgebreide uitleg. Helaas in engels en een bak medische termen uiteraard. http://iopscience.iop.org/1758-5090/5/1/015013/article En beknopte eenvoudigere nederlandstalige uitleg. http://www.kennislink.nl/publicaties/stamcellen-printen-in-3d Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
RVP Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Je zal dan wel een cartridge nodig moeten hebben met bitterballenbeslag er in.
pukje Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 niets nieuws de enterprise ncc-1701 heeft al een replicator en holo dek
minplus Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 (aangepast) Het is geen print-apparaat maar een pipetteer-machine, die bestaan al heel lang, maar printen klinkt blitzer in het CT tijdperk. Met een Senseo print je ook koffie. 22 mei 2013 aangepast door minplus 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
edje-ken Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 @minplus Aub nooit meer het woord senseo combineren met koffie. Edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Je mag het ook inlegkruisjeskoffie noemen
edje-ken Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Het is inderdaad niet te zuipen en het mag ook geen koffie heten. Maar volgens mij was dat een ander topic hier op het forum. Edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
minplus Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Aardige vergelijking dus al met al? 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Sjattuh Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Ik lees vandaag in de krant dat de Nasa het 3D printen van eten gaat onderzoeken, mede voor een reis naar Mars. Ik kan nog enigszins snappen, dat je iets van plastic kan gaan opbouwen met zo'n printer, maar eten ??? Dus over tig jaar hebben we allemaal zo'n printer thuis staan en hoeven we niet meer naar de super voor ons eten ? Ik snap er (nog) niets van. (en ik geef nu het printcommando voor een portie bitterballen met scherpe mosterd...........) Zie het maar zo, we zijn al 30? jaar bezig alles kleiner en kleiner te maken. De hele wereld is stukken kleiner geworden. En we kunnen meer en meer uit kleinere en kleinere dingen halen (PC's, Telefoons, Motoren). Ze doen nu hetzelfde met de koe, het varken en de pizzaboer. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Alventali Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Dus straks worden kalfjes niet meer geboren. Maar word een rund gewoon geprint. Als ze dan die paar % paarden DNA dan maar niet vergeten voor de smaak. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Sjattuh Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Dus straks worden kalfjes niet meer geboren. Maar word een rund gewoon geprint. Als ze dan die paar % paarden DNA dan maar niet vergeten voor de smaak. Altijd nog beter dan een sprinkhanen biefstuk lijkt mij.... Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen