Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren een multifeed opstelling laten installeren met 4 LNB en 2 diseqc switches, 2 coax kabels naar 2 tuners (gigablue quad).

13E-19.2E-23.5E en 28.2E

tuner A connectie op switch 1 : 13-19.2-23.5-28.2
tuner B connectie op switch 2 : 19.2-13-28.5-23.5

Zoals u ziet is de volgorde van aansluiting anders op switch 2.

Het probleem dat ik heb is dat bij een opname op 28.2 de zenders op 23.5 uitvallen,  behalve TV Oost,  TV West,  etc.

Beeindig ik de opname dan keert het beeld op 23.5 terug.

Vraag is nu of dit komt door de verschillende volgorde van aansluiting op de 2de switch, indien niet, wat is dan het probleem?

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Als je er bij kan, configureer dan tuner B, op de switch het zelfde als A en doe dit ook in het menu van je ontvanger.

Zet wel eerst de ontvanger uit en trek ook de stekker er uit, dan kan je geen kortsluiting krijgen.

Als dit gedaan is, kijk eens of het dan wel werkt. Als je dan bijv. opneemt van NL 1,

dan moet je ook nog kunnen kijken naar alle! andere zenders.

Neem je tegelijkertijd nog een programma op, bijv. Arte, dan wordt het allemaal wat minder,

dan kan je alleen nog kijken naar zenders die op dezelfde frequentie zitten als NL 1 en Arte.

Wat voor ontvanger heb je, want als je met een CI-module werkt,

dan kan het daar ook fout gaan.

Als het een "Linux" ontvanger is, moet je er ook CCCam 2.3.0 opzetten,

dit vervangt de module, die maar een programma kan decoderen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Beste skippie1770

Ik neem aan dat je bedoeld:

Als ik op tuner B op 28,2 opneem, dan valt het beeld op tuner A van de Astra 23,5 weg. Klopt dat?

ja, zo is het

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

Als je er bij kan, configureer dan tuner B, op de switch het zelfde als A en doe dit ook in het menu van je ontvanger.

Zet wel eerst de ontvanger uit en trek ook de stekker er uit, dan kan je geen kortsluiting krijgen.

Als dit gedaan is, kijk eens of het dan wel werkt. Als je dan bijv. opneemt van NL 1,

Neem je tegelijkertijd nog een programma op, bijv. Arte, dan wordt het allemaal wat minder,

dan kan je alleen nog kijken naar zenders die op dezelfde frequentie zitten als NL 1 en Arte.

Gigablue Quad, en ik heb cccam 2.3.0 erin, geen module

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

Je schrijft: TV west en TV oost vallen niet uit. Dat is merkwaardig. Dat TV-oost niet uitvalt lijkt me logisch omdat die niet gecodeerd is, maar TV-west is een gecodeerde zender, die moet dan wel uitvallen volgens mij.

Ook is het vreemd dat de gecodeerde zenders van de 23,5 uitvallen als je van de 28,2 gaat opnemen. Alle zenders van de 28,2 zijn ongecodeerd dus daar heb je de Canaldigitaalkaart niet voor nodig. Waarom zouden dan de gecodeerde zenders van de 23,5 uitvallen. Een vreemde situatie.

Geplaatst:

Je schrijft: TV west en TV oost vallen niet uit. Dat is merkwaardig. Dat TV-oost niet uitvalt lijkt me logisch omdat die niet gecodeerd is, maar TV-west is een gecodeerde zender, die moet dan wel uitvallen volgens mij.

Ook is het vreemd dat de gecodeerde zenders van de 23,5 uitvallen als je van de 28,2 gaat opnemen. Alle zenders van de 28,2 zijn ongecodeerd dus daar heb je de Canaldigitaalkaart niet voor nodig. Waarom zouden dan de gecodeerde zenders van de 23,5 uitvallen. Een vreemde situatie.

ja, het is vreemd, ook de belgische zenders vallen uit.  Opname stopt en het beeld is terug

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

ik vrees dat ik dan zal moeten wachten tot de installateur opnieuw langs komt. Ik kan er niet bij.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

Lukt het om een opname te doen van 23.5 en tegelijkertijd iets anders (andere transponder) te bekijken van TVV?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Vind het een vreemd probleem, en weet verder geen antwoord.

Wel vind ik de satelliet-agrariër, iemand die de boel had moeten checken voordat hij weg ging.

Ook vreemd, waarom voor de zelfde satellieten 2 verschillende DiSEqC-instellingen?.

Het merk Gigablue Quad, nooit van gehoord.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

ja ik kan tvv bekijken als er een opname is op eender welke satelliet, geen probleem,  alleen als er een opname start of aan de gang is op 28.2 dan stopt het op 23.5.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

Wel vind ik de satelliet-agrariër, iemand die de boel had moeten checken voordat hij weg ging.

Ook vreemd, waarom voor de zelfde satellieten 2 verschillende DiSEqC-instellingen?.

Het merk Gigablue Quad, nooit van gehoord. omdat er 2 tuners zijn

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

Het merk Gigablue Quad, nooit van gehoord. omdat er 2 tuners zijn

omdat er 2 tuners zijn.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Nog een vraagske; in het geval dat een opname loopt op 28.2....

Wat geeft hij aan op een gecodeerd signaal van 23.5? Gecodeerd, of zender niet gevonden of.....?

En wat doet hij dan met een gecodeerd signaal van de 19E? (idem?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

ja ik kan tvv bekijken als er een opname is op eender welke satelliet, geen probleem,  alleen als er een opname start of aan de gang is op 28.2 dan stopt het op 23.5.

Je zult voor dit ongebruikelijk probleem zelf proefondervindelijk aan de slag moeten.

In jouw situatie zou ik beginnen met de vervanging van de Astra 3-lnb door een andere twin-lnb.

Als dat niks oplevert, zou ik de Astra 2-lnb door die reserve lnb vervangen.

En anders beide tegelijk.

In ieder geval zou ik het het probleem allereerst zoeken in de twin-lnb hoek. Met 1 kapotte twin-lnb-switch in jouw opstelling kun je de vreemdste uitval krijgen op tuner 1 of 2.

Ik heb ooit gehad dat tuner 2 het (deels) weer deed zodra tuner 1 uigeschakeld werd. Oorzaak: 1 kapotte twin. En dat was op dezelfde manier zoeken: vervangen en uitsluiten.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen