pirrewit Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Ik ben toe aan nieuwe router na probleempjes met mijn huidige linksys. Ik vond uiteenlopend TP link WR 1043 ND of een Netgear WNDR 4300 of een Fritz!box 3370. Deze laatste zou kunnen telefoneren over internet wat dat ook moet voorstellen. De prijzen gaan van Eur 60 tot Eur 150. Iemand een goed voorstel of ervaring. Prijs is geen issue. grts Toestellen zijn laptop -dreambox - Iphone 5 -Samsung galaxi s3 9100- Ipad 64 gb - Ipod touch 64 GB- Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Mrbeam Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Over de TP link hoor je veel goede verhalen. Kost slechts € 45,- De Netgear kost het dubble en de Fritzbox het drievoudige. Ik zou voor de goedkoopste gaan. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
jeevanhoof Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Als je een snelle router met een groot bereik zoek lees dan even wat meer over de ASUS rt-66n. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Mimisiku Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Ik heb nog een FritzBox 7340 VDSL modem Router. Kun je daar wat mee? Mag voor € 45 weg.
pirrewit Geplaatst: 22 mei 2013 Auteur Geplaatst: 22 mei 2013 (aangepast) Een tweedehands is niet wat ik zoek. Ik wil absoluut lokaal kopen zodat ik eventueel bij problemen gewoon kan binnenstappen of ruilen bij defect. Even gekeken naar de ASUS rt-66n en dat lijkt mij ook wel wat. Er is een Asus dealer in de buurt. Zal daar even kijken. Wat bedoel je met Merlin soft. Is dat andere dan de originele? grts 22 mei 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
winwiz Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Dit is een hele mooie router met zeer goed bereik en veel opties... je moet wel even goed kijken er zijn er 2 die erg op elkaar lijken: de: RT-AC66U deze is voorzien van de laatste norm 802.11AC RT-N66U deze is voorzien de van 802.11N norm Als je geen splinternieuwe "AC" spullen hebt presteert de "oudere" RT-N66U duidelijk beter, wil je compleet op de toekomst zijn voorbereid dan liever de AC versie. Ook voor N is dit een zeer goede router, maar als je het onderste uit de kan wilt halen is de oude versie net even beter. @sjaak. zolang je maar onder de 100 mW EiRP blijft mag je het vermogen opvoeren kom je daarboven is het illegaal Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
pirrewit Geplaatst: 23 mei 2013 Auteur Geplaatst: 23 mei 2013 Waarschijnlijk schaf ik een asus RT N 66 aan. kan iemand de werking van de fritzbox internet telefoon uitleggen? Bellen via internet met je smartphoneEen handige functie van de Fritz!Box 3370 is de integratie van iPhones en Android-toestellen. Via het wifi-netwerk van de Fritz!Box 3370 kun je met deze toestellen namelijk thuis via internet bellen. Dit scheelt kostbare belminuten. Alvast dank Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
pirrewit Geplaatst: 8 juni 2013 Auteur Geplaatst: 8 juni 2013 (aangepast) Het is dus de Asus RT N66 U geworden en tot mijn grote verbazing werken ook mijn laptop Ipad Iphone en samsung galaxyS3 android en dit keer met WPA2 beveiliging.Ook de snelheid van kabel en draadloos is identiek waar vroeger draadloos minder dan de helft was. Zelfs een wat oudere harde schijf aansluiten met usb was geen probleem. Nu zal ik eens rustig kijken wat de verdere mogelijkheden zijn want de handleiding is zoals gewoonlijk heel basic. Iemand nog ideeën voor een paar toepassingen.? Kan ik bvb. een film van de laptop over de draadloze asus over de dreambox naar de AV versterker en zo naar de TV brengen? Of is dit teveel van het goede? Bedankt voor de goede raad tot op heden. mvg 8 juni 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
jeevanhoof Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Hd streamen is geen probleem voor de router. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
pirrewit Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Geplaatst: 19 juni 2013 Dat zou mooi zijn maar enig idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen.? Bepaalde instellingen of een progje? Speedtest geeft dezelfde waarde voor bekabelt en draadloos.nl 57Mbps op een max van 60. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
jeevanhoof Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ja ik stream vanuit de dreambox bekabeld naar de router en vandaar draadloos naar mijn pc. Dit werk prima. Ik plaats meestal de film rechtstreeks op de HD van de box. De box hangt via HDMI aan de reciever die op zijn buurt weer via HDMI met de tv verbonden is. Je kan ook vanaf je pc naar de dreambox streamen via VLC, maar dat is iets ingewikkelder. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
pirrewit Geplaatst: 21 juni 2013 Auteur Geplaatst: 21 juni 2013 Vanaf pc naar dreambox streamen met vlc is wat ik zou willen maar dat is mij nog nooit gelukt. Ik heb vlc player op de pc en ook vlc player uit de feeds op de DB. Maar een verbinding lukt mij nooit. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
gratje65 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Een dergelijke router zou ik ook graag aanschaffen. De vraag is kan dit technisch in mijn geval? In het gebied hier is (nog) geen glasvezel beschikbaar en moet ik het doen met een eenvoudige adsl verbinding via Tele2 waar ook de huistelefoon op werkt. Dit is een gecombineerde modem/router verbinding met wifi antenne. Nu zit er een eenvoudige 3Com Switch 5 tussen waar mijn beide et's en netwerkprinter aan gekoppeld zijn en de laptop en Nexus tablet + diverse smartphone's maken dus gebruik van de wifi van het modem maar dit gaat vrij traag en heeft ook moeilijk bereik soms. Een repeater geeft wat verlichting maar echt lekker is het niet. Hoe zou dit het beste te veranderen zijn?
gratje65 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 @Sjaak(k) Dank voor de tip. Ooit heb ik eens geleerd dat je geen router achter een router moet zetten En die Tele2 is een combi. Wel kan ik de wifi hiervan uitzetten maar verder vind ik geen instellingen betreffende router zelf in het menu. Zoals ik nu de switch heb aangesloten kan dus ook met de router?
jeevanhoof Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Je moet gewoon zorgen dat je in verschillende ip ranges werkt. Zo kan je de ASUS het volgend IP adres geven 192.168.1.1 (is de standaard) in de router van je modem stel je het ip adress dan in op 192.168.0.1 Ook kan je de ASUS de verbinding laten maken. De modem van je provider dient dan enkel voor de synchronisatie. Ik heb het hier geprobeerd, maar na twee dagen werkt mijn (ip) telefoon niet meer die nog wel uit de modem van mijn provider (scarlet) komt. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen