Ga naar inhoud


twin tuner


Ent

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuwe ( of gebruikte ! ) twin HD tuner, graag mensen met ervaring en suggesties om mij een idee te geven waar naar welk merk ik moet gaan zoeken. Bezit een schotel met quattro lnb.

Met dank voor de reacties.

 

Ent

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vertel wat over mezelf;

budget, onbelangrijk ( klinkt pedant, maar is niet zo bedoeld ) maar het geld is geen punt.

en wensen, het ding moet gebruiksvriendelijk zijn ( de software ), opneem mogeljkheden enz zijn voor mij niet echt belangrijk

bovendien zitten die tegenwoorddig al bijna in elk apparaat.

Update mogelijkheden moeten het doen ( heb daar al matige ervaringen mee ).

Alle toeters en extra bellen kunnen mij eigenlijk wel gestolen worden omdat ik daar toch waarschijnlijk niets  mee doe.

Bovendien zou ik ook niet weten welke dit zouden moeten zijn.

Een stabiel ding die eenvoudig te bedienen is ook door digibeten!!

En verder zou ik eigenlijk niets weten te bedenken.

 

Ent

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

opneem mogeljkheden enz zijn voor mij niet echt belangrijk

 

Als opneem mogelijkheden niet echt belangrijk zijn waarom dan zoeken naar een twin tuner ?

Dan kun je ook met een single tuner toe lijkt me zo. 

  • Like 1

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als opneem mogelijkheden niet echt belangrijk zijn waarom dan zoeken naar een twin tuner ?

Dan kun je ook met een single tuner toe lijkt me zo. 

Misschien toch een klein beetje pedant? ;)

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp deze reacties niet helemaal, de vraag lijkt mij toch redelijk simpel.

Waarom een twin tuner; misschien wil ik wel in verschillende ruimten  tegelijk andere zenders kunnen zien!

En pedant; ach, een tientje meer of minder, ik kan er echt niet wakker van liggen.

Wat betreft de schotel; een TechniSat Multytenne 45. met 4 lnb's. En ja, ik weet dat ik aan deze schotel twee tuners kan hangen maar deze tegelijk aan, gaat niet echt werken.

Mijn vraag is zijn er mensen met ervaring met twin-tuners en welke zijn deze dan?

 

Met dank     ent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp deze reacties niet helemaal, de vraag lijkt mij toch redelijk simpel.

Waarom een twin tuner; misschien wil ik wel in verschillende ruimten  tegelijk andere zenders kunnen zien!

Volgens mij kan dat dus niet met een Twin Tuner. Ik heb een Technisat HD S2 Plus... een receiver met twin tuner en harddisk waarmee ik programma's kan opnemen. Een erg gebruiksvriendelijk apparaat... makkelijk te bedienen, een kind doet de was.

Maar de 2 tuners zijn niet bedoeld om op 2 verschillende plaatsen in huis te kunnen kijken... maar ze dienen wel om 1 programma te kijken en tegelijk een ander programma op te nemen (alternatief 2 programma's opnemen en eventueel 1 opname bekijken).

Misschien bestaan er receivers waarvan je de 2 tuners apart kan bedienen, om op die manier in 2 kamers onafhankelijk te kunnen kijken, maar dat heb ik zelf nog niet gezien. Als je in 2 kamers wil kijken zou ik 2 losse receivers met telkens 1 tuner erin adviseren.

(maar ik kan je ook gewoon verkeerd begrepen hebben...)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, met een twintuner kun je niet in twee verschillende ruimtes naar verschillende programma´s kijken.

Dan ben je echt op 2 gescheiden ontvangers aangewezen.

 

In jouw geval zou ik de VU+ Solonemen. Hier zul je veel plezier aan beleven en de kosten per ontvanger ca. €uro 200,00

Dan kun je ook kijken met de ene en opnemen met de andere via een externe schijf.(USB of E-SATA).

 

Ik beveel de VU+ aan omdat het mijn persoonlijke voorkeur is. Heb goede ervaringen. Maar er zijn vast wel andere Linux ontvangers die net zo goed zijn in dezelfde prijsklasse.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je op meerdere plaatsen wilt gaan kijken is de beste manier om op elke plaats een aparte coaxaansluiting te leggen.

 

zo heb ik bvb in de living een dubbele coax gelegd, en per slaapkamer(2 in totaal) 1 coaxkabel ==> waardoor ik alle lnb's die ik heb quad lnb's zijn.

Als je dan nog meerdere sat posities nodig hebt heb je nog nood aan switches die het signaal per positie(lnb) kunnen bundelen

 

Per slaapkamer heb ik dan normaal gezien een single tuner ontvanger nodig en in de living een twintuner

 

Indien er nog meer aansluitingen nodig zijn dan zou ik eens beginnen uitrekenen of het niet voordeliger zou kunnen beginnen worden om quattro lnb's ism een multiswitch te nemen.

 

 

Dus zoals je ziet kan je best zoveel mogelijk info verschaffen zodat de mensen hier je een zo goed mogelijk advies kunnen geven wat je best zou kunnen aanschaffen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...