Ga naar inhoud


medion laptop doet plots niks meer,voeding ok.


Aanbevolen berichten

hi,

ik heb een laptop gekregen van iemand een medion I3,het type is me effe ontgaan,maar zodra ik die weet,zal ik dit melden.

die laptop werkte altijd perfect.na een uitschakeling en later terug willen opstarten kwam er niks meer uit.geen ledje's lampjes niks.ik heb de voeding onbelast gemeten,en gaf de spanning die nodig was.

waar zou ik ergens beginnen te zoeken?

alvast bedankt voor de tips.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


De voeding belast meten. Trek ook eens de accu eruit en probeer de laptop dan met netstroom op te starten.

er zit geen accu in,maar ik heb wel eens ondervonden,dat de cmos/bios batterij er uit te helpen (stroom onderbreken) ook eens wonderen kan doen,klopt dat??

ik zal deze maar zaterdag belast kunnen meten,heb hier geen materiaal.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben naar 2 vertrouwde pc winkels geweest,en ze hebben beiden een andere voeding met dezelfde pin enspanning geprobeerd,en de laptop startte niet meer op.de ene had het over de laadpin die stuk kan zijn en dat de kosten rond de 150€ kon bedragen.

wie weet er andere tips?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een de connector (dell laptop) waar de voeding is aangesloten vervangen. Deze was voor veelvoudig gebruik los gedrukt van het moederbord en de middelste pin zat redelijk veel speling. Connector vervangen en gaan met de banaan. 1 tip. Maak veel foto's, aantekeningen, schetsen hoe de schroefjes waren bevestigd in de laptop. 

 

 

post-40973-0-41806100-1369806496_thumb.jpg

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...