Seniorsatter Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Blackeyes gebruik deze handleiding eens. Kijk bij jouw latitude (kolom 1) em vervolgens de elevatie voor de schotel (kolom4) Volgens deze pdf (gemaakt van handleiding bij Digipower SG2100A) zou je dan de elevatie van je schotel op 22.6 moeten zetten
Seniorsatter Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Oeps er ging wat fout, op de verkeerde knop gedrukt, maar hier is de bijlage IMG Diseqc-Motor 2.pdf
blackeyes Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 (aangepast) ook al geprobeert maar het lukt gewoon niet de paal staat muurvast en loodrecht dus daar ligt het niet aan de ontvanger staat op tuner a en op rotor (usuals) logitude en langitude ingesteld de schotel op 30/.30.5/31/31.5/32/32.5/33 gezet de motor van 45 tot 60 ingesteld gehad en 10.000 keer van noord naar noord (360 gr) gedraait dus nu heb ik het toch maar opgegeven hij roest maar aan de paal vast voor een maand of tig 24 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 (aangepast) nee hoor ik ben echt niet ondankbaar jullie hebben me zo goed als het ken geholpen ben ik ook wel blij om maar het lukt me gewoon niet hier wat foto's ervan 24 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Maar beste blackeyes Je hebt de elevatie van de rotor helemaal verkeerd staan. De buis waar de schotel aan bevestigd wordt staat naar de pijp gericht i.p.v. er vandaan. Zo kan de schotel nooit de ClarkeBelt volgen. Er staan bij jou twee schaalverdelingen op de rotor. Je moet de Latitude-schaal op 51 graden hebben staan, niet de schaalverdeling van de Elevatie hoek. Die staat dan op 39 graden.
blackeyes Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 (aangepast) ik weet dat ie nu niet goed staat de latitude had ik op alle standen gehad maar omdat ik gestopt ben is ie doorgezakt naar waar ie nu staat had er totaal geen zin meer in na 7 uur geklooit te hebben en die schuur heb ik geen last van daar komt ie heel goed overheen de t90 die erbij staat heeft er ook geen last van ik heb de satellieten volledig in beeld op de iphone en zonder obstakels en sorry voor mijn uitlatingen maar na 7 uur raak je toch wel gefrustreert dat het je echt niet wil lukken ik weet dat jullie me allemaal wel willen helpen en daar ben ik jullie ook dankbaar voor ik ga het morgen nog maar eens proberen nieuew dag nieuwe kansen 24 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 klopt sjaak(k) maar ze hangen echt vrij dus moeten ze toch ook te vinden zijn het dak zit echt niet in de weg de schotel hangt een halve meter boven de dakgoot van die schuur uit vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
mebo870 Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 (aangepast) Om u wat meer meer inzicht te geven, hier een pdf file die u wat meer inzicht zal geven stap voor stap. http://users.telenet.be/mebo870/temp/satmotor.pdf 24 mei 2013 aangepast door mebo870 The key to happiness. Stay away from idiots
blackeyes Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 thnx ervoor we zullen het morgen maar weer eens gaan testen vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sat_marc Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 zo jongens ben er mee gestopt nu een uur of 7 aan een stuk gezocht naar die sateliet maar krijg niks de 19.2 en de 23 en de hotbird en nog een andere was geen probleem maar net die 7 vind ik nergens heb het effe voor een maand of 8 gehad nu ga me nu effe bedenken of ik toch maar een 5 kilo hamer op die prul leg en ermee stop want dit is echt geen pretje ik raad het ook iedereen af om een draaibare op te stellen ik hou me effe mooi bij mijn t90 daar heb ik geen probleem mee Ik vroeg me nog af of je 19.2 E, 23.5 E en 13.0 E via de rotor of via T90 ontving. Is de ontvanger voor 7.0 E ingesteld op rotor? Op welke zender op 7.0 E heb je afgestemd? Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
Littlesat Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Ik zit in Kerkrade niet ver van Sittard.... 1. Controleer eerst of de mast waterpas staat. DIT IS HEEL HEEL HEEL ERG BELANGRIJK. 2. Zet de rotor op de juiste evaluatie en monteer het spul allemaal. Zet de schroefjes net een beetje los zodat je alles nog een beetje kan verdraaien. 3. Met de rotor in de nulpositie neem je de Sirius op 4.8 graden oost. Dan staat hij meteen al beter vanaf het begin. Je hoeft nog niet alles 100% optimaal in te stellen 4. Daarna stel je de ontvanger goed in en draai je hem ook daadwerkelijk naar Sirius. De rotor zal dan een heel klein stukje draaien omdat je nu eenmaal niet precies op 4.8 graden woont maar 5 en een beetje (neem eventueel een TomTom om je coordinaten te checken) 5. Vervolgens zet je hem scherp op dezelfde satelliet en draai je alle schroefjes en boutjes goed vast. 6. Klaar en draaien maar.... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
blackeyes Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 tja jongens een zegt de sirius en de ander zegt de 7 oost weer een ander zegt maakt niks uit welke sat je pakt zo kom ik niet verder maar ik zie morgen wel weer wat het brengt heb me weer wat moed bij mekaar geschraapt...lol vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 oke sjaak ik hou me aan wat jij ervan vind en zoek morgen eens op die astra4 sirius hopelijk vind ik die dan wel...lol vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
mebo870 Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Laat u niet gek maken, je kan kiezen 7 oost of 4.8 oost, je zit tussen beide. Zo lang je de ontvanger eerst naar die satelliet laat zappen, maakt het geen bal uit op welke satelliet je wil gaan uit_regelen zolang er maar een FTA zender opzit.Spreekt natuurlijk voor zich dat je geen turksat 42 oost gaat kiezen, dan hangt de schotel zo dat er niet meer aan te werken valt. The key to happiness. Stay away from idiots
Sprietje Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Beste blackeyes Het maakt inderdaad niets uit welke zuidelijke satelliet je neemt. Het liefst die vanuit jou schotelpositie het meest op het zuiden staat. Als je toevallig precies midden tussen de Astra 4A op 4,8 graden oost en de Eutelsat 7 graden oost woont, dan kun je signaalsterkte en daarvan natuurlijk ook de schoteldiameter mee laten wegen. Maar je moet natuurlijk de rotor wel eerst het kleine verschil tussen jou woonplaats en de satelliet laten draaien zodat hij wel precies gedraaid staat op de satelliet die je als afstelsatelliet gaat gebruiken. Dan nog even een opmerking over de schotelelevatie. Die moet natuurlijk wel op 31,6 graden staan om één van beide satellieten te kunnen ontvangen en dat is dus niet de elevatieaanduiding die op je schotel staat als die er al op staat.Na je foto’s gezien te hebben vraag ik me trouwens wel af wat je voor schotel je hebt. Een bijzonder exemplaar volgens mij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen