Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De rotor staat te ver voorover als ik het zo bekijk op de foto, ik heb de zelfde rotor heb er een 88cm Triax aan hangen en woon op 5.022 oost.

Ik heb dus het 0 punt op de Sirius, 4.8E ingesteld en heb een bereik van 30W tot 57E

BBC Persian ontvang ik met een sterkte van 78% op 10721H 22000 3/4, DVB-S QPSK

Op 57E heb ik een zender, Asia TV met een sterkte van 68% terwijl ik op 30W de zender Cubavision met een sterkte van 80% ontvang

Op de 53E heb ik bijv MUZ met een sterkte van 70%

Ik denk dat ik de schotel dus wel redelijk goed heb staan

aangepast door grondstof

weet ik sprietje het is een aparte schotel

en ik weet dat ie goed is want ik heb hem bij mensen weggehaald waar ie het perfect deed met 2 lnb's

ik heb hem  gepakt omdat ie echt goed en stevig in mekaar zit het is echt goed plaatwerk  stukken beter en kwalitatief sterker als een triax 88 en ik heb er gisteren en vandaag al  beeld mee gehad op de 19.2 en de 23 en hotbird ,dus ik weet dat ie goed is

daarom wilde ik deze proberen op die motor

en er zit een evalatie plaat op die op bijna 32 is ingesteld

en nu snap ik het helemaal niet meer

ik dacht dat je de motor op 0 moest zetten en dan de sat opzoeken en dan pas de motor laten draaien en dat de sat die je eerst had opgezocht het nulpunt was

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

5.022 - 4.8 = 0.2022

7 - 5.022 = 1.988

Dat het dan nog niet duidelijk is dat de Sirius dichter bij dat nulpunt zich bevind!!! Je begint met Sirius simpelweg met een kleinere fout... Een fout die bijna 10x in graden kleiner is!!!

Als je de rotor fine tuned heb je met 7 oost vaak al meteen geen beeld. Met 4.8 oost heb je daar geen last van...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

In mijn geval de motor op nul gezet, schotel goed op de motor as gemonteerd en naar de 4.8E op zoek gegaan.

Toen ik die maximaal had alles goed vastgezet, de moeren kruislings omdat het snel kan verlopen als je dat niet goed doet.

Tijdens het vastzetten het signaal dus goed in de gaten gehouden.

Daarna klaar om te gebruiken met bovenstaande waarden.

Dit is binnen een uur makkelijk te doen als de mast er al staat en 100% waterpas staat naar alle kanten. 

Geplaatst:

Je kunt ook nog die 0.2022 graden eruit halen...sirius zit niet precies op dat nulpunt

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Beste Littlesat

Jij bent de chaos hier compleet aan het maken. Blackeyes woont in Sittard en dat ligt op 5,868 oost.

Jij bent nu weer met de coördinaten van @grondstof aan het stoeien die op 5,022 oost woont. Grondstof zit dus veel dichter bij de Astra 4A op 4,8 oost (heet al lang geen Sirius meer) maar Blackeyes woont precies tussen de Astra 4A en de Eutelsat 7A op 7 oost in. Dus voor hem maakt het weinig uit welke satelliet hij kiest.

Maar als je de rotor eerst precies op nul hebt gezet, moet je hem wel ongeveer 1 graad laten draaien naar de satelliet die je gekozen hebt voordat je de mastklem op de paal gaat verdraaien om de juiste richting te zoeken.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

had de 4.8 gevonden en prima beeld erop

maar toen ik de motor draaide naar een andere sat was het weer......

en weer terug naar de 4.8 en die was ook weer nergens te bespeuren

dus ik weet het nu echt niet meer

effe een uurtje ertussen uit en weer eens proberen dan

zo snel geven we het nu niet op

tis goed weer dus we hebben nog tijd

Geplaatst:

@Sprietje, ik snap niet dat jij als rekenaar dit zegt, ik heb ook even Sittard opgezocht en Sirius als dichtstbijzijnde (latitude) satelliet opgegeven dan komt er dit uit.

Latitude: 51.0005°
Longitude: 5.8678°

Ook ik kom net als Littlesat tot de conclussie ondanks dat hij de verkerde locatie opgaf dat de afwijking op zijn locatie 5.867 bij 4,8 oost dan het minst is i.p.v. 7 oost te nemen. ;) Als het niet uit maakt volgens enkele heren waarom neem je dan niet de Turksat op 42 oost, ik zal zelf het antwoordt gelijk maar geven, dan is de afwijking nog groter :P

Zou het niet zo kunnen zijn dat Sprietje deze opmerking maakt in de context van het feit, dat beide posities de dichtstbijzijnde zijn bij het nulpunt? En dat het daarom niet uitmaakt welke je kiest van beide als je de gebruikelijke stappen doorloopt om het nulpunt te vinden?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

dito de gedachten van mij

dat heb ik ook gedaan  en een bout onder de beugels van de motor gezet zo dat ie met draaien niet meer ken zakken

Geplaatst:

Beste Sjaak(k)

Ik vraag me nu af wie er verkeerd zit te rekenen.
Als je van Sittard uitgaat op Dishointer.com, dan zit je er voor de Astra 4A satelliet 1,4 graad naast het zuiden. Kies je voor de Eutelsat 7A, dan zit je 1,5 graad naast het zuiden. Die 0,1 graad verschil maakt absoluut niets uit. Bovendien weet ik niet of @ blackeyes precies in het centrum van de stad woont. Woont hij er iets naast, dan veranderen die waardes al weer.

Ook heb ik gezegd dat je bij het kiezen van een satelliet die nagenoeg dezelfde afwijking hebben t.o.v. het zuiden, ook de signaalsterkte van een satelliet een rol kan spelen. Stel dat je de ene satelliet niet of bijna niet kunt ontvangen omdat je schotel niet groot genoeg is en de andere satelliet wel, dan is dat ook een punt van overweging welke satelliet je kiest.

Geplaatst:

Ja Sjaak(k), lul je er maar weer uit, je weet net zo goed als ik dat 0,1 graad geen enkel verschil uit maakt, zeker niet als je ook de coördinaten van Blackeyes niet weet tot op drie decimalen.

• Like 1
Geplaatst:

exacte coordinaten zijn van mij

latitude 50.9740

logitute 5.8604

dit is exact waar de schotel is opgesteld

iets buiten sittard

Geplaatst:

er zit een vloek op volgens mij

vanmorgen effe die sirius erop gehad en prima beeld

maar erna weer niks meer te vinden  de 7 eutelsat geprobeert en ook niet meer te vinden

ik hou de moed er nog wel in maar hij zit al in de sokken (nog niet in de schoenen...lol

de motor laten draaien op die sirius  dat deed ie ook (een heel klein stukkie)

naar buiten en de schotel op 31.6 gezet

de latitude van de motor op 50 en 50.5 en 51 en zo door tot 55 maar helaas geen zender vinden

daarna de zender en de motor op die eutelsat 7 gezet maar ook nada niks ik ken draaien tot ik een ons weeg

vanmorgen volgens mij effe een geluks treffer gehad met dat beeld

pffffffff hoe hou ik het vol???????????

aangepast door blackeyes

Beste blackeyes

Jij pakt het helemaal verkeerd aan.

De satelliet vinden doe je niet door de latitude van de motor te veranderen. Die moet je precies op 51 graden afstellen omdat jij op 50.9740 graden noord woont.

De satelliet vindt je door de schotelelevatie te veranderen en als je een schotel op een rotor geplaats hebt, dan klopt van de elevatieschaal van de schotel helemaal niets meer. Die geldt alleen als je hem op een zuiver verticaal geplaatste mast monteert.

Zoals ik al eerder aangaf moet bij een schotel met een offset van 26 graden de bovenzijde 96mm achter de onderzijde staan maar je hebt een heel onbekende en bijzondere schotel. Die kan misschien wel een offset hebben van 22 graden. In dat geval moet de bovenzijde 164mm achter de onderzijde staan.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen