Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

de mast is met een electronisch apparaat ingesteld en die staat haarzuiver waterpas en muurvast

en vanmorgen had ik die sirius wel te pakken enastra 1 en 2 en 3 heb ik erop gehad

dus  denk niet dat er wat mis is aan de schotel

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

zorg dat je, sirius vindt op een fta zender. rotor op nul zetten.

heb je dan het sterkst signaal, maak dan een merkteken  waar rotor vastzit op de buis.

dan ben je vertrokken.

nu kun je elevatie op het beste signaal afstellen eventueel lnb naar voor of achter afstellen.

hahahahhahaha jaja weet er alles van maar volgens mij zien die sats als ik ze wil vangen en draaien ze zich om want ze zijn nergens te bespeuren

vind het dit weekend wel welletjes

ik probeer maandag wel weer eens

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Beste blackeyes

Jij luistert niet en leest niet wat er aan informatie aangedragen wordt.

Mebo870 gaf is bericht 43 een prima beschrijving hoe je een rotor af moet stellen maar jij blijft het verkeerd doen.

Op deze manier heeft het geen zin je verder te helpen.

Oh, ik zie dat Sjaak precies hetzelfde denkt.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

ja lees daar dat blackeyes met de latitude van de rotor tot 55 geweest is.

nu ja volgens mezelf,te veel  werk voor niks.tussen 50,5 en 51 staat latitude perfect,mag je niet van af gaan. 

Geplaatst:

Is er niemand die fysiek kan helpen? Als ik dichtbij woonde deed ik dat want wat is er nou mooier en leuker dan een draaibaar systeem af te stellen! De aanhouder wint blackeye! Komt wel goed. Googel eens op afstellen draaibaar systeem. Je kan ook de schotel zónder motor op de mast monteren en PERFECT AFSTELLEN OP 4.8 OOST OF 7 OOST. Dan weet je zeker dat jou schotelelevatie goed is. Dan deze elevatie laten en heel vast zetten. Schotel van de paal halen en indien nodig markeren op de paal hoe die kijkt richting die satelliet. Dan de motor op de paal monteren en laten kijken richting die satelliet. Dan de schotel op de motorpaal en met de ELEVATIE van die motor richten op de satelliet waar je de schotel op had staan. Dan kom je er ook wel! Succes.

Geplaatst:

Is er niemand die fysiek kan helpen? Als ik dichtbij woonde deed ik dat want wat is er nou mooier en leuker dan een draaibaar systeem af te stellen! De aanhouder wint blackeye! Komt wel goed. Googel eens op afstellen draaibaar systeem. Je kan ook de schotel zónder motor op de mast monteren en PERFECT AFSTELLEN OP 4.8 OOST OF 7 OOST. Dan weet je zeker dat jou schotelelevatie goed is. Dan deze elevatie laten en heel vast zetten. Schotel van de paal halen en indien nodig markeren op de paal hoe die kijkt richting die satelliet. Dan de motor op de paal monteren en laten kijken richting die satelliet. Dan de schotel op de motorpaal en met de ELEVATIE van die motor richten op de satelliet waar je de schotel op had staan. Dan kom je er ook wel! Succes.

als je de schotel op de motor zet moet je hem juist weer korrigeren , de elleboogpijp van de motor staat n.l. niet loodrecht .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Was hoek vr motorpaal vergeten...heb ooit een moteck gehad en ging perfect, nu bogbisat en ook perfect. Los van alles, denk mee. Dus combinatie schotel en motor op 4.8 doet het maar draaiend dus niet....

Geplaatst:

Dat denk ik niet, 7 oost is iets verder van het 0 punt (5.867) af en onnauwkeuriger, als 4.8 oost af van 5.867 de Longitude van Sittard, het zijn weliswaar kleine verschillen maar toch.  ;)

Het verschil is dus bijna te verwaarlozen, dus klopt de opmerking van Sprietje wel degelijk..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Was hoek vr motorpaal vergeten...heb ooit een moteck gehad en ging perfect, nu bogbisat en ook perfect. Los van alles, denk mee. Dus combinatie schotel en motor op 4.8 doet het maar draaiend dus niet....

Ja hoor Eduard. :cry:

Wou het toch even kwijt, net als jij dat doet met al die ;) ;) ;):cry:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ter info: met een Digipower SG2100 en de LAT op 51º , staat de elleboogpijp ± 10º achterover

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen