Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dag eduard en blackeyes,als je naar tunerconfiguratie <<geavanceerd>>moet je dat volledig menu juist zetten anders geen beeld heb er zelf lang moeten achter zoeken.

bv;

satelliet        22astra

lnb                lnb1

prioriteit        auto

lof                universeel lnb

spanning  modus     polarisatie

verhoogd voltage      nee

tone modus aan

diseqc modus       1.2

toneburst       geen

vastgelegd diseqc commando    aa

snelle diseqc   ja

herhaal sequence  nee

commando volgorde    commited uncommited toneburst

uncommited diseqc commando input1

diseqc herhaling geen

nu door scrollen in het menu

gebruik usals voor satelliet     nee

opgeslagen positie  001

als je zo afstelt zou je beeld moeten hebben op fta zender indien schotel goed geposioneert is??

let op met de volgende afstelling verander je satelliet lnb1 wordt lnb 2 input 1 wordt input 2 opgeslagen positie 1 wordt 2

zo is het met mij gelukt <<met nogmaals dank aan ieder >>

Geplaatst:

heb ik niks aan ik wil usals net wel gebruiken

dat gedoe met elke sat opslaan is helemaal niet voor me weggelegd

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

blackeyes als je zo instelt kun je rotor instellingen gebruiken.

bv exact positioneren dan zie je of je signaal kunt ontvangen.

kun je in een later stadium nog altijd terug gaan naar usals

Geplaatst:

Val er maar even tussen, maar heb je voor elke satelliet ook de lnb geselecteerd? Kun je aan zenderlijst zien die is dan grijs ipv wit.

Doorgaans automatisch allemaal lnb1 als je de satellietschema's invult van de satellieten die je wilt scannen.

Grijs? Dat zou alleen kunnen gebeuren als het misgaat in een diseqc 1.1 situatie bij een multifeed, voorzover ik weet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik heb een draaibare opstelling met een actuator, moet wel voor iedere sat. De lnb (alles lnb1 bij mij) invullen, doe ik dat niet dan is de zenderlijst grijs en krijg ik geen signaal bij ingestelde lnb is de zenderlijst wit. Als hij op 7gr. wel signaal heeft en gaat draaien blijft het dezelfde lnb .

Geplaatst:

nou jongens ik heb al wat voor mekaar

ik ken nu draaien naar  de 7 en 9 en 19 en 23 en 28 en hotbird en heb er beeld op

andere sats nog niet getest

maar heb wel eerst mijn motor naar de 0 laten draaien en buiten met de schotel  de 7 opgezocht

ik had eerst  de motor laten  draaien naar de 7 en toen de sat opgezocht buiten maar dit schijnt dus niet te werken

nu  kijken  dat ik hem ken finetunen

Geplaatst: (aangepast)

@ Blackeyes  (die zullen intussen wel rood doorlopen zijn :) )  je hebt bij de usals instellingen toch wel 51.0 N (noord) staan  hé ? 

Bij 51.0 S draait de schotel naar het westen als hij van 7º oost naar 9º oost draait .

Check ook even of hij ook werkelijk naar het oosten draait als je b.v. Turksat kiest .

Edit . net te laat gepost !

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

LOL

rood doorlopen????

die zijn al alle kleuren geweest nu

maar ben al blij dat ik hem zover heb dat ie draait naar de sats die ik wil hebben

alleen de db's bevalt me nog niet (maar er is beeld) finetunen ken morgen wel nu effe geen tijd  ervoor

maar ik wil wel effe iedereen bedanken die er de tijd en en het GEDULD  voor hebben gehad voor me te helpen

Als je Usals gebruikt en de coördinaten hebt opgegeven moet je niet vergeten de satellietposities voor je rotor opnieuw te berekenen.

aangepast door Sat_marc

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Geplaatst:

ook gedaan en hij draait nu netjes naar de sats toe

alleen morgen effe finetunen dat ik wat meer db's erop ken krijgen

met de wft kom ik op planeta op 16 .5 db en op de motor gaat ie maar naar 13.6 dus denk dat ie wat omhoog ken gaan

Geplaatst:

@Sjaak(k). Volgens mij is het berekenen bij Usals eenmalig nodig. Menu, Instellingen, Zenders zoeken, Rotorinstellingen, Berekenen (blauwe toets).

Geplaatst:

Als je Usals gebruikt en de coördinaten hebt opgegeven moet je niet vergeten de satellietposities voor je rotor opnieuw te berekenen.

Ik wil even iets recht zetten. Aangezien Sjaak(k) de bewering in twijfel trekt heb ik de proef op de som genomen en mijn coördinaten aangepast. De rotor draait nu onmiddelijk naar een nieuwe positie. Opnieuw berekenen zoals ik hierboven schreef is dus niet nodig.

tjonge tjonge

ik krijg er weer zin in ..hahahahahaha

hij werkt nu prima

nogmaals IEDEREEN BEDANKT voor het geduld en de tijd die jullie aan me besteed hebben

het was effe niet gemakkelijk maar met jullie hulp is het me toch gelukt

en zonder was ie in de kliko beland

greetzzz  blackeyes

p.s nu bedenken wat  het volgende project ken worden..lol

aangepast door blackeyes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen