josse Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 dag eduard en blackeyes,als je naar tunerconfiguratie <<geavanceerd>>moet je dat volledig menu juist zetten anders geen beeld heb er zelf lang moeten achter zoeken. bv; satelliet 22astra lnb lnb1 prioriteit auto lof universeel lnb spanning modus polarisatie verhoogd voltage nee tone modus aan diseqc modus 1.2 toneburst geen vastgelegd diseqc commando aa snelle diseqc ja herhaal sequence nee commando volgorde commited uncommited toneburst uncommited diseqc commando input1 diseqc herhaling geen nu door scrollen in het menu gebruik usals voor satelliet nee opgeslagen positie 001 als je zo afstelt zou je beeld moeten hebben op fta zender indien schotel goed geposioneert is?? let op met de volgende afstelling verander je satelliet lnb1 wordt lnb 2 input 1 wordt input 2 opgeslagen positie 1 wordt 2 zo is het met mij gelukt <<met nogmaals dank aan ieder >>
blackeyes Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Geplaatst: 27 mei 2013 heb ik niks aan ik wil usals net wel gebruiken dat gedoe met elke sat opslaan is helemaal niet voor me weggelegd vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
josse Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 blackeyes als je zo instelt kun je rotor instellingen gebruiken. bv exact positioneren dan zie je of je signaal kunt ontvangen. kun je in een later stadium nog altijd terug gaan naar usals
spockytje Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Val er maar even tussen, maar heb je voor elke satelliet ook de lnb geselecteerd? Kun je aan zenderlijst zien die is dan grijs ipv wit.
Eduard07 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Val er maar even tussen, maar heb je voor elke satelliet ook de lnb geselecteerd? Kun je aan zenderlijst zien die is dan grijs ipv wit. Doorgaans automatisch allemaal lnb1 als je de satellietschema's invult van de satellieten die je wilt scannen. Grijs? Dat zou alleen kunnen gebeuren als het misgaat in een diseqc 1.1 situatie bij een multifeed, voorzover ik weet. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
spockytje Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Ik heb een draaibare opstelling met een actuator, moet wel voor iedere sat. De lnb (alles lnb1 bij mij) invullen, doe ik dat niet dan is de zenderlijst grijs en krijg ik geen signaal bij ingestelde lnb is de zenderlijst wit. Als hij op 7gr. wel signaal heeft en gaat draaien blijft het dezelfde lnb .
blackeyes Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Geplaatst: 27 mei 2013 nou jongens ik heb al wat voor mekaar ik ken nu draaien naar de 7 en 9 en 19 en 23 en 28 en hotbird en heb er beeld op andere sats nog niet getest maar heb wel eerst mijn motor naar de 0 laten draaien en buiten met de schotel de 7 opgezocht ik had eerst de motor laten draaien naar de 7 en toen de sat opgezocht buiten maar dit schijnt dus niet te werken nu kijken dat ik hem ken finetunen vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
trust Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 (aangepast) @ Blackeyes (die zullen intussen wel rood doorlopen zijn ) je hebt bij de usals instellingen toch wel 51.0 N (noord) staan hé ? Bij 51.0 S draait de schotel naar het westen als hij van 7º oost naar 9º oost draait . Check ook even of hij ook werkelijk naar het oosten draait als je b.v. Turksat kiest . Edit . net te laat gepost ! 27 mei 2013 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
blackeyes Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Geplaatst: 27 mei 2013 LOL rood doorlopen???? die zijn al alle kleuren geweest nu maar ben al blij dat ik hem zover heb dat ie draait naar de sats die ik wil hebben alleen de db's bevalt me nog niet (maar er is beeld) finetunen ken morgen wel nu effe geen tijd ervoor maar ik wil wel effe iedereen bedanken die er de tijd en en het GEDULD voor hebben gehad voor me te helpen vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sat_marc Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 (aangepast) Als je Usals gebruikt en de coördinaten hebt opgegeven moet je niet vergeten de satellietposities voor je rotor opnieuw te berekenen. 27 mei 2013 aangepast door Sat_marc Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
blackeyes Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Geplaatst: 27 mei 2013 ook gedaan en hij draait nu netjes naar de sats toe alleen morgen effe finetunen dat ik wat meer db's erop ken krijgen met de wft kom ik op planeta op 16 .5 db en op de motor gaat ie maar naar 13.6 dus denk dat ie wat omhoog ken gaan vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sat_marc Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 @Sjaak(k). Volgens mij is het berekenen bij Usals eenmalig nodig. Menu, Instellingen, Zenders zoeken, Rotorinstellingen, Berekenen (blauwe toets). Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
Sat_marc Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Als je Usals gebruikt en de coördinaten hebt opgegeven moet je niet vergeten de satellietposities voor je rotor opnieuw te berekenen. Ik wil even iets recht zetten. Aangezien Sjaak(k) de bewering in twijfel trekt heb ik de proef op de som genomen en mijn coördinaten aangepast. De rotor draait nu onmiddelijk naar een nieuwe positie. Opnieuw berekenen zoals ik hierboven schreef is dus niet nodig. Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
minplus Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Voor het finetunen even licht tegen de schotelrand duwen 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
blackeyes Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Geplaatst: 27 mei 2013 (aangepast) tjonge tjonge ik krijg er weer zin in ..hahahahahaha hij werkt nu prima nogmaals IEDEREEN BEDANKT voor het geduld en de tijd die jullie aan me besteed hebben het was effe niet gemakkelijk maar met jullie hulp is het me toch gelukt en zonder was ie in de kliko beland greetzzz blackeyes p.s nu bedenken wat het volgende project ken worden..lol 27 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen