Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En waar ging het nou precies mis, kun je dat verklappen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

jazeker

ik had de motor voor ik met de schotel ging zoeken naar de 7 eerst laten draaien naar dat punt

maar ik moest hem gewoon op 0 laten staan en dan de 7 opzoeken

nu werkt  het perfect en draait prima naar  elke sat

alleen morgen effe nog finetunen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Mooi zo! Maar met de link en alle adviezen had je zaterdag al lang beeld gehad. In ieder leerzaam avontuur en veel draaiplezier. Welke satellieten kan je nu pakken? Heb je trouwens gedacht aan haakse f connectors op de motor?

jazeker

ik had de motor voor ik met de schotel ging zoeken naar de 7 eerst laten draaien naar dat punt

maar ik moest hem gewoon op 0 laten staan en dan de 7 opzoeken

Natuurlijk. Het hele zakie moest op nul staan (het hoogste punt van de belt). Dat is vanaf het begin ook steeds aangegeven.

Je zat er dus steeds 7 graden naast bij alle sats.

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

er staan een paar commentaren waarbij staat dat ik eerst de motor moest laten draaien op die 4 of 7 en dan pas gaan afstellen daar heb ik stomme ... me aan gehouden

en heb nog niet alle satellieten getest ik wil morgen eerst die 7 en die 4 op top brengen met kwaliteit(db)

maar weet dat ik er nu een hoop ken krijgen ermee

p.s ik hoef nu niet de tuner om te zetten naar de b voor de wft als ik een onbekende sat pak die daar niet op zit gaat de motor pas werken dus !!! PERFECT!!!

aangepast door blackeyes

sjaak(k) net effe gekeken op intelsat 14 45 w en heb daar een signaal van 12.4 db

op de turksat 2/a/3a 42 e een signaal van 12.1 db en ik wil met die opmerking niemand beledigen hoor

als jij je (of andere) daardoor aangesproken voelt dan hierbij mijn welgemeende excuus

maar ik ben blij dat het me nu wel gelukt is met jullie hulp en dat nulpunt en daar de 7 mee opgezocht te hebben en daarna werkte alles wel goed

aangepast door blackeyes

Het kan zijn dat de schakelpunt voor de ORG (nul positie) de rotor van Blackeyes enigzins verlopen is en dus de rotor niet meer exact in het midden stopt .

Ik heb dit bij meerdere SG2100  rotoren gezien .

Correctie , bij de Stab is dit onwaarschijnlijk (geen mechanische schakelaar)

Echter , als de rotor exact op NUL staat maar de schotel er 2º verdraaid aan gemonteerd is , kun je dit verschijnsel krijgen .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ik wil jullie feestje niet verpesten maar ergens klopt er iets niet,  je moet de rotor via usals vanaf zijn mechanische nulpunt naar 4,8 of 7 oost draaien en dan op maximum afregelen op het voor jouw hoogste punt aan de clarkebelt dat is de enige en juiste methode.

Zo is het.

En ik begreep nu dat blackeyes dat nu eindelijk ook zo gedaan heeft. Of toch niet, misschien?

ik zal het je gewoon duidelijk uitleggen nu

ik had eerst de motor laten draaien op eutelsat 7 en toen naar buiten  en verder de schotel afgesteld en die sat opgezocht ermee

maar ik kreeg alleen die sat en anders geen een meer met laten draaien erop

vandaag heb ik de rotor gewoon op 0 laten draaien en toen weer die  eutelsat 7 opgezocht buiten met de schotel

en toen werkte het wel met alle sats te krijgen via de motor

of dat verkeerd is zal me ook verder een worst wezen ik heb alleen alles geprobeert wat men  me hier probeerde uit te leggen hij doet het zo en ik krijg nu alle satellieten erop met redelijk goed beeld maar daar kijk ik morgen naar voor hem wat beter af te stellen

en nogmaals mijn excuus voor mijn text voorheen het was niet de bedoeling voor iemand die  toch zijn best heeft gedaan voor me te helpen te beledigen

aangepast door blackeyes

motor op zijn nulpunt zetten, schotel monteren, motor en schotel op de goede elevatiehoek instellen

schotel en motor draaien naar 4.8 of 7 of op de satelliet welke naar het zuiden kijkend het dichtste bij staat tot het signaal max is

alles goed vast zetten, kruislings en de gemeten waarden in de gaten houden i.v.m verlopen door het aantrekken van de moeren

meer is het echt niet en binnen een uurtje bekeken voor wat het buiten gebeuren.

Bij de ontvanger de nodige aanpassingen instellen zoals usuals gebruiken, de noordelijke en oostelijke lengte en breedte graden invullen en elke te ontvangen satelliet kiezen en het LNB nummer 1 geven.

Na dat er 1 satelliet geactiveerd is verandert er aan die instellingen niets behalve de naam van de satelliet

aangepast door grondstof

ik zal het je gewoon duidelijk uitleggen nu

vandaag heb ik de rotor gewoon op 0 laten draaien en toen weer die  eutelsat 7 opgezocht buiten met de schotel

en toen werkte het wel met alle sats te krijgen via de motor

of dat verkeerd is zal me ook verder een worst wezen

Als je even rustig terugleest hierboven, zul je misschien tot je verbazing constateren dat dit meteen al en meerdere keren jou is uitgelegd.

Dus nee, het is juist niet verkeerd, maar jij las niet goed. 

aangepast door Eduard07

Ik wil jullie feestje niet verpesten maar ergens klopt er iets niet,  je moet de rotor via usals vanaf zijn mechanische nulpunt naar 4,8 of 7 oost draaien en dan op maximum afregelen op het voor jouw hoogste punt aan de clarkebelt dat is de enige en juiste methode. Maar goed ik wacht wel af of blackeyes ook 45 west of de Turksat op 42 oost en tussenliggende satellieten kan ontvangen, dan kun je pas zeggen hij is 100% goed afgesteld. Ik verwacht niet dat dat het geval is als blackeyes zegt: ''er staan een paar commentaren waarbij staat dat ik eerst de motor moest laten draaien op die 4 of 7 en dan pas gaan afstellen daar heb ik stomme ... me aan gehouden'', tussen de regels door lees ik wij lulden maar wat. De praktijk zal het uitwijzen wie het goed had.

hierboven staat het toch weer anders ... je moet de rotor via usals vanaf zijn mechanische nulpunt naar 4.8 of 7 oost draaien en dan op maximum afregelen blablabla dus wat is nu goed  en wat is nu fout??????

aangepast door blackeyes

zo stond ie al van het begin daar had ik special op gelet met installeren dat wist ik al dat het zeker zo moest gebeuren

en door de  toch verschillende commentaren hierdoor wist ik gewoon niet welke het beste was

en heb ik de rotor op 0 laten draaien en toen die 7 opgezocht en vastgezet en daarna werkte alles wel goed

en nogmaals of dat verkeerd is of niet  .. het werkt en dat vind ik het belangrijkste

ga nu beginnen met (proberen) nog een beter signaal te krijgen

resultaat komt er straks wel aan

aangepast door blackeyes

Geplaatst:

...

ga nu beginnen met (proberen) nog een beter signaal te krijgen

resultaat komt er straks wel aan

Als je het verhaal rond usals goed hebt gelezen en begrepen, houdt dat dus in dat je in dat geval op het "nulpunt" alles weer los gaat draaien. Op een andere manier valt er niks te finetunen.

Ik hoop niet dat je daardoor straks zelf weer "bij nul" bent.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen