krui21 Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Hallo mensen, Zoals jullie weten heeft de dreambox 800 maar 1 kaartlezer, vandaar dat ik gisteren een smargo tripple reader heb gekocht. Ik dacht inpluggen en draaien, maar dat was niet zo. De meeste ervaringen en uitleg gelezen op sat4all. Uiteindelijk heb ik hem vandaag aan de gang gekregen zodat Cccam Info Php mijn kaarten in de smargo ziet. Maar wat blijkt: de dreambox decodeerd geen zenders. Ik gebruik de laatste versie van openpli en Cccam 2.2.1 en zou echt niet weten hoe ik de kaartlezer aan de gang kan krijgen. Deze regels heb ik in mijn Config gezet: SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+ SMARTCARD CLOCK FREQUENCY /dev/ttyUSB0 6000000 En dan deze regel voor alle drie de kaartlezers Wie kan mij helpen, zou te gek zijn....bij voorbaat dank ! Leo
adh Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Heb je het dan wel zo staan SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+ SMARTCARD CLOCK FREQUENCY /dev/ttyUSB0 6000000 SERIAL READER : /dev/ttyUSB1 smartreader+ SMARTCARD CLOCK FREQUENCY /dev/ttyUSB1 6000000 SERIAL READER : /dev/ttyUSB2 smartreader+ SMARTCARD CLOCK FREQUENCY /dev/ttyUSB2 6000000 Gr Adh
krui21 Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 Hallo adh, Deze instellingen heb ik hetzelfde in mijn config file staan. Zoals ik al geschreven had wordt mijn seca3 kaart wel herkent als ik kijk in cccam info.php en zie ik alle info van de kaart (kaartnummer, management e.d) maar er gaat geen zender open. Heb ook al Cccam 2.3.0 geprobeert ook zonder resultaat. Snap er werkelijk nix van dat hij de kaart ziet, maar niet decodeerd. Kom via het internet ook niet verder, want er is niet echt veel info over te vinden, het enige dat ik lees is plug and play maar zo eenvoudig is het niet.... serialusb heb ik nog geinstaleerd op mijn dream800 ook dat had geen resultaat. Dus hoop dat jij nog meer suggesties hebt... Bedankt alvast voor het meedenken, Leo
krui21 Geplaatst: 25 mei 2013 Auteur Geplaatst: 25 mei 2013 (aangepast) Weet dan iemand misschien hoe ik de settings van de triple reader aan kan passen via windows ? Ik probeer smartreadersettings 1.7 maar daar krijg ik een error bij het opslaan van de instellingen. Weet iemand of deze correct zijn: serial: COM3,4,5 mode: FIXED freq: 3,69 kernel: NEW t-mode: T0 egt: 0 device: CONFIG_GET Thanks !..... 25 mei 2013 aangepast door krui21
krui21 Geplaatst: 25 mei 2013 Auteur Geplaatst: 25 mei 2013 Ik denk dat er nog te weinig bekend is over deze reader, dus hij is verhuisd naar zolder... Draadje mag dicht
kazbek007 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Misschien als troost. Ik heb deze reader ook en deze werkt in oscam (bij mij) goed. Misschien een overweging om dit te proberen? ** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1), Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is! Zoek en gij zult vinden!
krui21 Geplaatst: 26 mei 2013 Auteur Geplaatst: 26 mei 2013 Dank je wel kazbek007, maar ik lees overal dat hij makkelijker in cccam zou werken als in oscam. Snap er echt geen bal van de kaart wordt gelezen, en emm's zie ik oplopen, maar ecm's blijven op 0 staan. Zoals ik al zei is de reader verhuist naar zolder hopende dat er in de toekomst updates komen om hem wel te laten werken.
krui21 Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Geplaatst: 27 mei 2013 Hoe kan ik nou testen of de reader defect is zodat ik die terug kan sturen voor reparatie. Ben weer verder gaan testen, krijg dit te zien: card reader /dev/ttyUSB2handled 41(0) ecms and 40(40) emmsSECA card **.***.***.*** rev I4A entitlements:0000 MANAGMENT : 2013-07-26006a CANALDIGITAAL : 2013-07-24 Snap gewoon niet dat de zenders op zwart blijven terwijl ik wel deze info zie...helluphh niemand enig idee ??
Zilverster Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 @krui21, SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+ SMARTCARD CLOCK FREQUENCY /dev/ttyUSB0 6000000 Misschien eens proberen op 3.57 Mhz., zal dan zoiets worden van 3570000 als instelling ? Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
krui21 Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Geplaatst: 28 mei 2013 Beste Zilverster, Ook met deze instellingen geen succes... Ga er maar vanuit dat mijn reader kapot is terwijl ik het toch vreemd vind dat hij wel de kaartinfo laat zien...
Zilverster Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 @krui21, Wat voor kaart gebruik je dan, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Zilverster Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 @krui21, >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> " Zoals ik al geschreven had wordt mijn seca3 kaart wel herkent als ik kijk in cccam info.php en zie ik alle info van de kaart (kaartnummer, management e.d) maar er gaat geen zender open. Heb ook al Cccam 2.3.0 geprobeert ook zonder resultaat. " <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< " card reader /dev/ttyUSB2 handled 41(0) ecms and 40(40) emms SECA card **.***.***.*** rev I4A entitlements: 0000 MANAGMENT : 2013-07-26 006a CANALDIGITAAL : 2013-07-24 " <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Aha, OEPS, had ik even gemist, om op de Seca 3 kaart de update's binnen te krijgen heb je zondermeer CCcam 2.3.0 nodig. De datum's op jou kaart lijken iig OK te zijn, dus daar kan het niet aan liggen. Is idd vreemd dat je de gegevens wel kunt uitlezen, je zou dus zeggen dat de kaartlezer in orde is, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
krui21 Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Geplaatst: 28 mei 2013 De updates zijn wel binnen gekomen via de kaartlezer van mijn DM-800 dus hij zal nu geen updates geven in mijn smargo. Via de commando: lsubs -d 403:6011 -v krijg ik het volgende: device status: 0xffff Ik vraag me af of dat goed is ?
alias haha Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Weet dan iemand misschien hoe ik de settings van de triple reader aan kan passen via windows ? Ik probeer smartreadersettings 1.7 maar daar krijg ik een error bij het opslaan van de instellingen. Weet iemand of deze correct zijn: serial: COM3,4,5 mode: FIXED freq: 3,69 kernel: NEW t-mode: T0 egt: 0 device: CONFIG_GET Thanks !..... Er is nog geen tool voor de tripple reader, evenals de nieuwe grijze smargos, tool kwam binnekort voor de tripple, kreeg ik vorig jaar via de mail van de fabrikant te lezen, nou ik wacht nog steeds... You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen