waterpas Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 (aangepast) hoi,,deze settings werken idd prima :-) het liefst wil ik zien dat ik 'm ook werkend krijg op de raspberry pi,maar dat schijnt lastig te zijun vwb drivers. Het werkt hier ook op bovenstaande manier, maar de tweede kaart (Conax) wordt niet uitgelezen. Alle readers doen het, als ik de oscam.server aanpas aan de reader USB0, Usb1 en zoverder, wordt m'n Seca3 zonder probleem uitgelezen, het zal dan wel aan de Conax versleuteling liggen. Het internet afstruinen om er achter te komen of Conax niet gaat, heeft tot nog toe geen uitsluitsel gegeven. Op een Amiko 8900 heb ik het opgelost door de internal voor Conax te gebruiken en de Smargo triple reader voor de Seca3. Aan een Raspberry ben ik nog niet toegekomen. 15 februari 2014 aangepast door waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Gerard 76 Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 wat voor kaart is dat dan? post je readersettings eens,misschien kan ik je helpen.
waterpas Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 (aangepast) Doe ik Gerard, maar nu wordt er gekeken, dus dat houd je tegoed! Het is een Conax, voor de Zweedse kanalen. 15 februari 2014 aangepast door waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
waterpas Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 Hierbij de reader settings in de oscam.server file [reader] label = Zweden protocol = internal #protocol = mouse device = /dev/sci0 #device = /dev/ttyUSB1 autospeed = 0 caid = 0B00 ecmwhitelist = 0B00@000000:89 detect = cd mhz = 600 cardmhz = 357 ident = 0B00:000000,006080,008010,008013 group = 1 emmcache = 1,1,0 cccreshare = 3 ratelimitecm = 4 auprovid = 000000 ratelimitseconds = 9990 ecmunique = 1 srvidholdseconds = 5 cooldown = 60,600 [reader] label = Nederland,Belgie #protocol = internal protocol = mouse #device = /dev/sci0 device = /dev/ttyUSB0 autospeed = 1 caid = 0100 ecmwhitelist = 0100@00006A:64 detect = cd mhz = 600 cardmhz = 357 ident = 0100:000000,00006A,00006C group = 1 emmcache = 1,1,0 cccreshare = 3 auprovid = 00006A ratelimitecm = 4 ratelimitseconds = 9990 ecmunique = 1 srvidholdseconds = 5 cooldown = 60,600 In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Gerard 76 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 verander protocal es in smargo ipv mouse...
alias haha Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Werkt het in de ontvangers niet gewoon het het smartreader protocol? You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Gerard 76 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 bij de et4000 hier werkt de triple onder oscam met het smargo protocol.
waterpas Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 @Gerard76! Bedankt, jouw suggestie werkt, van de 3 readers gebruik ik er nu 2 met het smargo-protocol. Dat het verschil gemaakt wordt door een andere term, reader werkt voor geen van de 3, mouse dus wel maar enkel voor Seca3 en "smargo" voor beide, Seca3 en Conax. Nog eens bedankt. In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Gerard 76 Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Mooi dat het nu werkt zoals jij wilt ! :-)
Zilverster Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Gerard 76, Citaat hier onder samengesteld uit de gegevens hier boven : smargo-protocol / mouse protocol Ik kan mij voorstellen dat het verschil tussen deze beide te maken heeft met hoe de ATR van de kaart wordt gelezen ? Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gerard 76 Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik weet wel dat mouse hier niet werkt bij de triple icm een stb. Achterliggende oorzaak weet ik niet omdat ik er niet zoveel vanaf weet. Gewoon wat prutsen en vragen :-) Op een raspberry werkt de triple nu ook,zie m'n vraag in het oscam forum. Daar kwam een forumlid met de oplossing.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen