Ga naar inhoud

Newbie: Loop vast met ET4000/9500 -> niet alle HD van CD te zien

Ga naar oplossing Opgelost door stefan1968,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net een ET4000 en ET9500 gekocht. Had voorheen Topfields, maar helaas steeds meer zenders alleen via HD.

De ETs zijn inmiddels op internet aangesloten en hebben wat updates gedaan (als het goed is ook de laatste OpenPli).

Na wat prutsen heb ik aardig wat beeld (veel van de gewenste zenders kan ik vinden), maar ik kan veel van de HD-zenders van CD niet zien.

De HD zenders staan na fastscan in de lijst, Ned 3 HD kan ik gewoon kijken, maar bv. RTL4 HD niet. Enig idee?

Is er trouwens een stappenlijst om de HenkSat settings eenvoudig erop te krijgen?

Geplaatst: (aangepast)

Die settinglijst kun je gewoon via de plugins downloaden.

aangepast door Ronsworld

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Nee :-) ....maar misschien wel iets doms ...de vraag is of ik wel het juiste abonnement heb :-)  Zag net in de zenderlijst Ned 3 HD - Standaard en RTL4 - HDTV

Dat zou het een en ander verklaren.

Maar goed, blijft de vraag voor een stappenplan voor van 0 naar lijst van Henk operationeel.
Geplaatst:

via   de afstandbediening menu/applicaties/groene knop voor downloaden/settings

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Check! Werkt prima.  Net de 9500 aan de praat gekregen om films op de NAS te laten zien, was even wat proberen maar het werkt (maar het recorden op de harddisk van de 9500 is even niet mogelijk ...eens kijken wat ik daar verkeerd heb gedaan).

Overigens, op de Topfields die ik aan het vervangen ben werkt SmartWi prima, maar geen enkele softcam lijkt te werken op de 4000 en 9500 ...wat doe ik verkeerd?

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Als je helemaal geen beeld hebt op de gecodeerde zenders met de card dan zal die wel verkeerd om er in zitten, probeer het eens met de chip naar beneden.

De softcams zijn te doenloaden via menu->applicaties->groene knop/downloaden

Geplaatst:

Kaart zit er wel goed in, anders had hij geen Ned 1 HD.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

In de ET9500 kaart met chip naar onder en in de ET 4000 kaart met chip naar boven. Is lekker handig gemaakt.

Netwerkinstellingen, netwerkscan doen en NAS mounten hier, dan opnamepad instellen en het werkt.

Geplaatst:

Heb nu zowel de ET9500 als de ET4000 aan de praat.  Chip moet in beide naar boven (dat was makkelijk omdat anders de CD-kaart zelf niet anders werkt). Heb verschillende softcams geprobeerd (ergens gevonden dat een 'oudere' versie gebruikt moest worden.

Opvallend, in de ET4000 lijkt ie de SmartWi alleen te pakken als hij in de bovenste sleuf zit.

Ik ga nog een ET4000 in werking stellen en dan weten we het zo.

Misschien voor anderen (tenzij ik het verkeerd doe), hoewel technisch het mogelijk is de ET4000 via WiFi programma's af te laten spelen die met de ET9500 zijn opgenomen (ook Wifi), de verbinding is te happerig (dus 2x wifi via router). 

In ieder geval, hartelijk bedank voor de suggesties.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Kaart zit er wel goed in, anders had hij geen Ned 1 HD.

Gezien zijn opmerking

Overigens, op de Topfields die ik aan het vervangen ben werkt SmartWi

prima, maar geen enkele softcam lijkt te werken op de 4000 en 9500

...wat doe ik verkeerd?

Ging ik er even van uit dat hij tijdelijk een CI module gebruikt had en na het downloaden van de softcams hij dus geen beeld meer had (misschien omdat de kaart verkeerd om in de ontvanger zat)
Geplaatst:

Opvallend, in de ET4000 lijkt ie de SmartWi alleen te pakken als hij in de bovenste sleuf zit.

Voor het gebruik van de ET4000 + ET9500 met 1 Canal Digitaal kaart heb je geen SmartWi meer nodig, installeer op beide decoders CCcam 2.30 en deel de kaart.

De ET9500 als server en de ET4000 als client.

Grts.

Geplaatst:

Hmm. Interessante optie. Ga ik eens over een poosje uitproberen.

Moet nu eerst een ander probleem oplossen. Mijn setting bestaat uit 2x

ET4000 + ET9500. Nu blijkt dat de 2de ET4000 continue blijft rebooten

...OpenPli scherm, daarna groen scherm, daarna OpenPli scherm, etc

Maar ik moet zeggen de 2 die werken, mooi spul en z'n waar.

• Oplossing
Geplaatst:

Alles werkt bijna naar behoren

• SmartWi:
    • ET4000 ...bovenste slot, chip naar boven met scam (ben vergeten welke versie)
    • ET9500 ...onderste slot, chip naar boven met scam
  • Belangrijkste leermoment ....goed kijken welk pakket ik had van Canal Digitaal ...had nl geen HD-pakket

-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...