Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

De afgelopen dagen heb ik een 2e kabel aangelegd van de ontvanger naar de schotel. Een 2e Diseq geplaatst en de koppen vervangen door koppen met dubbele LNB's(en de 2e Diseq net als de 1e aangesloten, dus zelfde satelliet op zelfde nummer van Diseq). Daarna heb ik de setting "Tuner A doorgelust naar tuner B" verandert in "Tuner B als tuner A".

Als ik nu iets opneem op de ene satalliet en kijk naar een andere satelliet blijft het opgenomen beeld zwart. Ik zie in de informatiebalk wel dat er een A en B staat. Blijkbaar ziet de ontvanger dat beide tuners zijn aangesloten. Ik heb iets nog niet goed staan of niet goed gedaan. Wat kan dat zijn?

N.B. Ik heb mij afgevraagd of ik tuner B ook alle satellieten moet laten scannen (en dat hij dit dus niet overneemt van tuner A zoals het menu suggereert).

Alvast bedankt.

Cors

Geplaatst:

na de instellingen de box eens opnieuw opgestart? wil nog wel eens helpen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Volgens mij moet je tuner B ook gewoon configureren, dus niet "tuner B als tuner A"

En voor tuner B hoef niet te scannen, dit regelt de ontvanger zelf welke tuner hij pakken moet.

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Klinkt als helemaal goed ingesteld. Ik heb dat ook zo en werkte direct perfect. Opnieuw scannen niet nodig.

Wel even kijken of bij Instellingen, Systeem, Diverse instellingen Voorkeurstuner op auto staat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Correctie: Ik heb tuner B ingesteld als '2e kabel van gemotoriseerde LNB Tuner A', dus da's toch anders dan bij jou.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Beste allemaal,

Ik heb ingesteld: Voorkeurstuner: "auto" en de ontvanger helemaal uit en aan gezet. Daarna opnieuw controleren. Toen bleek het goed te gaan, maar niet bij de engelse zenders. Verder onderzoek: het werkt, maar niet bij de satelliet op 28,2 graden. Na wat verder zoekwerk bleek de kabel tussen de LNB die op 28,2 graden staat en de Diseq niet goed te zijn (mijn fout, signaaldraad wat net iets te kort). Na herstel werkte alles naar behoren.

Bedankt voor de input

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...