Ga naar inhoud


Sony Bravia LED blijkt soort 'toaster' te zijn. IC-cam verbranden !


Tureluur

Aanbevolen berichten

In 2008 heb ik een Sony Bravia LED TV gekocht. Toendertijd was dat een van de eerste waar een insteekmodule [Conax Smit CI-cam] in kon. Zodoende kon ik met één AB blijven kijken. Na tien maanden kwamen er blokken in het beeld die stilstonden op NL1/2/3. Door de kaart te verwijderen kon ik de NL's gewoon blijven kijken. Na enige weken begon het ook op de RTL's. Nog een paar weken kwamen er eerst knallende geluidseffecten en dan bevroor het beeld. Soms werkte het de volgende dag weer even. Terug naar de winkel, die hebben een nieuwe CI-cam geregeld. Maar na tien maanden..zelfde liedje. Weer tien maanden later [nog binnen de twee jaar garantie], wéér kapot. Nóg een keer een andere van KPN. En, na weer tien maanden... Toen stuurde de mevrouw van KPN een andere op de garantie van een andere module, die we gekocht hadden voor de slaapkamer. Dat is een LG, en die is in 4 jaar niet stuk gegaan.

Maar vorig jaar mei, bingo... Toen maar met Sony gebeld en gemaild. Die beweerden dat een nieuw type 'ICEcrypt Conax Smit' het definitief zou oplossen. Moest ik wél zelf kopen en zou het geld terugkriijgen.. Dat werd dus 3 maanden bellen en e-mailen. Uiteindelijk € 40 gekregen via het hoofdkantoor in de UK. Heeft nog meer gekost aan bankkosten... Maar, nu is het ding WEER stuk !De TV is 5 jaar oud en verder prima, zolang de cam niet stuk is. Sony zegt nu echter 'dit type Bravia is niet geschikt voor DVB-T' , maar ze kunnen me ook geen lijst sturen [die bestaat volgens hen] waar mijn type op staat als ongeschikt... [ KDL-26P3000E ]. Raar, na ze vorig jaar mij een andere CAM hebben laten kopen om het definitief op te lossen...  Wie heeft er ook dit soort ervaringen;

- met SONY BRAVIA en Digitenne;

- andere merken met Digitenne;

- CI-cams 'Conax Smit' wel/geen IceCryp';

 

Ben erg benieuwd hoe Sony met andere claims omgaat en of iemand een lijst heeft/weet !!!

Overigens werd de TV geleverd met een speciale Sony Bravia / Digitenne starterskit [zie plaatje].

post-53998-0-84118600-1369490392_thumb.jpg

aangepast door Tureluur

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heel apart om te zeggen dat hij niet geschikt is voor DVB-T. Volgens mij staan op de Bravia dozen ook het Digitenne logo. Ik weet niet of je die nog hebt?

 

Als je hier kijkt dan staat er zelfs dat die geschikt is voor DVB-T(met de T van Terrestrial)

Quote van Sony: Ingebouwde Digital TV (MPEG 2) Terrestrial Tuner

 

Dus wel geschikt voor DVB-T

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb voor mijn caravan begin 2009 een Sony KDL-26U4000 gekocht.

daarvoor heb ik bij een Primafoon winkel een officiële cam-module gekocht en in de TV geplaatst.

dat heeft prima gewerkt, tot eind 2011, omdat ik daarna een Samsung TV heb gekocht.

de TV wordt alleen gedurende zomermaanden gebruikt.

en als ik er niet ben, dan haal ik de voeding van de TV en de antenne af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ EdjeKroketje. Bedankt! Ik heb zelf ook al gezocht, maar die regel heb ik niet zo uitgelegd. Ik had ook

de consumentenbond gebeld. Die zeggen dat ik terug moet naar de winkel. Maar ik wil

graag weten of dit vaker voorkomt, mischien heeft mijn TV een defekt [te hoog voltage op

de CI-cam of zo iets...].

@fred44nl . Bedankt voor je reaktie. Maar je gebruikt de TV erg weinig. Bij ons staat het ding zo'n 6 uur

per dag aan. Niet in de vakantie, maar in tien maanden wel 1800 uur...

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is voor mij opgelost !  Sony is er ook achter dat in de eerste maanden van 2008 nog bij niemand bekend was dat mijn type BRAVIA niet werkte [op den duur] met Digitenne.  In het algemeen werken CI-cams wel in dit ype TV's, alleen de combinatie met Digitenne [vanwege de bandbreedte of welke band wel/niet] bleek het niet te werken. Eind 2008 zijn de winkeliers ingeseind, toen was er ook een lijst in omloop. Maar toen de types die niet geschikt waren niet meer verkocht werden is de lijst ook verdwenen. Ik krijg een nieuwe TV ! ;)

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fred44nl.  Dank je. Ik ben nogal een bijtertje als ik denk dat ik gelijk heb... :mad:

 

@EdjeKroketje. De kosten vallen wel mee, maar de tijd en ergernis. De mensen in het callcenter kunnen er weinig

                         aan doen, maar ze krijgen wél de agressie over zich heen. Het gevolg is dat je hoort zweten aan

                         de andere kant van de lijn, terwijl ik heel vriendelijk blijf. Alleen het laatste telefoongesprek lukte

                         dat niet helemaal. Sorry Mirjam !  :(      Wat ik erg jammer vind is dat ik GEEN manager kon

                         spreken, terwijl ik daar  meerdere keren om heb gevraagd. Met onze nationale held TomTom heb

                         ik ook [een paar keer] een zelfde probleem gehad. Nu luisteren ze daar stukken beter dan een

                         paar jaar geleden. Maar zij hebben ook eigen mensen aan de telefoon. Misschien een ideetje voor

                        Sony om een soort '2e lijn' op te zetten van éigen mensen... :grin:

aangepast door Tureluur

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...