Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
ik heb aan tuner A een volledig werkende wavefrontier en wil aan tuner B een Visiosat 4G configureren (A/B/C/D 13/19.2/23.5/28.2e)
maar als ik beide tuners aan heb staan lijkt hij wel willekeurig tussen tuner A en B te kiezen met zappen
het is dus onmogelijk om tuner B af te stemmen

ik wil dus gewoon ergens in de software kunnen zeggen, ik wil nu kijken naar Hotbird canal X via TUNER B
zonder tuner A uit te hoeven schakelen, waarbij hij z'n complete 12 LNB advanced config verliest........ (kan je dus weer helemaal opnieuw inkloppen wanneer je tuner A weer aanzet

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst: (aangepast)

ja, da's leuk als alles werkt, maar ik wil m'n visiosat uitrichten, op de tuner B poort, ZONDER tuner A uit te schakelen

maar als ik zap naar bijv hotbird, blijft hij doodleuk Tuner A pakken

nu kan ik de kabel eruit trekken maar zegt hij op beiden tune failed (m.a.w. hoe weet ik dan of die wel tuner B polt)

natuurlijk kan ik ook tuner A UITSCHAKELEN en forceren naar tuner B te gaan, maar dat wil ik niet (heb tuner A Wavefrontier 12 LNB config vandaag al 3x opnieuw ingesteld, als je namelijk van "advanced" naar "disabled" switched zijn alle instellingen weg.

ook kan ik de visiosat tijdelijk op A aansluiten, maar ook dan moet ik m'n Wavefrontier advanced settings om zeep helpen.......

ben ik nou zo dom? of kan wat ik wil gewoon niet?

aangepast door Raphie

Geplaatst:

menu-instellingen-systeem-diverse instellingen  regel 4

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

ThnX, maar dan nog zapt die naar A als die met tuner B géén lock krijgt.... dus werkt niet voor afstellen (waar je dus nog geen lock hebt.)

Geplaatst:

ja dat is natuurlijk een heel ander verhaal waar ik zo dadelijk ook geen oplossing

voor zie.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

is maar een denkpiste; maar als je ff de kabel aan tunerA loskoppeld blijft hij

dan niet op tunerB?

grtz Philip

Geplaatst:

Ik gebruik een T90 met 12lnb's cascade regeling met Disecq  1.1 en daarbij Disecq 1.0 a.b.c.d regeling met aparte kabel per tuner. Schakelt gewoon van tuner a naar tuner b en nog naar ziggo kabel. Ik heb daar geen problemen mee alles draait normaal. Zo hoort het.

Geplaatst:

nogmaals, het gaat er niet om hoe alles werkt, als het werkt, maar puur om het isoleren van de tuner voor diagnostiek gedurende het afstellen 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen