Ga naar inhoud


Twee canaldigitaal kaartjes; do's en dont's


pensionada
Ga naar oplossing Opgelost door RonBoy,

Aanbevolen berichten

Beste forumlezers,

wij hebben een huis in Frankrijk dat regelmatig verhuurd gaat worden. Ten behoeve van onze gasten en onszelf willen we graag zowel Franse stations als Nederlandse stations aan kunnen bieden. Ideaal zou dus zijn om 2 abonnementen te hebben (lees 2 smartcards) met een decoder en een schotel. Kan dat? (Uitgaande van basispakketten zowel voor NL als voor Frankrijk).

Waar moeten we verder op letten?

Alle advies wordt zeer op prijs gesteld. 

 

PS Een canaldigitaal abonnement voor de Nederlandse zenders hebben we al en gebruiken dat met een losse schotel maar we willen naar een vaste installatie toe en ook Franse stations hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan zou ik een kaartje van télésat nemen 

basic light of ander pakket

en jou canaal digitaal kaartje 

deze kan je in een dreambox 800SE samen steken dat werkt met cccam ...

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou ik een kaartje van télésat nemen 

basic light of ander pakket

en jou canaal digitaal kaartje 

deze kan je in een dreambox 800SE samen steken dat werkt met cccam ...

dankjewel voor je snelle reactie, maar ik ben nogal een newbie op dit gebied, dus:

- télésat is dat een andere naam voor canal+ ?

- dreambox 800SE is de decoder die ik moet kopen? welk merk is dat?

- cccam??? wat is dat

- betekent jouw antwoord dat alles op dezelfde satelliet zit zodat ik maar 1 schotel nodig heb? En wat voor lnb? (1 of 2 of 4?)

Sorry voor mijn domme vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel voor je snelle reactie, maar ik ben nogal een newbie op dit gebied, dus:

- télésat is dat een andere naam voor canal+ ? dat is een france kaart gelijk canal+ en kan je zo in de ontvanger steken 

- dreambox 800SE is de decoder die ik moet kopen? welk merk is dat?

 

- cccam??? 

- betekent jouw antwoord dat alles op dezelfde satelliet zit zodat ik maar 1 schotel nodig heb? En wat voor lnb? (1 of 2 of 4?)

 

Sorry voor mijn domme vraag

dit is de naam 

- dreambox 800SE

- cccam???  dat zit in de softwaren om de kaart telaten werken !

 

dit zit op astra 3A ...23°E nederlandse zenders HD kwaliteit

franse zenders op 13°E 

dus met 2 lnb' werken als dat voor jou voldoende zou kunnen zijn

als ik van jou was zette ik 4lnb dan heb je gelijk bijna alles wat je nodig zou kunnen hebben  :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, langzaam maar zeker gaan er  lichtjes bij me aan.

Ik kan dus inderdaad met één schotel beide "landen" bekijken en heb dan een dubbele of een quad lnb nodig.

Wat kan ik meer met 4 lnb's?

 

Dat cccam is me nog niet duidelijk maar dat ga ik nog wel eens nalezen.

 

Nog meer vraagjes:

- als ik meerdere (2 of 4) lnb's heb, is er dan ook meer dan één kabel nodig van de schotel naar de decoder (dreambox)?

- en telesat is dat dezelfde provider als canal+ ?

 

Dankjewel voor je geduld

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou het zo ongeveer kunnen worden 

 

2hg782a.jpg

 

hier me heb je

astra 1   19.2°E

astra3A  23.5°E

astra2    28°E

hotbird   13°E

en daar kan je een hele hoop zenders vrij ontvangen, en natuurlijk ook met jou originele kaartjes 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je maar bij 1 ontvanger blijft dan is dit al voldoende 

maar als je nog een 2é ontvanger bij wil plaatsen (later) dan moet je twin lnb's plaatsen,en ook een 2é coax kabel naar die andere plaats leggen,met diseqc switsh 2x

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou het zo ongeveer kunnen worden 

 

 

 

hier me heb je

astra 1   19.2°E

astra3A  23.5°E

astra2    28°E

hotbird   13°E

en daar kan je een hele hoop zenders vrij ontvangen, en natuurlijk ook met jou originele kaartjes 

dankjewel, helemaal duidelijk, maar heb ik dan 4 kabels van de schotel naar de decoder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je maar bij 1 ontvanger blijft dan is dit al voldoende 

maar als je nog een 2é ontvanger bij wil plaatsen (later) dan moet je twin lnb's plaatsen,en ook een 2é coax kabel naar die andere plaats leggen,met diseqc switsh 2x

oops, ik dacht dat ik het begon te begrijpen, maar nu niet meer.

ik heb wel een buis (conduit) in het huis van boven (waar de schotel komt) naar beneden (waar de decoder komt) maar weet niet ik of ik daar meer dan 2 coax kabels door heen kan krijgen

bovendien, het is een vakantiehuis dus de basispakketten zijn echt wel genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 4 kabels gaan naar een "schakelaar" (= Diseqc) en uit die "schakelaar" komt één kabel die naar je ontvanger gaat.

De "schakelaars" (die we nu diseqc's of diseqc switches noemen) kun je gewoon bij de schotel ophangen.

 

Ga je twee ontvangers gebruiken dan is het dus bovenstaand x 2.

In dit geval ga je wel een ander soort LNB gebruiken deze heeft twee uitgangen,

en dan hoef je maar 2 kabels vanaf je schotel naar binnen te brengen.

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou voor de franse televisie toch ook gewoon DVB-T kunnen gebruiken... ik dacht dat je best een aantal zenders gratis, zonder abo uit de lucht kon plukken...  en het is uiteindelijk toch maar een vakantiehuis, dus je hoeft niet een reusachtig aantal zenders te hebben.

En dan een schotel op de astra 19 oost voor de Duitse en de Nederlandse (SD) zenders... dat is het goedkoopste denk ik. Je hebt dan 1 schotel met 1 lnb erin nodig, en een gewone tv antenne... een stabiele opstelling waar je in principe niet naar om hoeft te kijken.

 

Wat ik me wel afvraag, is hoe je er voor zorgt dat je nederlandse smartcard niet gestolen kan worden... daar zou ik m.n. bang voor zijn... Je kan die wel overhandigen samen met de sleutels, en dan weer terug laten inleveren bij vertrek...

 

maar dat is maar een bedenking hoor.... ik wil geen plannen in de war sturen :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is dan ook heel graag gedaan hoor pensionada

als er wat is dan proberen we te helpen natuurlijk, en zo hoort het ook

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...