Ga naar inhoud


Twee canaldigitaal kaartjes; do's en dont's


pensionada
Ga naar oplossing Opgelost door RonBoy,

Aanbevolen berichten


Inmiddels heb ik een offerte van een lokale "Antenniste" gekregen met volgende inhoud:

 

   - 1* Tete Parabole optique avec decodeur + fibre

   - 1* Parabole 80cm Composite avec support

   - 1* Decodeur Satellite TNT SAT HD Ref TSV7005

 

(ik heb dat bewust in het Frans gelaten om foute vertalingen van mij te voorkomen)

 

Ik begrijp dat hij een enkele LNB voorstelt met een fiberkabel (optisch).

TNT Sat levert Franse zenders (ongeveer 25 stuks, nationaal en regionaal) zonder abonnementskosten

 

In dit voorstel zijn wel 2 decoders nodig want hij zegt dat het systeem voor Canaldigital en TNT SAT fundamenteel verschillend is.

Overigens: Wij hebben gesteld dat we slechts één TV in huis willen en slechts een minimum pakket voor Franse zenders en ook het goedkoopste basispakket van Canadigital Nederland.

 

Klinkt dit alles logisch?

 

 

post-67707-0-56614800-1370031681_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een linux ontvanger (Dreambox, Clarke/X-Trent, VU+) neemt met 2 kaartenlezers en je hebt er CCcam op gezet, dan moet de ontvanger met beide kaarten om kunnen gaan.

TNT SAT en CD zijn inderdaad verschillende systemen maar daar draait een Linux/CCcam ontvanger zijn hand niet voor om.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

TNTSAT en CanalDigitaal NL combineren lijkt me inderdaad de beste (lees prijsbewuste) oplossing om zowel Nederlandse als Franse kanalen te ontvangen met een eenvoudige Linux-satellietontvanger. (Verondersteld dat je meestal live tv-kijkt en zelden opnames wilt maken.)

 

Ik zou eerst gewoon een losse TNTSAT-smartcard aankopen (15 euro) via de officiële website https://secure.tntsat.tv/deja-equipe-tnt-sat/renouveler-carte-tnt-sat.htm

 

Wanneer je beide kaarten (TNTSAT + CanalDigitaal NL) in bezit hebt, kan je deze combineren in één Linux-ontvanger, bijvoorbeeld de MAXDIGITAL XP1000, een goedkopere en kwalitatieve Linux-ontvanger met twee kaartlezers. Eens alles geïnstalleerd en geconfigureerd kan je daarna zorgeloos zappen tussen Nederlandse en Franse kanalen met één enkele afstandsbediening.

 

De offerte van de lokale antenniste voldoet niet aan je behoeften, voor CanalDigitaal NL moet je twee satellietposities, 19.2° Oost en 23.5° Oost kunnen ontvangen en het aanbod van TNTSAT is integraal beschikbaar via 19.2° Oost.

 

Volgens mij ben je perfect geholpen met volgend materiaal:

- offsetschotel 80 cm

- multifeedhouder voor twee of meerdere LNB's

- gepaste muur/dak-bevestiging

- twee single LNB's (gewone coax-aansluiting, géén fiber!)

- één DiSEqC-switch 2/1 of 4/1 (switcht twee of vier LNB's naar 1 coax)

- coaxkabel + connectoren

- Linux-ontvanger naar keuze met http://openpli.org/ -software

 

(Eventueel is de ontvangst van BBC mogelijk met een schotel van een maatje groter en een derde LNB.)

aangepast door charlesduco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonjour,Ik woon zelf al 10 jaar in Frankrijk hierbij mijn aanbeveling.

Koop een smart tv (Samsung) hier zitten alle ontvangers in die je nodig hebt.

Tnt frankrijk gewoon via antenne(heb je 16 gratis zenders in digitale ontvangst dus goed beeld).

Canaal digitaal met 80cm schotel en eventueel dubbele kop voor Hd ontvangst.(80cm bij slecht weer betere ontvangst dan 60cm schotel)

Met enkele kop op astra 19 alle sd (dus geen HD kanalen)

met dubbele kop (astra 19 & 23 ) zijn hd kanalen nl 1,2 en 3 met basis abonement gratis.

Ik heb zelf een samsung tv maar andere merken zullen ook wel ingebouwde sat ontvangers hebben.

Grootste voordeel!-Geen losse kastjes meer.

De samsung tv kan je per land instellen voor de diverse ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Het antwoord van Charlesduco gaf tot j.l. 3 juni een prima oplossing n.l. met een enkele decoder naar programma's uit twee verschillende landen kijken echter.... TNTSat heeft op die datum haar coderingsmethode aangepast waarna het niet meer mogelijk is programma's te bekijken op een niet, in Frankrijk gekochte, goedgekeurde ontvanger. Men heeft deze verandering rond de jaarwisseling eerst toegepast op de HD kanalen en nu dus ook op de SD kanalen. Voor dit probleem is nog geen oplossing gevonden.

De oplossing van Strabel heeft wel enkele beperkingen. Wil je graag HD kijken dan heb je wel heel goede ontvangst via TNT per antenne nodig. Tevens ontvang zo je niet alle Franse programma's.

Je kan in Frankrijk ook HDTV kijken via de internet provider Orange. Woon je in een buitengebied dan wordt een decoder in bruikleen gegeven en ontvang je naast alle Franse zenders nog enkele uit het Orange bouquet.

Heb je een moderne TV dan kan je eerst eens in de omgeving informeren over ontvangst per antenne, gaat dat niet dan zit je vast aan 2 decoders. 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik woon in Frankrijk en klungel al jaren met TV kanalen.

Misschien nog deze opmerking bij het verhaal van RonBoy, dat bepaalde franse TNTSAT decoders alleen werken op een eigen kabel van de LNB of switch.

Dan werkt een kabel splitter- of doorlus-verbinding niet en heb je, zoals in mijn geval, maar één kabel over voor de 2 tuners in mijn CD decoder.

Dus wil je geen beperkingen in je timeshift of opnemen, én tegelijk franse TNTSAT kanalen kijken, let dan op het aantal benodigde kabels van de schotel.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...