Ga naar inhoud


Zenderwijzigingen CD in 2013


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op een door Canal Digitaal gepresenteerde lijst zenderwijziging 2013 staat dat een aantal van de genoemde zenders in 2013 in een andere uitzendtechniek MPEG4 zullen uitzenden en een aantal naar een andere satelliet, vermoedelijk Astra3 - 23.5, verhuizen.

Op deze lijst kan ik echter niet vinden of de daar genoemde zenders nu naar Astra3 - 23.5 verhuizen of dat die alleen in MPEG4 uitzenden en dan op Astra1 - 19.2 blijven.

 

Het gaat om deze link http://www.canaldigitaal.nl/wijziging2013/ en dan de uitgebreide lijst, zie bijlage.

 

Hier staat o.a. dat de wijzigingen voor de SD zenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 per 18-06-2013 actief worden en de oude zenders per 27-08-2013 inactief worden.

Iets dergelijks gebeurt ook met de diverse Radio zenders en Veronica en Discovery.

 

Mijn vraag is dus, gaan deze zenders nu (deels) naar Astra3 - 23.5 of blijven die op Astra1 - 19.2 ?

 

 

 

 

post-37183-0-28519500-1369767344_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ok, helder.

Dus ik moet tijdens de volgende overwintering in Spanje wederom een LNB voor zowel Astra1 als Astra3 gebruiken om zowel de gecodeerde SD als HD kanalen van CD te kunnen bekijken want eigenlijk verandert er niets behalve de transponder.

Mijn dank hiervoor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat genoemde zenders naar 12515 gaan en dat 12344 afgestoten wordt. Veronica, Discovery gaan ook. TLC lijkt naar 23,5 te gaan in MPEG4

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

De kids-zender Disney Channel wordt vanaf 4 juni toegevoegd aan het Basis-pakket en BasisHD-pakket.

Regionale omroep RTV Noord wordt vanaf 4 juni uitsluitend nog doorgegeven in MPEG-4. Om RTV Noord te kunnen blijven ontvangen hebt u een HD-ontvanger nodig. Daarnaast dient u te beschikken over een dubbele kop op uw schotel, waarmee u de zender via de (nieuwe) satellietpositie ASTRA 23,5 kunt blijven ontvangen.

De zender Eurosport 2 wordt met ingang van 9 juni uitsluitend nog in HD doorgegeven. Wat betekent dat u Eurosport 2 alleen nog met een HD-ontvanger en dubbele kop kunt ontvangen.

De kinderzender KidsCO heeft besloten haar programma’s voortaan via de Hotbird-satelliet door te geven. Hierdoor stoppen vanaf 30 juni de uitzendingen via de ASTRA-satelliet

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dit is 1:1 overgenomen uit de gisteren verschenen CD Nieuwsbrief en die heb ik natuurlijk ook al gelezen.

 

Mijn vraag is inmiddels dan ook door Gerard 76 en Mojo beantwoordt, mijn dank hiervoor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Heb ik dan wel nickelodeon?

 

Veel zenders doen het niet meer.

 

Ik begrijp er geen snars meer van ,je betaald en het werkt niet?

 

Is het niet beter om kabel te nemen?

 

Er zijn al wat zenderwijzigingen geweest en er komen er nog veel aan. Als je niet op tijd de zenderlijst aanpast/vernieuwd dan krijg je automatisch dat veel zenders het niet meer doen. Er is op dit board toch al genoeg over geschreven.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwsbrief niet gehad en hij staat ook niet op de site van CanalDigitaal.

Wat staat er over Eurosport 2 in? Kunnen de mensen die deze zender nu alleen in SD ontvangen hem straks in HD ontvangen?

Beste Sprietje,

 

Hierbij de link naar de Webversie van de CD Nieuwsbrief april 2013

 

http://ebm.cheetahmail.com/c/tag/hBRYoohB8HGGKB8xgMANsfiZuQu/doc.html?t_params=EMAIL%3Dj.lenzing%2540gmail.com%26KLANT_NUMMER%3D70106428

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen


Ik heb de nieuwsbrief van juni van CanalDigitaal gisteravond laat ontvangen. Daar staat natuurlijk heel wat anders in dan in de nieuwsbrief van april.
 

Eurosport 2 HD ontvang je met een HD-abonnement, Eurosport 2 SD zonder HD-abo. Mijn vraag is hoe zit het nu met de mensen die geen HD-abo hebben? Ontvangen die straks Eurosport 2 niet meer of krijgen die rechten voor de HD-versie? Ik mag aannemen dat laatste maar dat staat niet echt duidelijk in de nieuwsbrief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me logish als SD uitvalt dat men voorzien wordt van HD als dit het enige alternatief is, het zou in ieder geval zeer raar zijn als dit niet zo is. Volgens mij is dit al eerder gebeurd met History SD dat is nu History HD en gewoon in het SD familie pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor het gemak vergeten we te vermelden dat er een zender vanuit de History stal erbij komt... namelijk CI er binnenkort bijkomt....

 

En inderdaad degene die nog geen HD kunnen kijken en ook geen 23.5 oost... die gaan Eurosport2 missen als ze hun apparatuur niet aanpassen.

 

Zover ik geinformeert ben gaan RTL4,5,7 en 8 naar de transponder waar voorheen de Waalse zenders op zaten... Deze moeten namelijk op een of andere manier vanuit luxemburg komen ivm de beroemde U-bocht constructie.

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...