Ga naar inhoud


Zenderwijzigingen CD in 2013


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Misschien ligt het aan mijn afstellingkwaliteit, maar sinds 12515 overvol is gepropt, heb ik bij een bui veel sneller blokvormig op de SD kanalen. Het vreemde is ook, dat ik op 12515 een signaalstkte en -kwaliteit heb van boven de 90%. Gaat we richting de 95% à 97% en toch heb ik veelvuldig last van blokvormig tijdens een bewolkte/buiïge dag.

Als ik dan bijv. Overschakel naar astra3 11856 heb ik met veel minder signaalsterkte en -kwaliteit een veel stabieler beeld op bijv Ned1 HD.

Wat kan ik nog doen?

 

Mijn schotelantenne is een Visiosat Bisatellite met twee MTI LNB's op de standaard meegeleverde duo-LNB-houder.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet druk over maken. Er spelen meer factoren een rol.

Ik merk dat al jaren met een draaibaar systeem; soms heb je met een lage signaalsterkte en kwaliteit op een bepaalde zender prima beeld en op een andere zender/sat met hogere waardes net wel/net niet beeld.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ligt het aan mijn afstellingkwaliteit, maar sinds 12515 overvol is gepropt, heb ik bij een bui veel sneller blokvormig op de SD kanalen. Het vreemde is ook, dat ik op 12515 een signaalstkte en -kwaliteit heb van boven de 90%. Gaat we richting de 95% à 97% en toch heb ik veelvuldig last van blokvormig tijdens een bewolkte/buiïge dag.

Als ik dan bijv. Overschakel naar astra3 11856 heb ik met veel minder signaalsterkte en -kwaliteit een veel stabieler beeld op bijv Ned1 HD.

Wat kan ik nog doen?

 

Mijn schotelantenne is een Visiosat Bisatellite met twee MTI LNB's op de standaard meegeleverde duo-LNB-houder.

 

De standaard duo-LNB-posities van de bisat zijn toch voor de 13 en de 19 graden? En jij gebruikt 'm voor de 19 en de 23 graden?

 

Dan staan je LNB's wellicht iets te ver uit elkaar. De houders moeten geloof ik stijf tegen elkaar staan voor de 19 en 23, in Nederland.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@a33:

De koppen zitten al helemaal tegen elkaar aan. Een andere LNB-houder helpt daar niet tegen. Misschien heb ik wel een merk, MTI wat brede koppen hanteert.

De afstelling is inmiddels weer goed. Heb de LNB voor 23.5 ook nog iets narr achteren gedrukt, verder van de schotel af, wat me nog eens 15% winst opleverde.

Astra 19.2 heeft nu nagenoeg alle tp's op >90%

Astra 23.5 heeft de HD tp's >60% ik gebruik maar vier HD zenders ivm mijn settopbox pakket. De Astra 19.2 is dus voor mij het belangrijkste.

 

Is het überhaupt mogelijk om voor de beide Astra's >90% te halen?

 

Overigens lag de blokvorming niet aan de schotelafstelling. Ik had de nieuwste driver voor de Tevii S470 geïnstalleerd en dat was de boosdoener, zo bleek. Inmiddels weer terug naar driver van 'april 2010' en alles weer als een zonnetje.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Heb net even een nieuwe scan gedaan en zag dat ik beeld heb op NGC HD 23.5,  ik heb het basis pakket waar deze zender in zit in SD

 

is hier iets over bekent of maar een tijdelijk iets dat deze zender nu te zien is in HD via het basis pakket?

NGC HD (23,5°E) vervangt de SD versie die op Astra 19,2°E stopt

en is te zien vanaf basis pakket

 

sd-zenderlijst:

19  - NGC HD (23,5) - tv - HD - 23,5 - 12.129 V 27.500 2/3 - Basis (en HDTV)

hd-zenderlijst:

18  - NGC HD (23,5) - tv - HD - 23,5 - 12.129 V 27.500 2/3 - Basis (en HDTV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er meer op dat ze alle RTL zenders bij elkaar gaan zetten, zodat deze eventueel later heel gemakkelijk vanuit Luxemburg kunnen gaan komen... Zodat als SD ooit wordt uitgeschakeld dat de U-bocht constructie van RTL in takt kan blijven. Je ziet dus o.a. ook heel duidelijk dat de lokale versie van NGC HD er ook af gaat. Discovery HD is internationaal dus die kan blijven.

 

Al met al waren eerst nog wat Belgische SD zenders weg, dat is de plek waar NGC HD nu naar toe is... dus na de ruilverkaveling blijft er nog 1 HD plekje vrij op 3.225. Ik verwacht dan ook dat VTM en/of Brava waarschijnlijk ook gaat verhuizen.

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle RTL-zenders zitten nu op de 12515H, een transponder die vanuit Hilversum werd opgestraald. Dat die transponder nu vanuit Luxemburg komt lijkt me niet logisch, dan zou men het signaal van NED1,2,3 naar Luxemburg moeten transporteren... lekker duur. Het signaal van de RTL-zenders is daarentegen gewoon in Hilversum te verkrijgen. Waarschijnlijk bestaat er momenteel dan ook geen U-bocht. Maar het zou goed kunnen dat men die weer tot stand wil brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...