Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe televisie te kopen, namelijk een samung smart tv. Ik zit een beetje te kijken naar wat een goede keuze is en wat ik allemaal nodig heb. Ik las in de specificaties dat de TV (zoals meerdere tv's) een DVB-C en een DVB-S tuner heeft.

Ik snap dat ik met de DVB-C tuner en een smartcard van ziggo klaar ben voor digitale televisie.

Nu wordt er bij mij thuis ook naar buitenlandse kanalen gekeken via satelliet. Er zitten 2 schotels op het dak die aangesloten zijn op een doosje waar 1 kabel uit komt en naar de decoder toe gaat. (sorry voor mijn terminologie).

Hij zou heel goed uit komen als ik dat lelijke doosje kwijt kan en direct op de TV kan aansluiten. Ik verlos de woonkamer namelijk ook van de tv tuner (oude plasma :) ), de dvd speler (obsolete) en de video recorder (obsolete). Het enige wat achter blijft is de sat decoder. Deze decoder is goedkope rommel en werkt zonder smart card dus ik neem aan dat er niks ge-decrypt wordt.

Nu is mijn vraag dus of ik dit kan doen (en of het gaat werken natuurlijk). Dus Ziggo via DVB-C met card. en satelliet op DVB-S....beide....tegelijk.....

Ik heb het nog nooit gezien/gedaan en heb wel eens gelezen over canal digitaal maar dat waren andere scenario's. Vandaar dat ik aan jullie vraag of dit kan. Als ik het doe zou ik dan bijvoorbeeld met een knop kunnen switchen ? Net als van tv naar hdmi of andere aux ? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten zoals frequenties en geavanceerde instellingen die misschien niet beschikbaar zijn op TV's met ingebouwde tuner ?

aangepast door cgelici

Hallo allemaal

Nu is mijn vraag dus of ik dit kan doen (en of het gaat werken natuurlijk). Dus Ziggo via DVB-C met card. en satelliet op DVB-S....beide....tegelijk.....

Dit kan allemaal zonder problemen ,

ook TV-programma's opnemen via USB-stick of externe HDD :)

Tot maximum 4 LNB's voor DVB-S(2) ,

via de gewone RF-antenne in , zowel DVB-T , als DVB-C,

satelliet DVB-S(2) via de F-ingang :)

Type apparaat LCD

Aansluitingen Aantal HDMI ingangen 3 Analoge audio uitgang nee Audio-ingang (Cinch) ja CI Plus ja Composiet-ingang ja DVI aansluiting nee Digitale audio uitgang ja Ethernet ja HDMI ja HDMI - Audio Return Channel nee HDMI versie n.b. Hoofdtelefoon uitgang ja Memory card slot nee Netwerkaansluiting ja PC-Audio ja RGB nee RS-232C nee S-Video Interface nee Scart ja USB ja USB ja USB versie 2 VGA / D-Sub Interface nee Video-ingang (Cinch) ja YUV aansluiting ja

Afmetingen / Grootte Breedte in cm n.b. Breedte incl.voet in cm 92.7 Breedte zonder voet in cm 92.7 Diepte in cm n.b. Diepte met voet in cm 18.4 Diepte zonder voet in cm 4.7 Gewicht in kg n.b. Gewicht met voet in kg 12.3 Gewicht zonder voet in kg 10.3 Hoogte in cm n.b. Hoogte met voet in cm 60.6 Hoogte zonder voet in cm 55.4

Communicatie Wireless LAN  ja

Display Beeldschermgrootte in inch 40 Full HD ja HD ready ja Kijkhoek n.b. LED achtergrondverlichting Edge LED Panel n.b. Resolutie in pixels (breedte) 1920 Resolutie in pixels (hoogte) 1080 Vernieuwingsfrequentie in Hz 100 Verticale kijkhoek n.b. Zichtbare schermdiagonaal in cm 101

Energiewaardes Energieklasse A Energiespaarmodus ja Jaarlijks energieverbruik (AEc) in kWh 80 Stroomverbruik (AEc) per jaar in kWh n.b. Stroomverbruik ingeschakeld in W 55 Stroomverbruik stand-by in W 0.3 Stroomverbruik standby in W 0.29

Kleur Kleur Hoogglans Zwart

Multimedia Geluidssysteem SRS TheaterSound HD Luidsprekers ja Luidsprekervermogen 2x 10

Ondersteunde Opslagmedia Memory Stick nee Secure Digital Card nee

Technische Gegevens 24p ja 3D nee 3D technologie nee Aantal 3D-Brillen n.b. App-Store Aansluiting ja Beeld-in beeld (PIP) 1-Tuner PiP Contrast ratio n.b. DLNA gecertificeerd nee DVB-C ja DVB-C (HD) ja DVB-S ja DVB-S (HD) ja DVB-T ja DVB-T (HD) ja DVB-T2 ontvanger nee DVD-Speler/-Recorder nee Elektronische Programma Gids (EPG) ja Formaat 16:9 Frequentie in Hz 100 Geschikt voor CI+ Ziggo/UPC nee HDTV ja Harde schijf capaciteit in GB n.b. HbbTV ja Helderheid in cd/m2 n.b. Hotel modus nee Internet aansluiting ja Kinderbeveiliging ja Media Player ja Netschakelaar nee PC Streaming Audio/Video PVR ready ja Paginageheugen Videotext n.b. RMS vermogen in W 20 Responstijd (ms) n.b. Skype ready ja Smartphone remote ready ja Teletext ja Tijdklok ja Timeshift ja VESA Norm 200 x 200 WLAN geïntergreerd nee Webbrowser ja WiFi ready ja

Uitrusting 2D -> 3D omzetting  nee USB opnamefunctie  ja

http://www.samsung.com/be/consumer/tv-audio-video/television/tv-2012/UE40ES5700SXXN

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Beste cgelici

Welkom op dit forum

De signalen van de twee schotel worden via een diseqc-switch gekoppeld. Dat is het doosje waarjij het over hebt.

Nu begrijp ik eerlijk gezegd niet wat je nu lelijk aan dat doosje vindt? Het is een doosje van hooguit 10x10x2cm en wordt meestal achter de schotel geplaatst. Blijkbaar vindt jij dat doosje lelijker dan een tweede schotel. Nu kan het zijn dat met de zenders die jij wilt ontvangen je twee schotels moet hebben maar meestal gaat het ook met één schotel en een dubbele kop.

In ieder geval heb je die diseqc-switch nodig om de signalen van die twee schotels samen te voegen naar één kabel.

Verder zie ik in de gegevens die cookie monster geplaatst heeft niet dat de TV over een DVB-S2 tuner beschikt, wel over een DVB-S tuner.
Als er geen DVB-S2 tuner in zit, kun je de helft van de zenders niet ontvangen en over enige tijd driekwart van alle zenders niet meer. Ik zou dat maar eens even goed uitzoeken.

Ook zie ik nergens dat de TV beschikt over twee CI-sleuven om de CI-modules in te plaatsen, uiteraard wel één.

Als de TV niet over twee slots beschikt waar in de ene de Ziggo-CI-module geplaatst wordt en in de andere de CanalDigitaal CI-module, dan zul je telkens de module met smartcard moeten wisselen als je van kabel-TV naar satelliet-TV wilt overschakelen en omgekeerd.

Waarom heb jij twee schotels? Kun je aangeven welke satellieten je ontvangt?
Gaat het om ontvangst in Nederland of elders in Europa?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste cgelici

Welkom op dit forum

De signalen van de twee schotel worden via een diseqc-switch gekoppeld. Dat is het doosje waarjij het over hebt.

Nu begrijp ik eerlijk gezegd niet wat je nu lelijk aan dat doosje vindt? Het is een doosje van hooguit 10x10x2cm en wordt meestal achter de schotel geplaatst. Blijkbaar vindt jij dat doosje lelijker dan een tweede schotel. Nu kan het zijn dat met de zenders die jij wilt ontvangen je twee schotels moet hebben maar meestal gaat het ook met één schotel en een dubbele kop.

In ieder geval heb je die diseqc-switch nodig om de signalen van die twee schotels samen te voegen naar één kabel.

Verder zie ik in de gegevens die cookie monster geplaatst heeft niet dat de TV over een DVB-S2 tuner beschikt, wel over een DVB-S tuner.

Als er geen DVB-S2 tuner in zit, kun je de helft van de zenders niet ontvangen en over enige tijd driekwart van alle zenders niet meer. Ik zou dat maar eens even goed uitzoeken.

Ook zie ik nergens dat de TV beschikt over twee CI-sleuven om de CI-modules in te plaatsen, uiteraard wel één.

Als de TV niet over twee slots beschikt waar in de ene de Ziggo-CI-module geplaatst wordt en in de andere de CanalDigitaal CI-module, dan zul je telkens de module met smartcard moeten wisselen als je van kabel-TV naar satelliet-TV wilt overschakelen en omgekeerd.

Waarom heb jij twee schotels? Kun je aangeven welke satellieten je ontvangt?

Gaat het om ontvangst in Nederland of elders in Europa?

Hoi Sprietje, bedankt voor het antwoord. Sorry als ik niet helemaal duidelijk was. Het is niet de diseqc switch die ik lelijk vind, maar de decoder. Ik weet wel dat ik een nieuwe kan kopen die er beter uit ofzo maar daar wil ik geen geld in steken. Ik gebruik het zelf namelijk niet, maar mijn ouders kijken graag naar oosterse kanalen om het nieuws te volgen en tv series te kijken.

Ik heb geen canaldigitaal en heb dus geen 2de ci module nodig. Mijn huidige satelliet decoder gebruikt geen enkele kaart dus ik neem aan dat er niks ge-decrypt moet worden.

Ik heb 2 schotels omdat ik specifieke zenders wil ontvangen en mij is verteld dat ik er 2 nodig heb. Hier komen geen Nederlandse of HD zenders bij kijken. Ik dacht dat DVB-S2 voor HD was ? Het satelliet kijken is dus simpelweg om een aantal oosterse kanalen te kunnen kijken. Dus als ik een nieuwe tv kan kopen waardoor die decoder weg kan zou ik dat heel fijn vinden.

Wat belangrijk is is dat ik hetzelfde zenderaanbod (of de meerderheid) behoud van de satelliet.

De enkele CI sleuf is dus voor ziggo. Ik wil een Samsung met smarthub omdat ik de Plex app wil gebruiken i.c.m. met NAS die een plex server draait. Los daarvan hoor ik alleen goede dingen over de laatste Samsung TV's. Ik dacht er eerst aan om voor de nieuwe UHD's te gaan van sony, maar ik denk dat Samsung me meer voordelen aanbied.

Ik ga voor een 55-65 inch TV, maar ik moet nog bepalen welke het gaat worden. Ik wil alleen weten of die DVB-S en DVB-C samen gaan werken.

Beste sgelici

DVB-S2 is niet alleen voor HD. Dat heb je ook nodig voor SD-zenders die in MPEG4 worden uitgezonden. Steeds meer SD-zenders worden tegenwoordig in MPEG4 uitgezonden dus moet je zeker een TV kopen die met DVB-S2 overweg kan.
Bovendien, als jij een 55-65 inch TV wilt gaan kopen, dan zul je toch wel in HD willen kijken? Anders krijg je wel heel onscherp beeld.

Als je niet naar gecodeerde zenders kijkt via de satelliet, dan is één CI-sleuf voldoende, alleen voor Ziggo dus.

En natuurlijk werken DVB-S en DVB-C samen. Ze hebben beide een eigen antenneaansluiting.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

De ziggo en plex media zullen HD zijn. Voor satelliet boeit dat niet. Het zal vast wel goed genoeg zijn. Ik zal letten op de dvb-s2 tuner, thanks!

Geplaatst:

Al de nieuwe TV's met ingebouwde satellietontvangst kunnen met DVB-S & DVB-S2 overweg :)

Ik heb sinds kort de bovengetoonde TV , ik gebruik die zowel als computerscherm & TV :)

Eigenlijk bedoeld voor mijn moeder , maar de afstandbediening was een ware hel voor haar !!

Ik heb mijne 32 inch philips aan haar gegeven :)

In die Samsung zit een computer in , maar die gebruik ik enkel als mijn computer kapot is !!

Heeft 1 CI+ slot , tot 4 LNB's of een draaibare schotel :)

En er staat teveel op om op te noemen , films on demand enz ....

Betaal tv & video on demand (VOD) kijk ik niet !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

cookie heeft gelijk, het is een S2 tuner; een opmerking over het opnemen: de stick of HD wordt op een speciale manier geformatteerd, dus kijken of bewerken op een Windows PC zit er niet in. Sommige beweren dat het zelfs niet op een andere samsung gaat maar dit zal ik eens proberen.

Geplaatst:

Ja, in de tegenwoordige modellen zit natuurlijk een DVB-S2 tuner maar soms kopen mensen een uitloopmodel (overjarig model) waar nog geen DVB-S2 tuner in zit en dan kom je van een koude kermis thuis.

Geplaatst:

Het model dat ik wil heeft een dvb-s2 tuner. Het gaat om de f8000 serie van Samsung, hier is een plaatje van de achterkant http://ic.tweakimg.net/ext/i/1366629380.jpeg. Wat ik dus wil is die ci kaart erin proppen, dan kabel in "air/cable" neem ik aan voor ziggo. Dan satelliet kabel in satellite main om zo ook nog eens satelliet te kunnen kijken. Ik ben er nog steeds niet helemaal van overtuigd dat het gaat werken. Als iemand dat nog even duidelijk kan maken zou ik het fijn vinden. Ik ben bang dat de tv misschien maar 1 kan bekijken en niet kan switchen tussen kabel en satelliet. Ik zag in een YouTube filmpje de source opties en er zat naast hdmi en rgb alleen maar tv tussen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...