Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de handleiding doorgelezen en tijdens het instellen van de zenders kan je aangeven welke connectie je wil gebruiken. Je kan "aerial" op cable of of satellite zetten en dan pas kan je verder gaan met scannen. Dus waarschijnlijk kan je niet beide gebruiken. Kent iemand misschien een mini sat receiver? Iets dat ik achter de tv kan verbergen ofzo?

Geplaatst:

Ben nog steeds aan het lezen en zie nu dat je via "pijltje rechts" (om het zomaar te noemen) het broadcast signaal kan veranderen, dus van dvb-s naar dvb-c en terug. Misschien ff langs de mediamarkt gaan om dat te testen en even na te vragen. Hij is daar wel 600eur duurder dus kopen doe ik niet

Geplaatst:

je kan gerust zijn , je kunt zowel DVB-T als DVB-S2 gebruiken. Ik heb van elks (es6300) 1 tuner en kan niet én naar DVB-T én naar DVB-S tezelfdertijd kijken. Maar je kan bijvoorbeeld wel naar een programma op een mux(DVB-T) kijken of luisteren en een ander op dezelfde mux (dezelfde frequentie) opnemen. Zo kan je in Vlaanderen Eén opnemen en naar Canvas kijken maar bijvoorbeeld niet naar RTB.

Om van -T naar -S te gaan moet je wel via de kanaallijst de andere antenne ingang selecteren, hij springt dus niet zomaar van Canvas op -T naar Eins HD op -S2 tenzij hier iemand een andere methode gevonden heeft.

En in de winkels(ketens) weten de meeste verkopers er niets van.

Denk er ook aan dat er op het ogenblik tussen TV's en aparte ontvangers geen rechtstreekse cardsharing mogelijk is indien je zou overwegen 1 kaart voor jouw tv en de mini ontvanger te gebruiken. Ik gebruik enkele stand alone ontvangers met 1 kaart en de TV voor FTA . Volgens mijn bescheiden mening -ik heb geen meetapparatuur- zijn de tuners van voortreffelijke kwaliteit.

Ter info: als je zo een tv zou kopen zijn er tooltjes te vinden om de zenderlijst persoonlijk op pc aan te passen, is handiger dan op tv en je kan die dan ook bewaren zodat je, zeker in de beginfase met experimenteren, niet door een ondoordachte handeling al jouw kanalen opnieuw moet scannen.

Geplaatst:

Over de prijs: ben je heel zeker dat het identiek hetzelfde model is, zo kan je in Nederland van een bepaald type een Ziggo model vinden met afwijkende prijs en als je in Frankrijk -ook gebeurd in de Belgische grensstreek- koopt heb je kans dat er een aangepaste Franse software insteekt die niet overweg kan met CD of TVV maar wel naar ik meen met Fransat of één van hun aanbieders.

Geplaatst:

Hmm Ik weet niet waar in deze thread het richting programma's opnemen is gegaan maar dat ben ik niet van plan. Ook gebruik ik geen dvb-t maar dit bedoelde je vast als voorbeeld. Overigens koop ik de tv in een Nederlandse webwinkel dus de compatibiliteit met ziggo zit vast wel goed, ze adverteren het zelfs in de beschrijving

Geplaatst:

niet veel, - channel list - antenne- en daar kiezen , dan krijg je de zenderlijst van de gekozen tuner. In het geval van DVB-S kan je dan verschillende lijsten selecteren, radio, tv, vrij, gecodeerd, per satelliet; en dvb-t was inderdaad een voorbeeld, ik gebruik geen dvb-c.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een samsung 40D5700S gehad en daarmee kon ik NIET switchen tussen kabel en satelliet signaal, je moet dan weer helemaal opnieuw inscannen, met nieuwere modellen gaat het misschien wel, maar ik denk het niet. En met mijn UE46ES5800S gaat het ook niet.

Onlangs een LG tv gekocht met triple tuner, daarmee kan je heel gemakkelijk switchen tussen het satelliet en kabel signaal, met de knop rechtsboven op de afstandsbediening switch je van DVB-C televisie, naar DVB-C radio en dan door naar DVB-S televisie en dan tenslotte naar DVB-S radio zenders. En dat wil je toch graag?

aangepast door dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik wad nog langs de mediamarkt gegaan en de verkoper zei dat het inderdaad mogelijk is maar dat het zappen langzaam gaat. Zo'n 2 seconden, wat ik overigens acceptabel vind. Ik gebruik het toch niet. Zolang je maar satelliet kan kijken zonder een extra kastje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...