Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zo nu en dan merk ik dat bepaalde kanalen soms kort hikken en als ik dan mijn reader config nakijk, zie ik dat hier ineens wat geks tussen staat:

fix9993 = -1

Ik zit totaal niet aan deze parameter en volgens de OSCam WiKi bestaat de optie -1 ook helemaal niet:

fix9993 = 0|1

enabled fix for 9993 error with CAID 0919 SCs.

fix9993  = 1 # enabled
             = 0 # disabled (default)

Herkend iemand dit? Draai OSCam op een Ubuntu 10.04.2 server (32-bit). Ik heb al eens een ticket hiervoor aangemaakt op het Streamboard, maar geen reactie. 

aangepast door DBdrug

Geplaatst:

wat voor kaart betreft het, als je geen skyita kaart hebt heeft het uiteraard geen zin om dit aan te zetten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Het betreft de standaard Mediaguard3 kaart (oranje/wit) van Canal Digitaal. Als je die setting aanzet komt er fix9993 = 1 in de config, niet -1. 

Ik snap gewoon niet hoe dit komt en wat het dan precies doet, waardoor het beeld zo nu en dan kort hikt (key lijkt dan net iets te laat te komen, maar als ik kijk naar de ECM tijd, is dit normaal).

Geplaatst:

Je kunt die setting er dan toch gewoon uithalen. Hij hoeft niet in de config te staan. Zet alleen het noodzakelijke in de config mocht die dan uit zichzelf terug komen dan weet je zeker dat het een bug is in oscam.

RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Je kunt die setting er dan toch gewoon uithalen. Hij hoeft niet in de config te staan. Zet alleen het noodzakelijke in de config mocht die dan uit zichzelf terug komen dan weet je zeker dat het een bug is in oscam.

Tuurlijk, dat is ook zo, dat doe ik ook. Alleen soms staat die setting er ineens weer in (na editten reader vanuit webif), zonder dat ik het in de gaten heb (want dat zie je alleen als de de oscam.server direct edit, niet via webif), totdat bepaalde kanalen weer gaan 'hikken'. Het lijkt dus inderdaad een bug in OSCam, anders kan ik het niet verklaren. Aangezien het effect is dat kanalen van 0100 gaan storen, lijkt het erop dat -1 betekent dat die fix dan geldt voor alle CAID's behalve 0919, 

Geplaatst:

Welke oscam build heb je ?   Wellicht interessant voor anderen om dit te repliceren.  

Ik zou in geval anders ff updaten naar een nieuwere build.

Geplaatst:

Draai met recente versie, nu 8667, dat lijkt me niet het probleem. Gebruik eigenlijk altijd Chrome als browser, zou die de oorzaak zijn? Is toch wel beetje twijfelachtig, daar het alleen gebeurd bij readers op mijn Ubuntu 10 server. Heb ook nog een Ubuntu 12 server, maar daar die bug nog nooit gezien, terwijl ik dan ook Chrome gebruik. Dat zou OSCam dan ook weer vrij pleiten, maar zou het dan de combi OSCam met Ubuntu 10 zijn? Blijft vaag.

Geplaatst:

Heb ik ook last van met firefox, ik druk dan op ctrl F5, dan ververst hij hem compleet

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...