Ga naar inhoud

Capaciteit externe schijf volgens windows eigenschappen niet correct

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

een vreemd fenomeen. Ik heb een 1TB externe harde schijf aan mijn ET9500 hangen en is beschikbaar in mijn lokale netwerk. Als ik vanaf een windows PC (windows 7) de eigenschappen van deze schijf bekijk, zegt hij dat de capaciteit van deze schijf slechts 456Mb is. Ik kan gewoon films opnemen, dus ik heb er geen last van, maar het is wel vreemd. De schijf is NTFS geformatteerd.

Is dit oplosbaar?

Geplaatst:

Ik neem aan dat je windows PC enkel een soort servicepartitie ziet, want 456 MB is natuurlijk wel héél weinig. Als je de schijf rechtstreeks aansluit op je PC, wat zie je dan? Meerdere partities?

Grtz

G

Geplaatst:

Als ik hem direct aan een PC hang, dan zie ik 1 partitie (en dat klopt). Het zou inderdaad kunnen dat je een 'restant partitie' ziet. Fat32 of EXT3 formatteren zie ik niet zitten, want die schijf ga ik misschien ooit weer aan een PC hangen en ik wil niet beperkt worden tot 1Gb per file. Ik laat het wel zo. Bedankt voor jullie tijd.

Geplaatst:

Vanuit Windows hier hetzelfde, Windows ziet het interne geheugen van de box. Waarom dat is? Je USB-schijf staat onder \media\usb\ en wordt door Windows niet apart herkend. Dat was eerder wel zo toen de USB-schijf onder \root\hdd\ gevonden kon worden, maar dat is bij een update van Pli eruit gehaald, waarom weet ik ook niet. Ter info, mijn schijf is een Toshiba van 750 Gb op ext3 geformatteerd.

Het heeft ook nog een rare bijwerking. Als je met Windows Commander b.v. een film (b.v. ca. 700 Mb) wilt kopiëren krijg je de melding dat de schijfruimte te gering is, maar het gaat wel probleemloos met de Windows verkenner.

Als iemand dus weet hoe we de schijf weer op de oude plek kunnen krijgen houd ik mij aanbevolen.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...