Ga naar inhoud


Probleem met VU+ Wifi stick (Dongle) 300 Mbps


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vandaag had ik aanleiding om i.p.v. de gebruikelijke LAN verbinding een WiFi verbinding voor mijn SOLO2 op te zetten maar dat leverde problemen op.

Er lopen weliswaar al meerdere threads hierover maar die passen eigenlijk niet bij deze vraag.

 

Ik beschik over 2 VU+ WiFi sticks, een lange (150 Mbps) en een korte (300 Mbps).

Mijn WLAN router is een ASUS RT-N66U en staat op WPA2 - AES ingesteld maar heeft naar mijn mening eigenlijk ook geen goede alternatieve optie om de Authentication Method anders in te stellen.

 

Met de 300 Mbps stick lukte het niet om een verbinding met de ASUS router tot stand te brengen, wel werden de de 3 beschikbare netwerken gezien, maar soms werd ook geen beschikbaar netwerk gevonden.

Ik heb toen een reserve WLAN router ingeschakeld met eveneens 300 Mbps en WPA2 en daar kreeg ik wel onmiddellijk verbinding mee en dat met 300 Mbps.

 

Toen heb ik de VU+ 150 Mbps WiFi stick in de SOLO2 geplaatst en toen lukte het wel onmiddellijk om een 150 Mbps verbinding naar de ASUS router op te zetten.

 

Ik vraag me nu ook af waar het probleem met de 300 Mbps zit, in de ASUS router, de SOLO2 of de VU+ stick.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...