Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Planeta HD, zover ik weet de enigste interessante zender die met DVB-S2 FEC 5/6 wordt uitgezonden.

Dan krijgt de Technisat Multytenne weer een heel klein beetje meerwaarde want dat is een zender die bij de Multytenne al wel heel snel weg viel bij wat minder weer. 

Wel jammer dat we deze zender na 1 juni niet meer als referentiezender kunnen gebruiken om te controleren of je schotel goed staat uitgericht.

Geplaatst:

Meer (en goedkoper?) plek op 23.5 voor CDS dus? Lekker uitbreiden ;)

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Geplaatst:

Het ziet er naar uit dat transponder 11817V nog eventjes ingeschakeld blijft, waarna zo snel mogelijk de uplink naar Tsjechië verplaatst zal worden, zie dit artikel:

http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=cs&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.digizone.cz%2Fclanky%2Fobavy-se-vyplnily-operator-satellite-bg-partner-skylinku-k-31-kvetnu-skonci%2F

Goed nieuws dus voor kijkers van Planeta HD.

Geplaatst:

Planeta HD, zover ik weet de enigste interessante zender die met DVB-S2 FEC 5/6 wordt uitgezonden.

Dan krijgt de Technisat Multytenne weer een heel klein beetje meerwaarde want dat is een zender die bij de Multytenne al wel heel snel weg viel bij wat minder weer. 

Wel jammer dat we deze zender na 1 juni niet meer als referentiezender kunnen gebruiken om te controleren of je schotel goed staat uitgericht.

Deze opmerking snap ik niet, hoe kan de Multytenne meerwaarde krijgen als een provider failliet gaat?

Is de Multytenne niet gewoon een artikel die door een provider werd aangeboden waarvan men wist dat het weinig slecht weer reserve heeft?

Geplaatst: (aangepast)

Voor de mensen die af en toe naar Planeta HD willen kijken om naar de mooie zingende en dansende dames te kijken, was de Multytenne een onbetrouwbare schotel omdat het regelmatig voorkomt dat je de zender niet kunt ontvangen door de geringe foutcorrectie van 5/6.

Zenders als Eurosport HD en History HD met een foutcorrectie van 3/4 hebben ook weinig slechtweer reserve maar vallen toch minder uit dan Planeta HD. Omdat Planeta HD uit de lucht gaat, in ieder geval op de huidige transponder met de geringe foutcorrectie, is het aantal keren dat je deze drie zenders niet kunt ontvangen minder geworden.

aangepast door Sprietje
Geplaatst: (aangepast)

Beste Zuppelan

Als een moeilijk te ontvangen zender er niet meer is, kun je je ook niet ergeren aan het feit dat deze met de Multytenne moeilijk te ontvangen is en regelmatig bevriest of wegvalt.

Feitelijk precies hetzelfde als er geen DVB-S2 meer gebruikt zou worden en alles wordt uitgezonden met DVB-S. Dan is de Multytenne weer een goed alternatief voor een onopvallende kleine schotel.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste Sprietje,

ik zie jou hier boven schrijven over "foutcorrectie van 3/4 & Planeta HD, zover ik weet de enigste interessante zender die met DVB-S2 FEC 5/6 wordt uitgezonden. "

Maar hoe moet ik dit zien 5/6 is beter dan 3/4.

en hoe werkt het.

ik weet dat topic hier niet over gaat maar om nu een nieuwe topic te starten vondt ik ook een beetje overbodig.

alvast bedankt

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

• Moderator
Geplaatst:

Dit gaat wel erg off-topic.

Wanneer jullie hierover verder willen praten toch maar een nieuw onderwerp openen.

Hier gaan we verder met BG is bankroet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De vrij te ontvangen Bulgaarse zender BNT World is weg op transponder 12051V en zit nu op 12207V, een transponder waar verder alleen gecodeerde Bulgaarse zenders op zitten.

Transponder 12207V is net als de transponder waar Planeta HD (nog) op zit een DVB-S2 8PSK FEC 5/6 transponder.

Mocht het zijn dat Planeta HD de lucht uit gaat, dan hebben we in ieder geval een tweede zender die net zo moeilijk te ontvangen is als Planeta HD, de zender BNT World dus.

Geplaatst:

Ik ontvang ze hier nog op beide kanalen ;)

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Geplaatst:

ik ontvang ook nog alles luid en duidelijk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...