Ga naar inhoud


Hulp nodig bij uitrichten schotel in Arnhem


derbyan

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Ik ben nieuw op deze mooie forum.

Ik kom gelijk ter zake, ik heb voor mijn moeder een schotel geplaatst met een muurbeugel (waterpas) hellinggraad 28,5, Kanaal digitaal lnb twin dubblekop 19,2 en 23,5. Uitgericht met een satfinder. In de omgeving staan alle schotels in de richting zoals ik hem heb afgesteld. Maar geen signaal! Ik ben er uren mee bezig geweest. Een andere lnb kop, de ontvanger bij mij thuis gecontroleerd, andere kabel. wanneer je de kabel aansluit geeft het 44% weer bij ontkoppelen 35%. Wat ik ook probeer geen ontvangst. Wat doe ik verkeerd!! Ik heb thuis de zelfde opstelling en had dit in een uur draaiende.

 

Is er iemand in de omgeving Arnhem die mij kan helpen evt. tegen vegoeding, ik ben het even helemaal zat.

 

Mvg. Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste derbyan

 

Welkom op dit forum


Het makkelijkste kun je de richting van de schotel bepalen met www.dishpointer.com
Toets je straat, huisnummer en woonplaats in en zoom zover mogelijk in.
Je kunt het groene ballonnetje precies naar de plek verplaatsen waar de schotel hangt.
Kies voor de Astra 23,5 en kijk in welke richting die lijn loopt. Kijk dan naar bepaalde herkenningspunten zoals schoorstenen, dakramen enz. waar de lijn precies overheen loopt. Dat is de richting waarin de arm van de schotel moet wijzen.

Plaats de kop van de Astra 23,5 van de duo-lnb in de klem. De kop van de Astra 19,2 hangt er dan rechts schuin omlaag bij als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.
De lnb moet ongeveer 11 graden schuin staan, zie de schuine lijn in de montageinstructie van CanalDigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ja dat heb ik ook gedaan ik heb het zelfs ook nog met een satfinder app gedaan, daarna kabels aangesloten op satfinder totdat ik het beste signaal had. Ik heb het voorbeeld lnb op de kop geplakt en met een waterpas de kop waterpas gemaakt. Maar mocht allemaal niet baten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...