Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,               Situatie: (Wil aanschaffen)

_Triple LNB Quad, Vu+ Solo2, Triax 64cm schotel, 1x Canal digital smart card.

_1x TV via hdmi aan Vu+ (Voorlopig 2 coax naar Vu+, later 1x naar tv(extra card))

_Kan ik met deze set (tegelijk)het volgende doen:

1 x Tv kanaal bekijken

1 x Tv kanaal opnemen (Zonder transponder beperkingen, dus iedere kanaal combinatie)

of 

2 x Tv kanaal opnemen (Zonder transponder beperkingen, dus iedere kanaal combinatie)

_Verder las ik ergens, dat je zelfs 8 kanalen tegelijk kan opnemen met de vu+, klopt dat, of hoeveel zijn het er en welke combinatie's i.v.m. transponder kanalen.

_Welke software?

_Advies /aanpassingen op bovengenoemde configuratie?

Vast bedankt!

Geplaatst: (aangepast)

Met twee onafhankelijke coax kabels van een QUAD lnb aan elke tuner ingang (  a<> b )is het mogelijk om tegelijkertijd 2 Tv kanalen op te nemen (Zonder transponder beperkingen, dus iedere kanaal combinatie)

indien je meer wilt opnemen tegelijkertijd moeten die andere TV kanalen op het juiste quadrant van dezelfde transponder liggen.

Iedereen die 8 kanalen opnemen noemt zonder verder iets over die transponder beperkingen te vermelden bazelt maar wat. (ik heb tien knikkers. HA, ik heb er wel 20)

weet wel dat je TV smartcard van Knaldigital dan in de juiste softcam gelezen dient te worden en met de juiste softcam configuratie.

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Bedankt, dat maakt het al heel wat duidelijker!

(Nog een kleine aanvulling graag  ;)

indien je meer wilt opnemen tegelijkertijd moeten die andere TV kanalen op het juiste quadrant van dezelfde transponder liggen.

>>>Dus ik zou er 4 tegelijk op kunnen nemen, als: Er 2 op transponder A en  2 op transponder B zitten.

en

>>>Dus ik zou er b.v 3 tegelijk op kunnen nemen en een kanaal via hdmi kijken , als: Er 2 op transponder A en  2 op transponder B zitten.

weet wel dat je TV smartcard van Knaldigital dan in de juiste softcam gelezen dient te worden en met de juiste softcam configuratie.

>>> Weet je zo welke software? Is dat o.a.   VTI 5.1??

>>> Is de Vu+Solo2 de juiste keuze, of kan ik beter de Vu+duo nemen

Vast zeer bedankt!

Geplaatst:

Je kunt dus twee transponders tegelijk ontvangen omdat de Solo2 twee tuners heeft. De zenders hiervan kun je opnemen en/of bekijken.

Ik heb zelf een Solo2, en kan de tien  NL zenders (in SD kwaliteit) tegelijk opnemen, omdat die op twee transponders zitten.

Je moet wel bv VTI of OpenPli installeren, en bv een softcam zoals CCCam. ( met een CA module voor je CD kaart werkt het niet)

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Geplaatst:

! het besturingssyteem en het gebruikers interface, dat noemen we het image.

+ met die alternatief images kun je veel makkelijker een softcam installeren en dus daarmee de smartcard gebruiken

voor mij gold dat CCcam prima zń werk deed, maar momenteel ben ik op oscam overgestapt.

daarmee heb je geen simpele softcam maar wel een deugdelijke softcam die weinig of geen wensen meer open laat.

ik zou ten alle tijden de solo2 nemen omdat het gewoon een heel veel nieuwere receiver is en nog steeds de snelste.

de duo kun je tweedehands voor 100~150 euro kopen maar dat is dan eigenlijk alweer antiek :D

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...