campello Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Hey, Ik zoek een tv met ingebouwde DVB-S tuner voor TV-Vlaanderen. Telefonisch contact met tvv leverde me de website www.ikverhuismee.tv op, waar een lijst met "compatibele" toestellen staat. Maar dat is wel een heel oude lijst, de huidige TV-modellen staan daar niet in. Bovendien moet de TV dienen voor ons appartement in Spanje en zou ik die daar willen kopen. Bestaat er een up-to-date lijst, of heeft iemand ervaringen met dergelijke toestellen? En ook: het is tenslotte voor een vakantieappartement, dus het hoeft echt geen state-of-the-art super groot ding te zijn met 3d en alle toeters en bellen, een 40" led volstaat ruimschoots. Iemand tips? Thx G
gors Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 er staan nogal wat samsung modellen in de lijst en de nieuwere staan er niet bij maar zijn zeer waarschijnlijk wel compatibel. Denk er wel aan dat je dan ook een CI+ module moet kopen en bijvoorbeeld opnames niet uitwisselbaar zijn. Als je geen miserie wil, bijvoorbeeld bij verhuur van uw appartement, is het waarschijnlijk niet eens zo gek een TVV toestel aan te schaffen. Bij de laatste zenderwijzigingen hadden de meeste van deze toestellen nooit problemen wat van veel andere niet kan gezegd worden, alleen al omdat er dikwijls manueel een andere zenderlijst moest ingeladen worden. Kijk wel rond op dit forum want niet alle modellen van TVV zijn onberispelijk om het zacht uit te drukken. En als je een tv met sat tuner neemt, denk er ook aan heel goed naar de specificaties van de Spaanse modellen te kijken of het wel een S2 tuner is, dit is nu zonder meer een must.
gors Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 nog iets vergeten: de tvv toestellen werken niet zonder kaart, ze moet evenwel niet geregistreerd zijn indien u alleen FTA kanalen wil ontvangen, bijvoorbeeld als je jouw kaart thuis gebruikt en het appartement aan niet-Nederlandstaligen zou verhuren (ik zou eens moeten leren hoe een eerder bericht te editeren)
cookie monster Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 (aangepast) http://www.sat4all.com/forums/topic/333118-dvb-s-en-dvb-c-kijken-op-nieuwe-samsung-tv/?view=getnewpost http://www.sat4all.com/forums/topic/327373-samsung-ue40es5700-fastscan Ikzelf heb deze: Samsung UE40ES5700 => DVB-T - DVB-C - DVB-S - DVB-S2 is TVV geschikt , mits CI+ cam met een TV Vlaanderen kaart Programma's opnemen via USB stick of externe HDD Heeft computer ingebouwd (dus internet via kabel of wireless via wifi-stick) 30 mei 2013 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
satmenneke Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 (aangepast) Neem een Samsung van de 6xxx of hoger (7xxx/8xxx) ES of de nieuwste F series. Dit tesamen meteen originele CI module van Canal digitaal/TVvlaanderen en bijbehorende smartcard. SUPERbeeld en werkt feilloos. Let er op dat de TV een DVB-S2 tuner heeft!!!! Als je de TV aansluit op een uitgerichtte schotel en een DUO LNB ga je naar het kanalen installatie zoekmenu (kom je automatisch in als de TV nieuw is) en kies voor TVvlaanderen (DVB-S2) . LET OP geen DVB-S/S2 kiezen want anders zet die alle kanalen door elkaar!!! Hierna vraagt die of die de SD of HD lijst (Fastscan dus!) moet inladen. Alle kanalen worden nu gezocht en binnen 1 minuut heb je beeld. 1 juni 2013 aangepast door satmenneke
campello Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Bedankt voor de antwoorden, maar het probleem is een beetje dat die typenummers/verkochte types (van samsung) in Spanje blijkbaar anders zijn. Zover ik op de Spaanse samsung site kan zien zijn de toestellen die daar verkocht worden én CI+ en DVB-S2 hebben echt bijna allemaal nogal high-end dingen (prijzen tegen de 1000 euro voor een 40" vind ik toch vrij veel). Ik vind dit raar voor een land waar satelliet toch veel meer gebruikt wordt dan hier, maar toch, ben ik dan niet beter een decoder apart te kopen en een "gewone" tv - die koop je daar voor pakweg 350 euro. Grtz G
robby-sat Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 http://www.lg.com/nl/televisies/lg-47LM960V-led-tv deze werkt want ik heb hem ook, wel de module gebruiken met wereldbol.
campello Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 Thx robby-sat, maar dit toestel is beslist te groot voor de ruimte waar die in moet komen. Ik zag nu http://www.lg.com/es/television/lg-39LN575s in promotie staan in de Spaanse Mediamarkt voor 444€ (behoorlijk goedkoop), en het "lijkt" alle kenmerken te hebben om te werken met TVV, is dat iets? Anderen nog goede/slechte ervaringen met LG? Thx G
Sprietje Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Beste campello Het klopt dat de typenummers van de TV-toestellen in Spanje anders zijn dan in Nederland. Het zal dan ook heel moeilijk worden van te voren te kunnen bepalen of zo’n Spaans toestel werkt met de CI-module en kaart van TvVlaanderen. Als je het toestel toch in Spanje wilt kopen, adviseer ik je naar een goede TV-winkel te gaan met een CI-module met wereldbol en kaart van TvVlaanderen en te vragen of ze het eerst uit willen proberen voordat je het toestel koopt. Je moet dan natuurlijk niet bij zo’n keten zijn die in heel Europa zit want daar doen en kunnen ze dat niet.
campello Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 (aangepast) Dus wat je eigenlijk zegt Sprietje: koop niks bij een keten (Mediamarkt, Makro) maar ga bij een lokale TV-handelaar. Kunnen zij dat echt "testen" denk je? Indien zo, kan je me advies geven waar ik eventueel kan gaan in de omgeving van Alicante? G 27 juni 2013 aangepast door campello
wied Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 spijtig genoeg hier slechte ervaring met LG 37LC25R van + 6 jaar oud: een grote, donkere vlek op de rechterhelft van het scherm! Had ik maar voor 5 jaar garantie bijbetaald tijdens de aankoop... sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3
Sprietje Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 In Cartagena zit een grote winkel die TV’s ook kan aansluiten op een stuk of 5 schotels die op het dak staan die op verschillende satellieten zijn uitgericht. Daar is de werking met CD en TvV-CI-modules dus gewoon uit te proberen. Hoe dat in Alicante is weet ik niet. Dat is veel te ver van ons vandaan. Ik heb mijn Panasonic-TV’s gewoon in Nederland gekocht, die gaan toch niet stuk.
redneck eyeball Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 De kans is groot dat er in Spanje andere firmware inzit, waardoor je de fastscan zou missen. Er zijn verschillende merken die een Benelux versie van hun toestel op de markt gebracht hebben. Enkel in die firmware versie zit de fastscan ingebouwd. Samsung is een mooi voorbeeld. Zonder fastscan, echt niet doen ! Koop jouw tv dan beter ergens in Nederland. Dat is de enige manier om zeker te zijn.
campello Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 Bedankt voor jullie raad (die ik eerlijkheidshalve toch een beetje in de wind heb geslagen ). Een tv meenemen vanuit België was met het vliegtuig echt niet doenbaar, dus heb het erop gewaagd en in de mediamarkt van Alicante een LG32LN575S gekocht voor net 400 euro. CI module en TVV-kaart erin geplugd, alles in het NL gezet, en laten zoeken, na een halfuurtje werkte gewoon alles en het beeld is super (geluid is eerlijkheidshalve slecht/zwak, maar er hangt een Samsung MM-systeem achter, en dit lost dit probleem netjes op). Grtz. G
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen