Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb al een tijdje problemen met het afstellen van mijn satteliet naar astra 1 astra 3 perfect maar al de zenders op astra 1 kan ik niet of met moeite ontvangen!! ik heb al 1000 keer op men dak gekropen maar krijg mijn niveau en kwaliteit nie beter of 72 en 86 procent vt4 ka2 vijf national geocraphic kan ik praktisch nie nemen..kan iemand mij helpen? ik woon wel in sluis!!

Geplaatst:

wat voor een schotel heb je en welke lnbs gebruik je ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Lijkt er op dat je duo lnb niet geschikt is voor je schotel.Waarschijnlijk een te kleine schotel.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

het is de standaardschotel die je kan kopen van tv vlaanderen met duo lnb..wel al een 4 jaar geleden gekocht....vroeger nooit problemen gehad nu al enkele maanden...de lnb is bevestigt aan de 19 graden is dit goed?

Geplaatst:

bedoel je echt alle zenders of de tvv zenders? Die zitten namelijk op een zwakke transponder en dan moet jouw schotel echt wel goed staan, ook de skew. Als je de sterke Duitse zenders ook niet hebt en bijregelen niet helpt heb je misschien een defekte LNB. Ik ga er van uit dat je wel vrij zicht hebt?

Geplaatst: (aangepast)

het is de standaardschotel die je kan kopen van tv vlaanderen met duo lnb..wel al een 4 jaar geleden gekocht....vroeger nooit problemen gehad nu al enkele maanden...de lnb is bevestigt aan de 19 graden is dit goed?

Dag svenduc

Men raadt aan om de lnb van 23.5 in de houder te plaatsen; dat is de zwakste sat.

En danuiteraard voor die 1001-ste keer gaan.... ;) !

Succes!

(Heb ik dat toch wel verkeerd gelezen zeker; dacht dat A3 moeilijk deed)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Raar, vt4 zit op Astra1 Vitaya op Astra 3. Als je de laatste nieuwe zenderlijst via TVV hebt zou ik denken dat er iets scheelt met jouw kaartje. Wat betreft de vraag welke LNB centraal: vroeger schreef TVV de Astra 1 19,2 dus, nu de Astra 3 maar bij mij zit ook nog de A1 in de houder. Als je Eén dus via Astra 1 kunt ontvangen en anderzijds Eén HD ook staat volgens mij jouw schotel goed. Misschien dat meer ervaren mensen als Sprietje hier raad mee weten.

En cijfers over ontvangststerkte zeggen niet veel als je niet kunt vergelijken met een identieke ontvanger, iedere producent meet blijkbaar anders.

Geplaatst:

@gors vitaya is inderdaad op astra 3 dit is heel zelden slecht beeld vt4 en al de rest op astra 1 zeer veel. Savonds heb ik er minder last van dan overdag wat ik ook al raar vind..zou dit kunnen dat het mijn smartcard is? Want heb nu de laatste tijd veel als ik wil zappen dat alles blokkeert..

Geplaatst:

ik zou het niet weten, ik lees hierboven dat je jouw schotel uitgericht hebt. Het blokkeren bij het zappen zou kunnen het gevolg zijn van een slecht signaal. De error correction heeft dan veel tijd nodig om "in de pas" te komen. Ik zou toch nog eens alles controleren wat oorzaak zou kunnen zijn van een slecht signaal: coax, LNB, misschien de ontvanger wel. Kan je eens een andere ontvanger op dezelfde schotel, LNB, coax aansluiten? Zoals in andere draadjes opgemerkt moet alles wel vrij goed zijn om probleemloos de TVV zenders te ontvangen. Op mijn computer - na lange coax die ik eens moet vervangen- heb ik ze ook niet meer op A1.

Geplaatst:

ik had met mijn triple lnb op een triax64 ook regelmatig wat problemen. Ik heb alles nagekeken en stelde vast dat de buis niet perfect loodrecht stond. Behoorlijk wat tijd gekost om deze perfect loodrecht te krijgen, ontvangst was beter. Bij regenweer af en toe blokjes. Ik heb nu een triax78 geplaatst in combinatie met de triple lnb. Niettegenstaande deze lnb ontworpen is voor de 64cm schotel heb ik nu perfect beeld op alle drie de astra's.

Marc

Geplaatst:

De standaard 60 cm schotel van tvv is in principe te klein om om beide satellieten goed te kunnen ontvangen.

Met een 80cm schotel zoals die van Pullo heb heel wat meer marge. Dan moet het al flink regenen voor je verlies van beeld hebt.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst: (aangepast)

Beste svenduc

Zou je eens en foto willen maken van je schotel met duo-lnb?

Heb je vrij zicht op beide satellieten?

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Geplaatst:

Sprietje de foto komt nog maar ik moet daarvoor op mijn dak kruipen maar ben juist geopereerd aan men vinger dus kan ff nie op het dak wat men zicht betreft hij geeft vrij zicht hij staat boven op men dak ..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen