Ga naar inhoud


Samsung tv + CI module = gecodeerd kanaal?


Chaos-Zero

Aanbevolen berichten

Omdat Digitenne steeds duurder wordt en het natuurlijk sowieso al
belabberd is qua kwaliteit zijn mijn broertje en ik overgestapt op Canal
Digitaal. Beneden in de woonkamer hadden we dit namelijk al.

Van de week hebben we een CI-module gekocht en 2 insteekkaarten. Mijn
broertje gebruikt een decoder omdat zijn televisie geen Canal Digitaal
via een CI-module ondersteunt.

Vandaag heb ik de kabel aangesloten van de schotel naar mijn kamer. Het signaal zit tussen de 97 en 100%.

Nu is het zo dat ik een Samsung D6200 heb welke Canal Digitaal
ondersteunt via een CI-module. Mijn kaart is (volgens mij) niet goed
geactiveerd, dus dat ga ik zo even opnieuw doen, maar de kaart van mijn
broertje werkt op zijn tv wel goed via de decoder.

Als ik zijn kaart in mijn tv doe met de CI-module vindt de tv voldoende
kanalen (met mijn kaart overigens ook) maar als ik naar een willekeurig
kanaal ga geeft de tv een melding van 'gecodeerd signaal'.

Ik ben echt al de hele middag bezig geweest om van alles te proberen,
maar ik krijg geen beeld. Niet met mijn kaart en ook niet met de kaart
van mijn broertje, die het dus wel op zijn tv doet.

Via de klantenservice word ik echt niet goed geholpen en via Google word ik ook niet veel wijzer.



Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet wat ik moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan je niet echt verder helpen, maar sleutel betekend in de regel: gecodeerd kanaal, dus smartcard (en bijhorend abonnement) nodig. Geen sleutel betekend: FTA (free to air), gratis te ontvangen, dus zonder CI-module of smartcard.

 

Voor zover ik weet heeft het zoeken/vinden van de kanalen ook niet te maken de CI-module/smartcard, vandaar dat gewoon lukt.

 

Ik gok dat het in de CI-module zit...maar wat... ;) zou even wat gaan Googlen op jouw CI-module i.c.m. model televisie (en evt. Canal Digitaal).

 

Als het goed is kun je ergens ook het menu van de CI (CAM) module vinden..wellicht dat je daar iets kan vinden (misschien een update, of foutmelding waar je iets mee kunt).

 

Ik bedenk mij aan het eind van het bericht: weet je zeker dat de smartcard goed in de CI-module zit? Probeer hem eens om te draaien.

aangepast door jerpsx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord!

De kaart zit zeker goed in de module.

Inmiddels geeft hij nu de melding: Kan CI-Services (common Interface) niet weergeven.

 

Nu lees ik overal op internet over updates van de module etc, maar ik heb geen idee waar of hoe ik dat moet doen.

 

Edit:

Ben in het menu gekomen van de module. Hij leest de smartcard en dus ook de module goed uit. Het lijkt daar dus al niet aan te liggen. Ook heb ik een softwareupdate uit gevoerd voor de kaart/module.

aangepast door Chaos-Zero
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...