Chaos-Zero Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Omdat Digitenne steeds duurder wordt en het natuurlijk sowieso albelabberd is qua kwaliteit zijn mijn broertje en ik overgestapt op CanalDigitaal. Beneden in de woonkamer hadden we dit namelijk al.Van de week hebben we een CI-module gekocht en 2 insteekkaarten. Mijnbroertje gebruikt een decoder omdat zijn televisie geen Canal Digitaalvia een CI-module ondersteunt.Vandaag heb ik de kabel aangesloten van de schotel naar mijn kamer. Het signaal zit tussen de 97 en 100%.Nu is het zo dat ik een Samsung D6200 heb welke Canal Digitaalondersteunt via een CI-module. Mijn kaart is (volgens mij) niet goedgeactiveerd, dus dat ga ik zo even opnieuw doen, maar de kaart van mijnbroertje werkt op zijn tv wel goed via de decoder.Als ik zijn kaart in mijn tv doe met de CI-module vindt de tv voldoendekanalen (met mijn kaart overigens ook) maar als ik naar een willekeurigkanaal ga geeft de tv een melding van 'gecodeerd signaal'.Ik ben echt al de hele middag bezig geweest om van alles te proberen,maar ik krijg geen beeld. Niet met mijn kaart en ook niet met de kaartvan mijn broertje, die het dus wel op zijn tv doet.Via de klantenservice word ik echt niet goed geholpen en via Google word ik ook niet veel wijzer.Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet wat ik moet doen?
Chaos-Zero Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Geplaatst: 1 juni 2013 Oke ik ben weer een stapje verder. Er zijn nu een paar kanalen die het doen. Als ik in mijn channel list kijk zijn het in principe alle kanalen zonder sleutel. Maar zoals Nederland 1 heeft een sleutel en is dus gecodeerd. Komt dit door de Smartcard?
jerpsx Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 (aangepast) Ik kan je niet echt verder helpen, maar sleutel betekend in de regel: gecodeerd kanaal, dus smartcard (en bijhorend abonnement) nodig. Geen sleutel betekend: FTA (free to air), gratis te ontvangen, dus zonder CI-module of smartcard. Voor zover ik weet heeft het zoeken/vinden van de kanalen ook niet te maken de CI-module/smartcard, vandaar dat gewoon lukt. Ik gok dat het in de CI-module zit...maar wat... zou even wat gaan Googlen op jouw CI-module i.c.m. model televisie (en evt. Canal Digitaal). Als het goed is kun je ergens ook het menu van de CI (CAM) module vinden..wellicht dat je daar iets kan vinden (misschien een update, of foutmelding waar je iets mee kunt). Ik bedenk mij aan het eind van het bericht: weet je zeker dat de smartcard goed in de CI-module zit? Probeer hem eens om te draaien. 1 juni 2013 aangepast door jerpsx
Chaos-Zero Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Geplaatst: 1 juni 2013 (aangepast) Bedankt voor je antwoord! De kaart zit zeker goed in de module. Inmiddels geeft hij nu de melding: Kan CI-Services (common Interface) niet weergeven. Nu lees ik overal op internet over updates van de module etc, maar ik heb geen idee waar of hoe ik dat moet doen. Edit: Ben in het menu gekomen van de module. Hij leest de smartcard en dus ook de module goed uit. Het lijkt daar dus al niet aan te liggen. Ook heb ik een softwareupdate uit gevoerd voor de kaart/module. 1 juni 2013 aangepast door Chaos-Zero
Chaos-Zero Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Ik ben er op dit moment achter dat ik zodra ik geen module heb de ongecodeerde zenders als BVN kan ontvangen. Zodra ik de module in mijn tv stop geeft hij de melding (ook bij bvn) 'Kan CI-services niet weergeven'.
Johan45 Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Heb je wel de nieuwste firmware voor je Samsung TV.? Zo niet kan je dat eerst eens proberen, waarschijnlijk zijn de CI problemen met nieuwe firmware opgelost. Vult u rustig aan !!!
Chaos-Zero Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Ja, ik heb voor de tv en de module de laatste firmware geinstalleerd.
jerpsx Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Welke CI module werk je precies mee? CI+ module in normaal CI slot werkt niet geloof ik, een CI module in een CI+ slot was ook wat mee...
Chaos-Zero Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Ik werk met de officiele canal digitaal module:
youriy Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 (aangepast) Is het wel een tv voor Nederland? 2 juni 2013 aangepast door youriy clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Chaos-Zero Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Ja t is een gewone Samsung D6200, gekocht bij de ****** vorig jaar. Daarnaast staat hij ook in de lijst van gecertificeerde tv's van CD.
jerpsx Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Als het een gecertificeerde televisie is, zou CD dan niet ook gewoon ondersteuning moeten geven bij de helpdesk?...
youriy Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 en Samsung natuurlijk ook. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Chaos-Zero Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 CD heb ik gister 2 keer aan de lijn gehad. De eerste keer ben ik zeer slecht geholpen en de tweede keer wist degene die ik aan de lijn had niet meer wat ze kon doen en zou me morgen terug bellen. Samsung heb ik niet kunnen bereiken tot nu toe.
satencom Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Welke kanalen lijst heb je er in ,de SD of de HD lijst Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen