satencom Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 ik zou als ik jou was even contact op nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt, van CD kan je weinig hulp verwachten met dit probleem Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Pascal-sat Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Hallo, Ik heb hetzelfde probleem. Op slaapkamer staat een TV. Samsung UE32ES6710 (gecertificeerde tv's van CD)software 1034.1 Cam Zwart met rood van canaldigitaal. Duo lnb ook cd. nieuwe kaart ook van cd. Signaalsterkte 50 kwaliteit signaal is 100. Vorige week werkte de tv nog prima, nu alleen maar problemen. Is cd iets aan het doen?? Helpdesk gebeld samsung.Moest eerst software update doen. Is inmiddels ook gedaan naar 1034.1. Probleem nog aanwezig. Als voorbeeld: Tv oost wel beeld. Duitse zennder wel beeld. BVN wel beeld. Dus alle gecodeerde zender soms wel of geen beeld.Dus soms beeld of soms "gecodeerd signaal", maar ook soms kan de tv "CI-services niet weergeven". Soms ned 1 open en ander zender weer gecodeerd signaal. Op dezelfde duo lnb zit ook nog een topfield decoder die altijd beeld heeft. Cam hiervan gewisseld met Samsung tv. hetzelfde probleem. Gecodeerd signaal. Dus cam lijkt mij sterk.
satmenneke Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 (aangepast) Heb verschillende Samsung TV's uit staan met CI van canal digitaal. Zorg dat je de laatste firmware van de TV als van de CI module (op BVN zetten en in het Samsung menu de firmware update uitvoeren, PS downloaden van de samsung website!) erop staan! dat is in de meeste gevallen de oplossing. Ik lees dat je dat al gecheckt cq gedaan hebt dus zou ik zoiets hebben wat is mijn signaal ?? wat voor soort coax??? Ik vind eerlijk gezegd 50% signaal niet erg veel. Heb je de 23,5 feedhorn in het midden staan van je schotel??? en staat de lnb wat gedraaid , volgens de beschrijving die bij de DUO lnb zit?? Hoe is de schotel destijds uitgericht??? Heb je datzelf gedaan??? 2 juni 2013 aangepast door satmenneke
Johan45 Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 @Chaos- Zero De signaal sterkte 50% is veel te laag. Daarmee krijg je geen HD zenders van CanalDigitaal op Astra 23.5 Vult u rustig aan !!!
Chaos-Zero Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Mijn signaal sterkte zal niet het probleem zijn, die zit tussen de 95% en 100%.Daarnaast krijg ik niet eens de gewone SD zenders binnen. Hij geeft echt de foutmelding aan die ik in de OP zei over de module zodra ik die er in stop.
Johan45 Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 In bericht 18 schrijf je dat de signaal sterkte 50 is en kwaliteit 100. Voor welke satelliet is dit.? De SD kanalen zitten op Astra 19.2, wat is daar het signaal ..... en De HD kanalen zitten op Astra 23.5, wat is daar het signaal.? Vult u rustig aan !!!
Chaos-Zero Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 In bericht 18 schrijf je dat de signaal sterkte 50 is en kwaliteit 100. Voor welke satelliet is dit.? De SD kanalen zitten op Astra 19.2, wat is daar het signaal ..... en De HD kanalen zitten op Astra 23.5, wat is daar het signaal.? Dat is Pascal-Sat die dat zegt Ik heb overigens gewoon tegen de 100 sterkte. Ik kan zonder module de ongecodeerde zenders gewoon ontvangen, maar als ik terwijl ik een van die zenders (bv BVN) kijk, de module er in stop krijg ik de foutmelding 'Kan CI-Services niet weergeven.'
Johan45 Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Ach ja Pascal-sat, die weet nu wel waar hij als eerste naar moet kijken. Jouw probleem lijkt me in je CI te zitten. Kan je zien welke firmware versie er in zit.? Vult u rustig aan !!!
Pascal-sat Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Ha Johan. 3.03.13sp2 zit erin. Deze Cam werkt in topfield perfect.
Pascal-sat Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Ik ga toch maar eens kijken of ik signaal beter kan krijgen.
Chaos-Zero Geplaatst: 3 juni 2013 Auteur Geplaatst: 3 juni 2013 Nou het is opgelost. Mijn tv zei zelf dat er geen update meer was en hijde nieuwste versie al had. Ik ben toch eens gaan kijken op de site vanSamsung en daar stonden hele andere drivers gek genoeg. Uiteindelijk viaUSB geinstalleerd en het werkte meteen.Wellicht een beetje mijn eigen schuld, maar aan de andere kant ga je erook wel van uit dat als je tv zegt dat er geen nieuwe updates zijn en alde nieuwste versie heeft dit ook zo is,In ieder geval bedankt voor het meedenken en de moeite!
Johan45 Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Heb je wel de nieuwste firmware voor je Samsung TV.? Zo niet kan je dat eerst eens proberen, waarschijnlijk zijn de CI problemen met nieuwe firmware opgelost. Ja graag gedaan. Vult u rustig aan !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen