Ga naar inhoud


Invoerrechten betalen, klopt dit?


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Even een vraagje voor degene die wat meer van weten.

 

Ik kreeg vandaag de pakketbezorger aan de deur, die gelijk contant de verschuldigde invoerrechten/BTW betaald wilde hebben.

Buiten het feit dat ik geen enkele vorm van bewijs van betaling heb, vraag ik mij af of het klopt.

 

ik heb een FM generator over laten komen t.w.v. 170 dollar. De verzendkosten waren 106 dollar.

Totaal 276 dollar.

Nu heeft de doune het pakket op een waarde van 185 euro geschat/gezet.

Klopt dit wel?

Als ik de 170 dollar omreken, kom ik op 130 euro uit, en geen 185 euro.

Ik hoef toch geen invoerrechten/BTW op verzendkosten te betalen, of wel?

 

Hier de bonnen:

 

post-38554-0-54435800-1370106782_thumb.jpg

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

 

Land: Verenigde Staten (USD)

Bestelbedrag: $170

Verzendkosten: $106

Invoerrechten: 4,2%

BTW: 21%

Inklaringskosten: €17,50 (Post NL EMS)

Koers: 1 euro = $1,299 (01/06/13)

 

Bestelbedrag in euro’s € 212,47

Invoerrechten bedrag € 0 (tot €150,- vrij van invoerrechten)

BTW bedrag € 44,62

Totale bijkomende kosten € 62,12

Totaalbedrag € 274,59

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal goed. Je gaat met die FM generator toch niet lopen te klooien en de buurt storen hoop ik? Zal wel voor educatief gebruik zijn. :)

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het een generator is voor de fm omroepblad, ze hebben in de USA een ander frequentie raster en een andere pre empfasis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BTW is een sluitpost en gaat over het gehele bedrag. Verzenden is een "dienst" en als zodanig ook BTW plichtig

Ja en Nee

 

Is afhangkelijk van wat op de faktuur staat.

Als de prijs op faktuur met transport is (dus prijs tot nederlandse grens) komt

geen btw over de (dubbele) transport.

De amerikaanse VAT moet je ook niet betalen.

 

Probleem is bij die kleine zendingen dan wordt weinig moeite gegeven aan uitvoer/invoer mogelijkheden

vaak doen ze gewoon zeggen "geschenk/monster/..." in de hoop dat de douane helemaal

geen kosten erop gooit

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer het een generator is voor de fm omroepblad, ze hebben in de USA een ander frequentie raster en een andere pre empfasis.

 

Ach, bij de huidige klote herrie op de FM band zal niemand nog horen of de de-emphase 50 of 60 µs is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er geen rekening mee gehouden dat er toch nog een dikke € 50,- er bovenop zou komen. Juist gezien de 170 dollar. Omgerekend een 130 euro.

Dat de transportkosten ook worden meegerekend was mij niet bekend. Mijn eerste gedachte was namelijk dat BTW betekent: Belasting Toegevoegde Waarde. Juist Waarde zou mijn inziens betrekking hebben op het apparaat zelf en niet de gehele factuur.

 

 

Ik heb met regelmaat oude (tuner)versterkers waar het nodige aan moet gebeuren. Nieuwe condensatoren, slechte soldeeringen, instelpotmetertjes en al meer dergelijke mankementen. 

Nu ziten er vaak/meestal ook instelpotmetertjes in het FM-gedeelte van dergelijke tuner/versterker.

De meeste (andere die ook dergelijke werkzaamheden verrichten) laten die potmetertjes met rust.

Maar uit ervaring weet ik dat dergelijke potmetertjes danig zijn geoxideerd en dat de waardes niet meer kloppen zoals ze horen te zijn. Instelpotmetertjes voor eindtrappen zijn daar een voorbeeld van en de reden dat versterkers vaak te heet worden en het begeven. Ruststroomkwesties dus.

 

Ik wil de FM-generator dus gebruiken voor de zogenaamde "FM-Alignment".

Ik had de indruk dat dit door enkele andere personen ook is gedaan.(die dergelijk apparaat lieten overkomen)

Dat de FM-generator niet stereo is, snap ik. Maar heb ik nu een onbruikbaar apparaat laten overkomen?

 

De reden van overkomen is, is dat FM-generatoren eigenlijk niet betaalbaar zijn. Zeg maar gewoon duur. En ik dacht wellicht naïef, dat een oudere generator prima gebruikt zou kunnen worden voor apparatuur die uit hetzelfde tijdperk komt.

 

Dus, CeesV, heb ik nu een misser te pakken?

Ik had de manual op internet gevonden en ook dat deze generator diverse voltages ondersteunt.

Behalve de ingstelde 100V is ook 115V, 215V en 240V een optie.

Dus met die gedachte dacht ik dat de generator ook voor ons europees netwerk van 220V-230V geschikt (te maken) zou zijn.

 

Gisteren even de generator op de Variac gezet en de eerste indruk is dat hij lijkt te werken. Althans alle knopjes, leds noem maar op. Van binnen lijkt hij nog als nieuw.

 

Hier een fotootje ervan:

post-38554-0-99883400-1370166916_thumb.jpg

aangepast door Beobuddy

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb eens even de technische documentatie doorgelezen.

Het betreft hier een meetzender, een toestel wat op een frequentie een (gemoduleerde) draaggolf produceert.

Hiermee kan je de werking van een ontvanger zeker controleren, zaken als ontvangst gevoeligheid controleren en kijken of de aangegeven ontvangst frequentie overeenkomt met het zendsignaal.

 

Je kan het signaal moduleren met een ingebouwde testtoon, met variabele frequentie zwaai.

 

Voor het afregelen van een HF gedeelte van een ontvanger is een sweep generator of ook wel Wobbulator een meer aangewezen instrument.

Hiermee kan je namelijk in een keer de HF versterking voor een groot frequentie gebied kijken en afregelen, in tegenstelling tot het pieken op een frequentie.

 

Maar voor het geld wat je hebt uitgegeven is het zeker geen miskoop, en zal het bij je reparaties zeker van pas komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me een leuk apparaat.

Ik zoek ook zoiets maar dan moet ie wel de FM middenfrequentie van 10,7 mHz kunnen en de verschillende AM middenfrequentie´s. van bijvoorbeeld 472, 452 en het bereik daar omheen.

Pas dan kun je een oproepontvanger goed afregelen.

Omdat het toestel niet stereo kan zie ik niet direkt het praktisch nut ervan.

 

Maar wil niet zeggen dat het een slecht apparaat is. Zeker niet voor het geld.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is, kan deze die frequenties aan. Het bereik instelbaar tussen 0,1 - 30 Mhz en de hogere range 30-110Mhz.

 

De documentatie is redelijk uitgebreid voor wat het gebruik ervan. Hij heeft zelf geen stereogenerator in zich. maar er wordt wel verwezen naar de piloottoon en het stereogemixte signaal en in welke verhouding deze gemoduleerd moeten worden. Er zijn zelfs rode markeringen daarvoor op de schaal aan gegeven.

 

Inmiddels heb ik de meetzender omgebouwd door de bedrading van de trafo aan te passen en draait de meetzender inmiddels op 230V.

Even getest met een tunertje die ik heb staan en het lijkt erop dat hij werkt.

Dus het begin is goed.

Nu nog uitzoeken met hoeveel signaal (aantal dB) een tuner moet kunnen afstemmen. En met welke "deviation"  Standaard 100khz?

 

 

post-38554-0-34093900-1370699566_thumb.jpg

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik geen enkele referentie heb voor wat betreft de draagfrequentie en of dat wel klopt, heb ik maar gekeken of de gekozen draagfrequentie door een tuner wordt herkend. Ik heb geen idee of dergelijk apparaat ook zijn afwijkingen heeft na verloop van jaren.

Juist omdat de apparatuur uit dezelfde tijd ook kuren gaan vertonen.

 

 

post-38554-0-41227600-1370699851_thumb.jpg

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...