Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forum leden.

Als ik mijn xtrend 5000 wil flashen via de usb zou ik het volgende moeten doen.

1. Zet je XTrend uit (schakelaar aan de achterkant)
2. Image uit het zip-bestand op een USB stick plaatsen (in rootmap) et5x00
3. USB stick aan de voorkant erin doen,er mag niets anders aan een USB aansluiting zitten, behalve je USB stick

4. Zet de ET-5000 aan
5. Zodra er een oranje lampje gaat branden aan de voorzijde druk je op de knoppen links op de 'pijl-naar-boven' toets. Daarmee bevestig je het flashen van de image
6. Het flashen duurt enkele seconden. Zet het apparaat niet uit totdat het flashen klaar is. Na de update start de ET-5000 opnieuw.

Het vreemd is dat het  bovenstaande bij mij niet werkt In mijn ontvanger zie ik geen pijlt of oranje lampje of iets op mijn display.

Maar met de volgende wijziging in het bestand noforce naar force dan pakt de ontvanger deze wel automatisch.

Dus gewoon flahen zonder het bestand te wijzigen werkt bij mij niet, heeft iemand ook hiermee ervaring en hoe is dit op te lossen.

Groeten,

Isoefian.

Geplaatst:

Ik verander altijd het bestand noforce in force. Je moet dan alleen wel waakzaam zijn dat je deze usb-stick daarna weer leeg maakt om "ongelukjes" te voorkomen.

Op deze manier hoef je helemaal niet op lampjes en knopjes te letten. Nadat er geflasht is start hij automatisch weer goed op en haal je de usb-stick eruit.

Maar als het goed is hoef je het ook niet zo vaak te doen. Hier de 1e keer toen de box nieuw was en de 2e keer toen er voor Pli een grote update was. De andere updates doe ik gewoon ca. 1x per 2 maanden vanuit het menu in de box.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

Ik verander altijd het bestand noforce in force. Je moet dan alleen wel waakzaam zijn dat je deze usb-stick daarna weer leeg maakt om "ongelukjes" te voorkomen.

Op deze manier hoef je helemaal niet op lampjes en knopjes te letten. Nadat er geflasht is start hij automatisch weer goed op en haal je de usb-stick eruit.

Maar als het goed is hoef je het ook niet zo vaak te doen. Hier de 1e keer toen de box nieuw was en de 2e keer toen er voor Pli een grote update was. De andere updates doe ik gewoon ca. 1x per 2 maanden vanuit het menu in de box.

Dat klopt in principe zou 1 keer flashen voldoende moeten zijn, de verdere updates zou via de box kunnen.

Alleen vond het vreemd dat het niet werkt via de normale manier maar alleen als je het bestand van naam veranderde.

Maar zo werkt het ook en dat is ook prima.

Schimpie bedankt voor je reactie.

Isoefian.

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik heb ook een probleem met het flashen van de et5000. Ik heb hem van iemand gekregen die hem niet aan de praat kreeg. Als ik de xtrend aanzet, krijg ik alleen maar de openingsscherm van de image te zien die erop zit, " openvix ". Daarbij branden er twee lampjes, rood en groen. Verder dan deze stand komt hij niet. Heb verschillende images gedownload en proberen te flashen maar hij reageert niet eens. Heb de usb zowel voor- als aan de achterkant gebruikt, heb de usb verschillende keren geformatteerd, heb ook nog twee andere usbsticks geprobeerd maar helaas........niets werkt. Kan iemand mij helpen aub?

Geplaatst: (aangepast)

Terug naar de verkoper de security board is kapot.

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

ik heb ook een probleem met het flashen van de et5000. Ik heb hem van iemand gekregen die hem niet aan de praat kreeg. Als ik de xtrend aanzet, krijg ik alleen maar de openingsscherm van de image te zien die erop zit, " openvix ". Daarbij branden er twee lampjes, rood en groen. Verder dan deze stand komt hij niet. Heb verschillende images gedownload en proberen te flashen maar hij reageert niet eens. Heb de usb zowel voor- als aan de achterkant gebruikt, heb de usb verschillende keren geformatteerd, heb ook nog twee andere usbsticks geprobeerd maar helaas........niets werkt. Kan iemand mij helpen aub?

Beste Sjennie,

Heb je de juiste bootloader er op gezet?

Bij mij werkt het wel met alleen automatisch flashen door in het gedownloade bestand de volgende te wijzigen (noforce naar force).

Probeer dat eens.

Groeten,

Isoefian

Geplaatst:

Heren bedankt voor jullie reacties. Het is uiteindelijk gelukt. Het probleem zat in de naam van de map waar de bestanden in zitten. De map had de naam "et5x00". Heb dit veranderd naar " et5000", en klaar was kees. Had ergens op een forum gelezen dat oude bootloaders de "et5x00" niet herkenden en derhalve gewijzigd diende te worden naar "et5000"

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Terug naar de verkoper de security board is kapot.

Ik heb nu al 2 et5000 geprobeerd om de nieuwe pli erin te zetten Maar dat lukt niet Alles gedaan wat moet maar als ik de stick erin doe aan de voorkant start hij gewoon weer op met rode en groene lampje en staat er gewoon de oude pli in

weet jij wat er fout gaat Bedankt

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Geplaatst:

Even resumerend:

De et5000 werd eerst geleverd met de bootloader et5000. Daarmee kon destijds (2011) ook de Pli geïnstalleerd worden.

Daarna is er een nieuwe boatloader et5x00 uitgebracht en kon de nieuwere Pli ook alleen met de nieuwe boatloader geïnstalleerd worden.

Wil je dus nu updaten moet het volgende (voor de zekerheid) gedaan worden:

1. De juiste boatloader gebruiken: controleren en zonodig installeren (op de site van de fabrikant te vinden); eventueel installeren gaat hetzelfde als de update van de firmware, met een USB-stick aan de voorzijde in een mapje et5000.

2. Pas daarna de nieuwe Pli installeren, vanaf USB in een mapje et5x00 en verander dan wel het bestandje noforce in force (zie eerder), dan werkt het eigenlijk altijd.

De USB-stick mag niet in b.v. een Mac of met Linux geformatteerd zijn, dan werkt het ook niet, gewoon Fat32 werkt wel.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

Vraagje ik heb ook een 5000 hier heeft een keer opgestart, daarna als je wilt opstarten zie je even een flauwe rode lamp en twee heel flauwe groene oranje heb de methodes hier geprobeerd maar de stick knippert niet eens een andere 5000 kon ik gewoon met dezelfde stick updaten. 

• 3 weken later...
Geplaatst:

hallo ik heb de volgende gedaan.

formateer usb stick fat32:

maak twee nieuwe folder op de root.

noem een et5000 en de andere et5x000, zet in beide mappen de image files. rename unfor naar force. zo heb ik het gisteren voor elkaar gekregen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...