Ga naar inhoud


geen geluid na opstart van solo2


jan72

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleempje:

als ik de solo2 aanzet (niet uit diepe slaap) heb ik geen geluid meer.

Pas na het herstarten van de stb (via menu) komt het geluid mee

 

ik heb een solo2 en draai er VTI 5.0.1 op

 

iemand anders gelijklopende ervaring? en iemand een idee wat er aan kan gedaan worden ?  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vooruitlopend zou ik sowieso willen adviseren om de VTI Image te updaten na 5.1.0, wellicht is daarmee het probleem verholpen.

 

Verder is het interessant om te weten hoe jij de Audio vanuit de SOLO2 distribueert, via HDMI of optisch? en gaat de Audio naar TV of een Home Cinema Set?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, bedankt voor het antwoord

 

Toch even een kleine rechtzetting:ik gebruik inderdaad VTI 5.1.0 al een tijdje, en de meest recente upgrades zijn gedaan

(t/m gisteren)

ik gebruik een HDMI kabel voor beeld én geluid.

daarnaast analoog geluid via de kabeltjes in een (bijna) 40 jaar oude versterker

maar hier het zelfde: als er geen geluid is op tv, dan ook geen geluid via de versterker.

vanuit diepe slaap heb ik wel geluid, vanuit standby niet, maar als ik stb herstart dan weer wel

(gui herstarten heeft geen effect: weet trouwens niet wat gui is...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op dit moment geen reden of instelling kunnen bedenken waarom in de gewone Stand-by de Audio wordt uitgezet en pas vanuit de diepe Stand-by weer wordt aangezet.

Bijna altijd gebeuren dergelijke onverklaarbare dingen door eigen onbewust toedoen zoals per ongeluk iets wijzigen.

Als ik zoiets tegenkom probeer ik in elk geval eerst om de Image helemaal opnieuw te installeren, dus ook alle Plug-in's, instellingen e.d. opnieuw van de basis af te installeren.

In veel gevallen is het probleem daarna weer opgelost dus wat let je om dit eens te proberen.

Let wel op dat na de nieuwe installatie geen oude back-up's teruggezet worden want dan is de kans groot dat hetzelfde probleem ook teruggezet wordt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even uit pure nieuwsgierigheid.

Stel dat deze optie niet aan staat en dat dit de reden zou zijn, zou het probleem dan ook niet aanwezig moeten zijn als de SOLO2 uit de diepe slaap komt?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie afbeelding,

bij enkele tv's is in de HDMI ook de netwerkfunctionaliteit aanwezig (afhankelijk van de HDMI versie, zie manual tV)

in de HDMI-cec settings kun je de HDMI backchannel uitschakelen, dat bleek enkelen te helpen bij geluid problemen

daarom vroeg ik of die instelling ingeschakeld was...

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb geprobeerd met HDMI-CEC na te kijken.

Stond inderdaad niet actief, maar het effect bleef uit, m.a.w. het probleem was ermee niet verholpen.

Heb intussen VTI opnieuw gefashed op mijn solo2 en nu werkt alles opnieuw naar behoren.

Ik ben nu een beetje voorzichtiger met het installeren van extra applicaties edm.

 

Bedankt voor het meedenken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...