Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik mijn VU Duo als backend voor XBMC. Wat ik hiermee bedoel is dat ik de VU bedien via XBMC en alles stream via mijn eigen netwerk naar een HTPC.

Aan de Duo heb ik een tripple LNB Quad hangen.

Nou ben ik op dit moment bezig met een timer opnamen (rtl7) en tegelijk kijk ik naar Net 5. Dat gaat goed.

Tot ik in de pauze een andere zender wou bekijken en dat gaat dus niet.

Elke zender die ik kies laat niets zien. Alleen andere Ned zenders kan ik wel bekijken.

Heb zojuist even de PC opgestart en Openwebif opgestart. Als ik dan screenshot druk dan zie ik het beeld van Ned 1??

Dit terwijl ik zelf niet naar Ned 1 aan het kijken ben.

Op de een of ander manier kan ik wel een van de tuners bedienen en mee opnemen. Maar blijkbaar kan ik tweede tuner niet benaderen.

Geen idee waarom.

Ik heb beide tuners apart ingesteld, dus niet tuner 2 aan 1 gekoppeld of zo.

Iemand een tip om dit wel goed werkend te krijgen?

Geplaatst:

Volgens mij ligt het probleem hierin dat tuner A in gebruik is voor 'normaal' kijken en de XBMC gebruik maakt van tuner B als zijnde opnemen.

Kijk maar eens goed naar het front van je Duo, dan zal je zien dat als XBMC draait om Live TV weer te geven er een opname indicatie gaat branden. Hierdoor is tuner A dus bezig en tuner B bezig en is er geen tuner beschikbaar voor opname.

Wat je zou kunnen proberen is om een voorkeurstuner in te stellen, alleen weet ik niet direct waar deze instelling verborgen zit...ga wel even kijken.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Ik heb tuner instelling op AUTO staan.

Verder als ik jou verhaal lees dan zie ik maar twee dingen staan, namelijk het opnemen (wat ik via de webif ingesteld heb) en het Live kijken (normaal kijken)

Kijk ik naar de situatie op dat moment, VU heeft een live feed van Ned 1 (zender welke blijkbaar vanzelf gekozen wordt zodra VU opgestart wordt) op Tuner A (denk ik)  en een opname op Tuner B.

Als ik dan XBMC opstart en TV wil kijken zou de VU tuner A moeten gebruiken om Live TV te weergeven.

Blijkbaar gebruik hij Tuner B en alleen die zenders die in de zelfde range zitten als waar de zender welke opgenomen ook zit (opname was RTL7 en kijken op Net 5)

Geplaatst:

In basis maakt de VU Duo gebruik van 1 tuner om de TV te streamen.

In 99% van de gevallen zullen alle andere functies zoals opnemen of XBMC of de Webif kiezen voor de vrije tuner 2.

In 1% van de gevallen zul je jouw beschreven werking krijgen .. zolang je maar niet daarvan afwijkt.

Wat je zou kunnen doen is een extra USB tuner plaatsen en een extra kabel naar je LNB ... als je meer dan 2 uitgangen LNB hebt natuurlijk. Zelf heb ik hier een LNB met 4 afzonderlijke uitgangen.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

donpedro: een ding begrijp ik niet. Jij zegt dat de VU 1 tuner gebruikt om TV te streamen en de andere om op te nemen , webif en XBMC.

Maar zover ik weet is TV kijken via XBMC voor de VU ook streamen.

Als je XBMC insteld moet je namelijk de zelfde gegevens gebruiken die Webif ook gebruik (poort enz)

Dat zou betekenen dat de VU dan de ander tuner moet gebruiken voor opnames

En om nou een extra USB tuner te gaan gebruiken zie ik niet zitten. Reden om een VU duo te nemen was dus opnemen en kijken te gelijk.

• Moderator
Geplaatst:

in de android app zit een optie om eerst de receiver op een kanaal te zetten en dan te streamen. Wat je dan dus doet is hetzelfde kanaal streamen (dus live kijken met xbmc) en dan heb je nog een tuner over voor opnames. Ik weet alleen niet of je dat met xmbc ook voor elkaar kan krijgen dat je dus eerst de tuner voor "live kijken" op een kanaal kan zetten en dan dat kanaal streamen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik maar ook gebruik van een programma genaamd Enigma-TV. Hiermee kun je via internet een zender streamen.

Heb deze zojuist opgestart, toen Ned 1 gekozen.

In de Enigma TV interface zie ik dan channel change staan en na een tijd begint Ned 1 te streamen.

Als ik dan gelijk webif opstart en een screenshot neem dan zie ik daar een heel andere zender (BBC)

Dus dit programma gebruikt ook niet de tuner die op dat moment bezig is.

Zal vragen aan de maker van de Enigma Add on voor XBMC of er een mogelijk is om er voor te zorgen dat de VU eerst op die zender gezet wordt die ik wil streamen.

Geplaatst:

Even een UPDATE op mijn eigen probleem. Deze is OPGELOST.

Wat blijkt, de add on welke je gebruikt om een Enigma decoder te bedienen heeft de mogelijkheid "zenderl wisselen voor het zappen"

Deze functie had ik niet aangevinkt omdat achter deze functie de volgende opmerking stond: te gebruiken bv bij enkele tuners.

En omdat ik een dual tuner heb dacht ik het niet nodig te hebben.

Vanmorgen even snel getest. TV en HTPC aan, finkje achter deze functie gekozen.

Dan op de PC webif opgestart en screenshot functie opgeroepen.Toen via XBMC een andere zender opgeroepen en toen zag ik via webif zelfde zender in beeld komen als op TV.

Dat betekend dat decoder nu eerst over gaat naar de juiste zender voor het streamen begint. Precies wat wiz aangaf. Top tip. :)

• Moderator
Geplaatst:

mooi dat het ook zo werkt in xbmc!

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

De basis van het probleem lag het dus wel degelijk aan het probleem dat er geen tuner vrij was om de gevraagde functie uit te voeren.

Had hier in XBMC ook al even gekeken en nderdaad jouw gevonden setting forceert 1 tuner om mee te gaan.

Hierdoor komt de andere vrij om op te nemen.

Mooi dat het nu wel werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...