Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe schotelontvanger voor op de slaapkamer. In de woonkamer heb ik een Vu+ Solo2.

Het is ook de bedoeling dat ik ze intern ga koppelen.

De prijsklasse waar ik in zoek is tot 200 euro ongeveer.

Ik twijfel tussen:

-maxdigital xp1000

-extrend 4000 Benelux edition

-extrend 5000 (verschil tussen 4000 of 5000 is mij niet bekend)

-gigablue hd se

Iemand tips of advies?

Groeten

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Maxdigital XP 1000 - OpenPli 4.0

Geplaatst:

Ik kan zeggen dat maxdigital voorlopig voor mij een heel goede keuze is gebleken tot nu toe

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Skutter,

Nog ff sparen joh, koop je toch nog een Solo2.

Of je koopt binnenkort de Duo2 en zet je bestaande Solo2 op de slaapkamer.

Ik zou het wel weten, omdat ik nu mijn huis "op eet", hier aan de Turkse zuidkust, kan het er bij mij

helaas nog niet vanaf.

Nog 2½ jaar en mijn AOW komt er aan, maar..., dan zijn er weer nieuwe Vu+ modellen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

@ Wolverine. Ik heb zeker goede verhalen gehoord over de maxdigital. Grote kans dat ik hem volgende week ga halen!!

@ Emekli. Een solo2 zou natuurlijk het mooiste zijn, maar voor op de slaapkamer vind ik het toch iets te duur.

Ik laat nog even weten wat het gaat worden.

Groeten

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Geplaatst:

Ken je deze nog:

"Goedkoop is duurkoop"?.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

Vu is goedkoop , dus duurkoop?

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

XP1000 zou ik kiezen voor de slaapkamer. Voor die prijs kun je niet gekloot zijn. solo2 is toch beduidend duurder en als twin tuner niet nodig is op de slaapkamer zie ik weinig voordelen om voor de vusolo2 te kiezen.

XP1000 hier al verschillende geinstalleerd en tot nu toe geen klachten gehoord, software is van PLI=goed in orde.

Geplaatst:

Vu+ is niet de goedkoopste en niet de duurste, zit gewoon in de middenmoot.

Verder draait VTi er ook lekker op, de boys daarvan, doen, denk ik, veel in samenspraak met het bedrijf achter Vu+.

Geplaatst:

Maxdigital is goedkoop en werkt goed.

Levensduur is nog een vraagteken want nog niet lang genoeg op de markt.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

"Levensduur is nog een vraagteken....", daarom koop ik altijd apparatuur dat zich al bewezen heeft.

Het is voor mij nog niet aan de orde, zou wel graag de Vu+ Solo2** willen hebben, nog liever de Duo2.

Als ik hem** nu zou kopen, weet ik wat ik koop.

Dit door de goede recensies op de diverse fora.

Wat de bladen er van zeggen?, neem dat met een korreltje zout.

Die brengen het nieuws in een soort van "info-mercial" en worden er voor betaald.

Wat ik alleen niet snap, dat velen nog altijd rommel kopen, zal geen merken noemen, achteraf gaan ze dan klagen.

Moet je dan medelijden hebben, nee, hadden ze maar beter moeten lezen, voordat ze iets gekocht hebben.

Voor mij was Linux ook totaal nieuw, maar heb maanden de fora uitgespit en kwam, door de goede techniek van toen

en ook een deel de prijs, tot de aankoop van de Duo.

Zo zou iedereen het moeten doen, vele rommel merken, zouden zo van de markt kunnen verdwijnen.

Geplaatst:

Levensduur blijft bij elk merk een vraagteken lijkt me!! Beetje geluk moet je hebben. 

Ik had mijn keuze (xp1000) eigenlijk al gemaakt, maar begin nu te twijfelen omdat ik dit filmpje heb gezien.

Opstarten duurt wel eeerg lang!

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Geplaatst:

Maar zelfde verhaal speelt voor solo2.

Volgens mij nog niet lang genoeg op de markt om dit ook te beantwoorde.

En als iedereen denkt zoals u dan zou vu ook nooit een bedreiging gevormd hebben voor de dreambox

Geplaatst:

"En als iedereen denkt zoals u, dan zou Vu ook nooit een bedreiging gevormd hebben voor de dreambox"

Zonder andere Linux ontvangers af te kraken, het is toch geweten dat Vu de Dreambox killer is.

Geplaatst:

En hoe is de support vanuit VU+?

Dus niet softwarematig vanaf de imagebouwers,

maar ondersteuning qua drivers,hardware,enz...???

Dat is ook iets om mee te nemen.

Oh ja,let niet op mijn handtekening vanwege de dreamboxen ;)

Als ik opnieuw moest kiezen werd het geen dream.

Geplaatst:

"En hoe is de support vanuit VU+?

Dus niet softwarematig vanaf de imagebouwers,

maar ondersteuning qua drivers,hardware,enz..."

Wat ik ervan begrijp, Vu+ is hét merk in Duitsland, op dit moment en VTi is ook Duits.

Ze werken zeer nauw samen om alles soepel te laten werken op de diverse Vu+ modellen.

Er kan wel eens iets fout gaan, het zijn ook maar mensen en het gebeurt gelukkig zelden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen