Ga naar inhoud


Kan geen PAL 60hz selecteren


satelliet123

Aanbevolen berichten

Ik kan op me VU+ Solo met OpenPli geen PAL op 60hz kiezen alleen 50hz, alleen dan krijg ik raar beeld. NTSC 60hz kan wel, alleen dan trilt het beeld nogal. Ik heb de ontvanger aangesloten via de SCART, en op 2 andere ontvangers werkte PAL wel goed.

 

Op CVBS met PAL op 50hz is het wel goed alleen van slechte kwaliteit.

aangepast door satelliet123

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is overigens het probleem met PAL 50Hz?

Een sterk aanwezige groen waas over het scherm. Dat heb ik met RGB als ik hem op CVBS zet dan heb ik dan niet maar gewoon slechte kwaliteit beeld.

aangepast door satelliet123

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg maar gerust alle zenders zenden uit in 50Hz. 60Hz is dus slechter dan 50Hz. Als er een groene waas over het scherm heen zit, moet je de oplossing niet zoeken in 60Hz.  Ik zou eens kritisch naar de televisie kijken, SCART RGB moet gewoon werken.

Lijkt me niet dat het aan de TV licht gezien 2 andere ontvangers wel goed werken.

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, jij gebruikt dus de ouderwetse Scart aansluiting op een supermoderne SOLO2 HD ontvanger. :(

Dit soort verschijnselen (groene waas) werden vroeger heel vaak veroorzaakt door een slecht contact van de Scart aansluiting.

 

Ik maak daar nu uit op dat de betreffende TV geen HDMI aansluiting heeft, correct?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, jij gebruikt dus de ouderwetse Scart aansluiting op een supermoderne SOLO2 HD ontvanger. :(

Dit soort verschijnselen (groene waas) werden vroeger heel vaak veroorzaakt door een slecht contact van de Scart aansluiting.

 

Ik maak daar nu uit op dat de betreffende TV geen HDMI aansluiting heeft, correct?

Ik heb de normale Solo niet de Solo2  ;)

Wel vreemd dan dat NTSC wel werkt zonder groene waas.

 

Klopt, het gaat over een oude JVC 4:3 CRT TV.

aangepast door satelliet123

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de beste handeling dan is om de Solo op een andere televisie proberen. Ik vermoed dat dat gewoon zal werken, omdat er geen problemen met de SCART op de Solo bekend zijn. En als dat bevestigd is... ja.. dan wordt het lastig, want het is niet de ontvanger, het is niet de TV, maar de combinatie van beiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een andere scart poort proberen op je tv? Ik had hetzelfde voor met mijn xpdigital.

Veranderen van de scart poort of kabel zou kunnen helpen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...